Työongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xoxoxo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xoxoxo

Vieras
Mitä tehdä. Olen koulutusta vastaavassa työssä ok palkalla, mutta en ole onnellinen. Työtehtävät tuntuvat liian haastavilta ja joka päivä ahdistaa. Työkaverit ja työpaikka muutoin on hyvät. Nyt mietin mitä pitäisi tehdä, kituuttaa työssä josta saa ns hyvää palkkaa ja on tuttu ja turvallinen. Vai haenko kokonaan toiselle alalle (heitän koulutuksen hukkaan) pienemmällä palkalla?

Onko kukaan ollut koskaan samanlaisessa tilanteessa? Jos mietin järjellä, että esim mitä sanoisin lapsilleni samassa tilanteessa niin tietenkin käskisin tekemään sellaista työtä missä on onnellinen. Palkasta tai muiden sanomisesta viis. Miksi tällainen päätös on kuitenkin niin vaikea =(

Kannattaa ainakin miettiä valmiiksi, millaisella palkalla tulisit toimeen suht mukavasti vielä. Paljonko sinulla on varaa tinkiä tuloistasi työn laadun vuoksi?

Itse olen töissä jossa ei ole mitään vastuuta eikä mietittävää, palkkaon ihan hyvä mutta ahdistaa kun ei tarvi koskaan miettiä mitään. Liian helppoa ja työaikakin on 7-15. 8h. palkka.

Voisitko päästä johonkin koulutukseen niin että työtehtävät ei enää olisi niin haastavia?
Kysy työnantajaltasi tai ole aktiivinen ja etsi itse ja ehdota työnantajalle kurssille pääsyä.

Kuinka kauan olet tehnyt tuota työtä? Onko sinut perehdytetty kunnolla? Ainakin sinun kannattaa jutella esimiehesi kanssa ennen kuin luovutat. Jos muut ovat tyytyväisiä työhösi, niin ehkä vaan itse vaadit itseltäsi liikaa.

Palkasta viis, mutta mieti tarkemmin, miksi työ ahdistaa. Pitäisikö sinun perehtyä enemmän? Onko esimies vaativa, työilmapiiri huono? Onko kyse vain heikosta itsetunnosta tai kokemattomuudesta, joka korjaantuu ajan kanssa?

monien alojen taidot ovat osittain siirrettävissä muihin tehtäviin. Esimerkiksi opettajat ovat olleet haluttua kamaa ihan muihin hommiin.

Eli näetkö vaihtoehtosi riittävän avarasti?

Olen aivan vastaavassa tilanteessa itsekin ja olen pohtinyt, että kieltäytyisin määräaikaisen työsuhteen jatkosta, sillä tällä hetkellä koen, että työ vie liikaa voimia ja ilon elämästä. Toisaalta tuntuu, että olenko hullu, kun koulutusta vastaava työ ei kelpaa, mutta omaa vointia on pakko kuunnella.Voimia sinulle ja rohkeutta tehdä ratkaisu, jolla parannat omaa hyvinvointiasi!

Kuka ei ole tyytyväinen työhösi? Vai siis mistä kumpuaa se että työtehtävät ovat liian haastavia?

Koska viimeksi on ollut kehityskeskustelu pomon kanssa? Entä onko sulla mahdollisuuksia koulutukseen tms, jotka parantaisi sun ammattitaitoasi?

Yhteistyössä