Työpaikkailmoituksessa... mitä tämä tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varalla vaiko töissä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varalla vaiko töissä?

Vieras
"3 LASTENHOITAJAA
(toimivat varahenkilöinä)

Työaika kokopäivätyö
Työn kesto yli 12 kuukautta, toistaiseksi"

Varahenkilö?
Ollaanko tuolla töissä ihan normaalisti vai jotenkin 'varalla'?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä käsittäisin ton niin, että varalla sinne, missä milloinkin tarvitaan sijaisia eli paikka voi vaihtua vaikka päivittäin, mutta työtä olisi joka päivä :)

no sehän passais kyllä :)

Moniss kunnissa on ainakin tällainen systeemi, sillä varmistetaan että aina on ammattitaitoiset sijaiset kun niitä tarvitaan. Lähihoitajia, sairaanhoitajia ja terkkareita on kans tällaisilla sopimuksilla paljon :)

Ota yhteyttä ja kysy, millaisesta työstä on kyse. Veikkaisin, että tarkoittaa, että menet sinne, missä on suurin tarve. Joku paikka on sitten varmaan sellainen, missä toimit silloin, jos muualla ei ole tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä käsittäisin ton niin, että varalla sinne, missä milloinkin tarvitaan sijaisia eli paikka voi vaihtua vaikka päivittäin, mutta työtä olisi joka päivä :)

just näin, yleensä yksi varahenkilö/kiertävä sijainen työskentelee 2-3 eri päiväkodissa missä milloinkin tarvetta mut tosiaan ihan vakkarityö eli töitä joka päivälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ota yhteyttä ja kysy, millaisesta työstä on kyse. Veikkaisin, että tarkoittaa, että menet sinne, missä on suurin tarve. Joku paikka on sitten varmaan sellainen, missä toimit silloin, jos muualla ei ole tarvetta.

Mä tunnen ton päiväkodin johtajan (jolta voi ilmoituksen mukaan tarkempia tietoja kysellä ). Täytyypi kysyä kunhan hänet tapaan ;)

Kokopäivätyöllä tuossa tapauksessa tarkoitetaan todennäköisemmin työpäivän pituutta, kuin sitä että töitä taattaisiin joka päivälle. Varalla oleva henkilö kutsutaan töihin tarvittaessa ja kaikille päiville tuskin voidaan luvata tällaista tarvetta olevan.

Joo, siis varahenkilöllä ei ole pysyvää sijoituspaikkaa, mutta työvuorolista on ihan normaalisti osa-aikainen/täyspäiväinen, riippuen mitä työsopimuksessa sanotaan. Tuo varahenkilö ei siis ole sellainen että kutsutaan töihin kun on tarvetta ja vaan siitä saisi palkan, jos 'varausta' ei varahenkilölle ole, on usein määritetty joku 'kotiyksikkö' jossa sitten ollaan.

Meritähti juurikin siis kirjoitti höpöhöpöä.

mä oon ollu varahenkilö, en tosin lastenhoitajana, mut se oli just niin et työtä oli viikkoon 40 tuntii, mut paikka selvis usein vasta aamulla. Välillä täyty muuttaa kesken työpäivänkin paikkaa. Olihan siinä puolensa.

Yhteistyössä