Työministeri Satonen matkustaa Filippiineille ja Vietnamiin houkuttelemaan Suomeen hoitajia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huono kielitaito aiheuttanut vaaratilanteita hoitoalalla – Liitto vaatii toimia
Superin puheenjohtaja Päivi Inberg vaatii työnantajilta toimia, jotta riittämättömästä kielitaidosta johtuvat ongelmat saadaan korjattua.

Poliittista piittaamattomuutta.

Onhan tuo törkeää suomalaiselta poliitikolta ja puolueelta, mennä hakemaan halpatyövoimaa suomeen maailman toiselta puolelta, ikään kuin suomen työttömät eivät kelpaa.
Kokoomuksen ja persujen ajatus näyttää olevan laittaa suomalainen työn tekijä polvilleen.
Onhan tuo tiedetty, mutta ihan ministeritasolla. Kyllä esi-isämme kääntyvät haudoissaan.
Ja me, hölmöt, vielä äänestämme heitä valtaan, anna mun kaikki kestää.

Huono kielitaito aiheuttanut vaaratilanteita hoitoalalla – Liitto vaatii toimia
Superin puheenjohtaja Päivi Inberg vaatii työnantajilta toimia, jotta riittämättömästä kielitaidosta johtuvat ongelmat saadaan korjattua.

Poliittista piittaamattomuutta.
Nämä jotka haluavat tätä kielitaidotonta hoitajaa tänne massoittain, voisi miettiä vaikka oman äitinsä kohdalle hoitovirhettä joka siitä seuraa.. Vieläkö kuulostaa hyvältä idealta? Vai hoitaako mm. ruuttis ja omenamies omaisensa itse?

Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
"Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitustovereidensa suostumusta hankkimaan Aasiasta kielitaidottomia hoitajia lisää Suomeen. Tästä omapäisyydestä ei hyvä seuranne kokoomukselle."

Onkohan näin.

Olen harvoin Jani Mäkelän kanssa samaa mieltä 👍

Nyt olen ihan samaa mieltä sekä Jani M tekee vielä hyviä kysymyksiäkin, haluaisin myös kuulla Satonen/Vartiaiselta näihin kysymyksiin perustelut/vastaukset.

Yhteistyössä