Työpähkäilyä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

meah

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
15 236
1
36
Hevonkuusen viimeinen pellonkulma.
Lapsia kolme, 5v., 2v. ja 10kk.

Aloitin osa-aikatyöt pari kuukautta sitten. Kokopäiväistä en ole harkinnut lähinnä kunnan päivähoitotilanteen ja hoitomatkojen takia (jos nyt paikat sattuisi saamaan).
Lisäksi on ollut ihan kivakin lusmuilla enimmäkseen kotona ja puuhastella ja näperrellä omia juttujaan.

Työni on kuitenkin minulle ihan unelma-ammatti.

Samoissa tiloissa toimii kolme saman alan firmaa, hiukan eri periaatteella vaan. Nyt kaverini, ja naapurifirman työntekijä joutuu mahdollisesti terveydellisistä syistä lopettamaan työt.
Tässä on pyöritelty sellaista teoreettista ajatusta, että minun ehkä olisi mahdollista tehdä osa hänen töistään ja tähänastiset omani/jollain periaatteella tehdä lähes tai kokonaan täyttä päivää.
Hyvin alustavia pohdintoja ja ilmoille heitettyjä ajatuksia, mutta kuitenkin.

Itse voisin sitten taas kotihoidontuen/yksityisenhoidontuen turvin naapurin kanssa kimpassa palkata tuon lopettavan työntekijän lastenhoitajaksi. Samalla naapurin lastenhoito-ongelma olisi pois pyyhkäisty. (Nyt käytössä iäkkäät isovanhemmat, joiden jaksaminen on vähän siinä ja siinä ja sitä myöten naapurin omatunto jatkuvasti lujilla).
Kokemusta lapsista tällä nuorella naisella on jonkun verran, on luotettava jne., siitä ei ole kysymys.

Nyt pähkäilen, että haluaisinko kokopäivätyöhön, olisi mahdollisuus oppisopimuksella varmaankin opiskella siitä ihan virallinenkin ammatti.

Vai annanko vaan olla ja hengailen edelleen kotona tehden sen 20 tuntia viikossa töitä, ja mietin joskus parin-kolmen vuoden päästä uudelleen näitä työkuvioita...

Jos on jotain järkeviä ajatuksia, antakaa tulla. Mitä itse tekisitte? Mitä mä tekisin...
Ja kiitos jos joku jaksoi lukea ja vastatakin...

Lapset on kerran pieniä ja kun tekee lyhempiä työpäiviä,
jaksaa tehdä jotain kotonakin. Jos koet että näin on hyvä,
tee niin. Töitä ehtii kuitenkin tehdä koko elämän.
Itse työskentelen henk. koht. avustajana ja paikoin on niin
raskasta, etten jaksa muuta kuin nukkua heti töistä tullessa,
mulla siis on vakituinen kokoaikanen työ.
Niin ja tietenkin se, että jos tulee rahallisestikin toimeen,
eikä sen puolesta oo pakko mennä töihin..

Tässä olisi vähän sekin, että parin kolmen vuoden päästä mulle ei tasan varmaan suurinpiirtein heitetä syliin ihmistä, joka suostuu tulemaan meille kotiin hoitamaan lapsia, ja jonka tiedän selviävän myös tästä eläinlaumasta = voin ihan oikeasti huoletta mennä töihin miettimättä joka sekunti, mikä kotona on tilanne.

Jaksamista vaan pähkään itsekin...

Muoks. Toisaalta sitten se jaksaminen vasta onkin lujilla, jos parin vuoden päästä joudun ruveta kuskaamaan noita edes takas päiväkotiin, ja tekemään kokopäivätöitä.

Rahallisesti pärjätään nytkin kun saan kht:n ja palkan, vähän enemmän jäisi kyllä käteen kokopäiväisenä. On se vaikeeta :D

Ehdottomasti ottaisin haasteen vastaan ja opiskelisin.Opiskelu on kuitenkin tänä päivänä joustavaa, vaikkakin rankkaa...Jos lastenhoito asiakin järjestyisi noin mahtavasti en miettisi hetkeään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Ehdottomasti ottaisin haasteen vastaan ja opiskelisin.Opiskelu on kuitenkin tänä päivänä joustavaa, vaikkakin rankkaa...Jos lastenhoito asiakin järjestyisi noin mahtavasti en miettisi hetkeään.

No kun mulla on tässä kyllä nyt ihan toisen alan monimuoto-opiskelukin vähän vaiheessa, mutta ei se ole samalla lailla unelma-ammatti, enemmän harrastuspohjalta laiskasti olen suoritellut.
Jos aloitan kokopäivätyöt oppisopimuksella, niin sitten saa kyllä nykyinen koulu jäädä, niin kunnianhimoinen en ole...

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:

No kun mulla on tässä kyllä nyt ihan toisen alan monimuoto-opiskelukin vähän vaiheessa, mutta ei se ole samalla lailla unelma-ammatti, enemmän harrastus.
Jos aloitan kokopäivätyöt oppisopimuksella, niin sitten saa kyllä nykyinen koulu jäädä, niin kunnianhimoinen en ole...

Opiskelet just sitä mikä tuntuu omimmalta.En minäkään montaa projektia ottaisi.Itselläni on myös joskus haaveissa lisäopiskelu, mutta kunhan saisin sen kunnon kipinän

Yhteistyössä