V
vierailija
Vieras
Toimeentulotukea saadakseen ei saa olla säästöjä tai varallisuutta ja nyt poistetaan vielä 150 euron suojaosa, eli S-bonukset jne. huomioidaan tuloina.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Onhan niihin pakotettu ennenkin siis vaikka Ekotoreille purkamaan IT-romua, keräämään roskia tienvarsille tai kauppoihin jokusen kuukauden palkattomaan työkokeiluun työttömyysturvalla ja täydentävällä toimeentulotuella.Kunhan työkykyistä ei-keharia ja suomen taitoista ei painosteta työkokeiluihin pesulaan kaupungin työkeskukseen, on näet laitonta.
Se etuus on esim. vuokratyö tai siivous.Edelleen höpisevät toimeentulotuensaajien määrän puolittamisesta ja "patistelevat muiden etuuksien tai työllisyyspalvelujen pariin". Mikähän mahtaa olla se etuus jolla pääsee tuloissa yli toimeentulotuen alarajan ja jolle noin vain siirrytään? Vastaan itse, ei mikään. Vaikka saisit työttömyysturvaa niin yhä täyttelet toimeentulotukihakemuksia.
Ja sitten vielä tämä hölmöläisten aktiviteetti. Ensin leikattiin työttömyysetuuksia jotta saatiin niistä säästöä mutta lisäystä toimeentulotukeeen ja halltus hurraa säästöjä. Sitten toimeentulotuen asiakkaat patistellaan työmarkkinatuen yms. piiriin ja saadaan säästöjä toimeentulotuessa mutta lisäystä työttömyysetuuksissa. Kolikkoja siirrellään taskusta toiseen ja aina välissä hurrataan että nyt on vasen tasku voitolla ja ensi vuonna toisin päin.
Jos sitä tehdään etuutta vastaan niin yhä täyttelet toimeentulotuen lappusia. Palkka on sitten asa erikseen, se ei ole mielestäni nimeltään etuus ja sille ei niin vain siirrytä. SIltä poispäin on siirtymät nyt menossa halusivat tai eivät.Se etuus on esim. vuokratyö tai siivous.
Saavutettuihin etuihinsa eivät koske, se on varmaEx-kansankusettajien sopeutumislorvintatuet samalla 80% alemmaksi.
Toivottavasti on laitonta laittaa myöskään mainitsemiasia tai ainakin pitäisi olla.Kunhan työkykyistä ei-keharia ja suomen taitoista ei painosteta työkokeiluihin pesulaan kaupungin työkeskukseen, on näet laitonta.
Ketkä ovat seuraavana siinä leirissä?Tämä kun tapahtuisi!
Uskokaa jo että kaikki toimeentulotukea saavat eivät ole työttömiä vaan myös ihan työssäkäyviä kuten itse. Teen myös yhteiskunnan kannalta merkittävää työtä enkä mitään puhelinmyyntiä, palkka vaan pieni ja kotona sairas puoliso pienellä tuella ja lapset. Mieluummin toki tienaisin itse rahat mutta palkan pitäisi olla isompi ja puolison ensisijaisen etuuden jotta sillä maksaisi satojen eurojen terveydenhuollon menot kuukausittain. Monet toimeentulotukea saavista on sairaita! Tietysti ulkomaalaisia on paljon joukossa mutta suomalaisista kaikki on jollain tavalla sairaita tai muut tulot ei riitä (myös päihderiippuvuus on sairaus).Näköjään palstan äiti-ihmisistä huomattava osa elää toimeentulotuella ja nyt sitten työmaan kutsu saa aikaan kauhua ja paniikkia.
Ja muutamalla tunnilla siivousta elättääkin itsensä? Firmat säästää ekana siivouksesta.Se etuus on esim. vuokratyö tai siivous.
Heillä suomut tippuvat silmiltä ja he viimeinkin ymmärtävät, että päävastuu toimeentulostaan on ihmisellä itsellään. On pyrittävä tekemään mitä tahansa työtä, jos mukavaa ja "sopivaa" ei löydy. Maahanmuuttajaäiti tai palstamamma ei voi loputtomiin elää kotiäitinä yhteiskunnan tuella.
Kokoaikatyön hakeminen
Velvoite ilmoittautua työvoimaviranomaiseen voisi jatkossa kohdistaa kokoaikatyön hakemiseen, jolloin se se olisi jatkossa velvoittavaa. Esimerkkihenkilöitä: osa-aikatyöntekijä, joka työskentelee vähemmän kuin 30 tuntia viikossa, yrittäjä, joka ei saa välttämätöntä toimeentuloaan yritystoiminnasta sekä henkilö, joka hoitaa kotona lasta, mutta ei saa siihen kotihoidon tukea.
![]()
Työryhmä: Toimeentulotuen perusosaa voisi alentaa ja käsittelyaikoja pidentää – tavoitteena 70 miljoonan säästöt
Toimeentulotukityöryhmä linjasi, mitä toimeentulotuelle tulisi tehdä.www.mtvuutiset.fi
Onko laiskuuskin sairaus?Uskokaa jo että kaikki toimeentulotukea saavat eivät ole työttömiä vaan myös ihan työssäkäyviä kuten itse. Teen myös yhteiskunnan kannalta merkittävää työtä enkä mitään puhelinmyyntiä, palkka vaan pieni ja kotona sairas puoliso pienellä tuella ja lapset. Mieluummin toki tienaisin itse rahat mutta palkan pitäisi olla isompi ja puolison ensisijaisen etuuden jotta sillä maksaisi satojen eurojen terveydenhuollon menot kuukausittain. Monet toimeentulotukea saavista on sairaita! Tietysti ulkomaalaisia on paljon joukossa mutta suomalaisista kaikki on jollain tavalla sairaita tai muut tulot ei riitä (myös päihderiippuvuus on sairaus).
Itse käyn kyllä töissä ja saan ihan ok palkkaa, mutta onko väärin olla huolissaan muista?Näköjään palstan äiti-ihmisistä huomattava osa elää toimeentulotuella ja nyt sitten työmaan kutsu saa aikaan kauhua ja paniikkia.
![]()
Toimeentulotukeen tulossa mittava remontti – näitä keinoja työryhmä tarjoaa uusia leikkauksia pohtivalle hallitukselle
Virkamiestyöryhmä esitteli ehdotuksensa toimeentulotuen uudistamiseksi.yle.fi
![]()
Kaipa se on mahdollista säästää vaikka nollaan. Vähän olen skeptinen näihin työryhmiin. Tässä uusimmassakin ehdottavat toimia mitkä jo sisältyvät nykymalliin, eivät tunnu ymmärtävän miten tuki toimii ja lukujen ymmärtämisessäkään ei ole hurramista. Jokainen työryhmä tuo kuluja ja näitä on jo nähty. Toki tuollaisen tutkielman voisi tehdä joku opiskelijaryhmä vaikka päättötyökseen.Voisivat perustaa työryhmän joka tutkii mitkä olisivat toimeentulotuen kustannukset minimissään ihannetilanteessa. Tämä ihan siitä syystä, että havaittaisiin onko edes mahdollista säästää jonkun tietyn rajan yli.
Uskokaa jo että kaikki toimeentulotukea saavat eivät ole työttömiä vaan myös ihan työssäkäyviä kuten itse. Teen myös yhteiskunnan kannalta merkittävää työtä enkä mitään puhelinmyyntiä, palkka vaan pieni ja kotona sairas puoliso pienellä tuella ja lapset. Mieluummin toki tienaisin itse rahat mutta palkan pitäisi olla isompi ja puolison ensisijaisen etuuden jotta sillä maksaisi satojen eurojen terveydenhuollon menot kuukausittain. Monet toimeentulotukea saavista on sairaita! Tietysti ulkomaalaisia on paljon joukossa mutta suomalaisista kaikki on jollain tavalla sairaita tai muut tulot ei riitä (myös päihderiippuvuus on sairaus).
Itse käyn kyllä töissä ja saan ihan ok palkkaa, mutta onko väärin olla huolissaan muista?
Kaipa se on mahdollista säästää vaikka nollaan. Vähän olen skeptinen näihin työryhmiin. Tässä uusimmassakin ehdottavat toimia mitkä jo sisältyvät nykymalliin, eivät tunnu ymmärtävän miten tuki toimii ja lukujen ymmärtämisessäkään ei ole hurramista. Jokainen työryhmä tuo kuluja ja näitä on jo nähty. Toki tuollaisen tutkielman voisi tehdä joku opiskelijaryhmä vaikka päättötyökseen.
On.Itse käyn kyllä töissä ja saan ihan ok palkkaa, mutta onko väärin olla huolissaan muista?
Nimenomaan ne ensijaiset etuudet pitäisi olla sillä tasolla että oikeutta toimeentulotukeen ei muodostuisi. Tästä niitä säästöjä tulisi kun toimeentulotukikäsittelijöiden määrää voisi vähentää ainakin yli puolella.Uskokaa jo että kaikki toimeentulotukea saavat eivät ole työttömiä vaan myös ihan työssäkäyviä kuten itse. Teen myös yhteiskunnan kannalta merkittävää työtä enkä mitään puhelinmyyntiä, palkka vaan pieni ja kotona sairas puoliso pienellä tuella ja lapset. Mieluummin toki tienaisin itse rahat mutta palkan pitäisi olla isompi ja puolison ensisijaisen etuuden jotta sillä maksaisi satojen eurojen terveydenhuollon menot kuukausittain. Monet toimeentulotukea saavista on sairaita! Tietysti ulkomaalaisia on paljon joukossa mutta suomalaisista kaikki on jollain tavalla sairaita tai muut tulot ei riitä (myös päihderiippuvuus on sairaus).