Työministeri Satonen matkustaa Filippiineille ja Vietnamiin houkuttelemaan Suomeen hoitajia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nämä jotka haluavat tätä kielitaidotonta hoitajaa tänne massoittain, voisi miettiä vaikka oman äitinsä kohdalle hoitovirhettä joka siitä seuraa.. Vieläkö kuulostaa hyvältä idealta? Vai hoitaako mm. ruuttis ja omenamies omaisensa itse?
Kyllä minulle ja varmaan äidillenikin "aasialainen" hoito kelpaisi. Luulen, että Alepa, Echo ja muut palstasitruunat muuttavat kantansa tosipaikan tullen.

@Echo saa hyvää vietnamilaishoitoa vuonna 2060. Vaihtoehtona olisi ollut Terveystalon robotti.
265533_4452681387024347_dieuduong.jpg

^ Robottikin ymmärtää kieltä paremmin kuin ulkomainen hoitaja. Hoitajien pitäisi ymmärtää myös murteella puhuvia jne. Hoitoala ehkä viimeisiä joihin kannattaa väkeä haalia ulkomailta..

Omenamies jotenkin onnistunut estämään viesteihinsä vastaamisen.

Onhan tuo Satoselta kuin näyttäis keskaria suomalaisille hoitajille. Just on megairtisanomiset HUS:ssa ja tää kärrää Suomeen hoitajia, joiden kielitaidottomuus vaarantaa potilasturvallisuuden (hoitajien tekemä tutkimus) ja tuovat näännyttävän halpatyökulttuurin.

Ulkkishoitajia haetaan sitten kun oman maan hoitajat on työllistetty, ja jos sen jälkeenkin on vielä vajetta.
Ei mulla ole kaakkois-aasialaisia hoitajia itseään vastaan mitään, mutta persujen Jani Mäkelä on ihan oikeassa, ja Purrakaan ei selvästi tykkää.
Persujen ja KD:n pitäis älähtää ja lujaa.

Harmaana kirjoitettaessa on enemmän sensuuria ja useimmiten lainaaminen ei onnistu, jos ei sensuroi itse lainausta.

Ei se tän kummempaa ole
Kyllä meillä mustillakin menee filtteriin, vaikka kirjotettais pitsinnypläyksestä. Sen takia kirjotan ensin 1 tavis-sanan viestiin, sit muokkaan sitä viestiä ja laitan varsinaisen viestin.

Persut: "Menkää töihin!"

Kerro tämä Suomen 300 000 työttömälle (yli 9% työttömyyaste), 105 000 pitkäaikaistyöttömälle ja 1 400 työttömälle tohtorille. Vain palkkatyötä puuttuu, suomalaisia päteviä työnhakijoita kyllä riittää.

Kun HUS, Attendo jne. potkivat satoja hoitajia pois, miksi kokoomuksen Arto Satonen ja Juhana Vartiainen matkustivat 11.1.2025 valtuuskunnan kanssa Kaakkois-Aasiaan rekrytoimaan halpatyömaista: Filippiinit, Vietnam ja Intia kielitaidottomia hoitajia, joilla ei ole edes Suomen hoitotyön pätevyyttä. Palkan ja työehtojen polkijoitako kokoomus, persut ja elinkeinoelämä haluavat massoittain Suomeen kolmansista maista?

Yhteistyössä