työmatkapyöräily rv32

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna32

Vieras
Hei,
Vieläkö uskallan pyöräillä työmatkat yhteen suuntaan päivässä kun matkaa on 12 km? Kyselin asiaa neuvolasta ja vähän monen tyyppisiä vastauksia sain. Toisten mielestä alkaa matka olla jo liian pitkä, toiset sanoo että siitä vaan jos ei tunnu pahalta. Miten te muut vieläkö pyöräilette säännöllisesti noin pitkiä matkoja?

Noin pitkiä matkoja en ole päivittäin pyöräillyt, mulla työmatkaa on reilusti alle kymppi suuntaansa. Mutta jos ei tunnu pahalta tai liian rankalta, niin varmaan tilanteessasi pyöräilisin. Oletan, että olet kohtalaisen tottunut tuota matkaa ajamaan ja siten tunnet kroppasi - eri asia jos kaivaisit pyörän vuosien tauon jälkeen esiin tuossa vaiheessa.

Itse olen tokaa ja kolmatta odottaessa pyöräillyt ihan loppuun saakka. Työmatka-ajoa ä-loman alkuun asti ja sen jälkeen muuta ajoa lähes päivittäin. Kolmannen kohdalla tosin vain ihan muutaman kilometrin matkoja, maha tuntui olevan tiellä ja alapää välillä vähän arka. Tokaa odottaessa pyöräilin vielä viisi tuntia ennen synnytystä vajaan kympin. Toki maha hieman oli tiellä, mutta muuten tuntui vielä ihan hyvältä.

ihan noin pitkiä matkoja en minäkään pyöräillyt mutta ajankohta oli marraskuussa Ivalossa. Pyöräily onnistui hyvin vaikka pyörän vaihteet eivät pakkasissa pelanneetkaan. Minulla tosin ei ollut mitään ennakoivia supistuksia tai vastaavia ongelmia, eli siinä mielessä liikuntaa ei pitänyt välttää. Suurin ongelma minustakin on tuo epämukava pyöräilyasento jos 12km suuntaansa polkee!

Yhteistyössä