työpaikkahakemus, elämäni ensimäinen! iik! auttakaa :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minä täällä innoissani hahmottelen elämäni ensimäistä työhakemusta, mutta kaipaisin nyt teiltä kokeneilta neuvoja :)

Eli voinko laittaa hakemuksia menemään tiettyjen työpaikkojen johtajien sähköpostiin, vaikka siellä ei avoimia paikkoja ole ilmoitettu? Olisin vähän niinkuin tyrkyllä..
Mitä kaikkea siihen vaadtaan liitteeksi, jos tuollaisen vapaamuotoisen hakemuken laitan? Ja millainen, miten virallinen tuollainen vapaa hakemus tulee olla? missä muodossa se kannattaa kirjottaa sähköpostiin?

liitteeksi varmaan ainakin cv, mutta mitenkäs tuo todistukset, kun ei niitä ole mulla koneella, eikä ole skannereitakaan mulla olemassa.

Juu ei todistuksia hakemuksiin. Ansioluettelo tai CV. Jos teet hakemuksen ilman, että haet jotakin avoimeksi ilmoitettua paikkaa, laita tunnistetietoihin asiakirjan nimen kohdalle Avoin hakemus. Viitettä ei tarvitse silloin laittaa otsikkokenttään ollenkaan.

Ja hakemukset kannattaa lähettää hr:n osoitteisiin, ei suoraan johtajille. Firman nettisivuilta löytyy yleensä tieto, mihin avoin hakemus kannattaa lähettää. Ellei sitä ole, yritykseen voi soittaa ja kysyä mihin voi hakemuksen lähettää.

okei..

mä en saa ekaa lausetta muotoiltua. kun tosiaan en ole vastaamassa mihinkään työpaikkailmoitukseen, vaan ihan avointa hakemusta laitan, niin mitenkä minä saan tämän järkevästi alkuun? :D

"Olen käytettävissä yrityksessänne avautuviin sellaisiin ja tällaisiin (= esim. myynti- ja markkinointitehtäviin.) Olen... (ja sitten kerrot ihan lyhyesti itsestäsi, koulutuksestasi ja työkokemuksestasi." Sen jälkeen perustelet, miksi haet työtä juuri kyseisestä yrityksestä ja miksi heidän kannattaisi palkata juuri sinut ts. mitä annettavaa sinulla yritykselle on.

mietin vielä sitäkin, kannattaako hakemus mieluummin laittaa nimenomaan sähköpostina, vai voiko sen tehdä ihan kirjallisena ja pudottaa postilaatikkoon? jotenkin kokisin sen enemmän itselleni sopivaksi tavaksi, mutta annnako sitten heti itsestäni vahanaikaisen kuvan ja viskaavat kuoren avaamatta roskiin? :D

mietin vielä sitäkin, kannattaako hakemus mieluummin laittaa nimenomaan sähköpostina, vai voiko sen tehdä ihan kirjallisena ja pudottaa postilaatikkoon? jotenkin kokisin sen enemmän itselleni sopivaksi tavaksi, mutta annnako sitten heti itsestäni vahanaikaisen kuvan ja viskaavat kuoren avaamatta roskiin? :D

Sähköinen hakemus on nykyaikaisempi ja ekologisempi vaihtoehto. Lisäksi siitä yrityksen rekrytoija voi tulostaa itselleen paperiversion jos sellaisen haluaa.

Yhteistyössä