Työleiri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ihamieli

Aktiivinen jäsen
11.11.2006
5 505
1
36
Miten musta nykyisin tuntuu, että viikonlopun jälkeen tarvitsisi lomapäivän. Tänäänkin olen pessyt 8 koneellista pyykkiä ja viikannut ne kaappeihin, siivonnut, imuroinut, pessyt lattiat, tehnyt pari ruokaa, pessyt 2 koneellista astioita, siivonnut keittiön perusteellisesti ja vielä odottaa silitettävät jahka saan tytön nukkumaan :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 20:52 4-kerroksen väkeä kirjoitti:
mitkä kaikki pyykit silität? Ennen silitin suunnilleen kaiken, alusvaatteita ja sukkia lukuunottamatta :whistle: , mutta nykyisin silitän ainoastaan tyynyliinat ja jotkut paidat ja farkut =)

En minäkään juuri silitä, vaatteet tulee kuivurissa kivoiksi. Silitän vaan keittiöpyyhkeet, kankaiset servietit, tyynyliinat, ja osan lakanoista. ja joskus harvoin paitapuseroita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 20:18 Ihamieli kirjoitti:
Miten musta nykyisin tuntuu, että viikonlopun jälkeen tarvitsisi lomapäivän. Tänäänkin olen pessyt 8 koneellista pyykkiä ja viikannut ne kaappeihin, siivonnut, imuroinut, pessyt lattiat, tehnyt pari ruokaa, pessyt 2 koneellista astioita, siivonnut keittiön perusteellisesti ja vielä odottaa silitettävät jahka saan tytön nukkumaan :/

Kuulostaa meiksin eiliseltä päivältä.. :D Paitsi että vaihdetaan 4 koneellista pyykkiä, viiden ikkunan ja parvekkeen pesuun.. =) Tänään oon vaan 'levännyt laakereillani' = ollut muiden käskytettävänä/vietävissä, ei oo omaa päätä tarvinnu vaivata tekemisten suhteen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 20:59 Pamppis kirjoitti:
Kuulostaa meiksin eiliseltä päivältä.. :D Paitsi että vaihdetaan 4 koneellista pyykkiä, viiden ikkunan ja parvekkeen pesuun.. =) Tänään oon vaan 'levännyt laakereillani' = ollut muiden käskytettävänä/vietävissä, ei oo omaa päätä tarvinnu vaivata tekemisten suhteen.

No mulla se eilinenkin oli työleiriä, ulkohommia tehtiin koko päivä ja käytiin kaupoilla. Mutta ikkunat pesetän, siitä sentään säästyy.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:13 Ihamieli kirjoitti:
No mulla se eilinenkin oli työleiriä, ulkohommia tehtiin koko päivä ja käytiin kaupoilla. Mutta ikkunat pesetän, siitä sentään säästyy.
Mä olen maalannut eilisen ja tän päivän. Äsken kävin viemässä yhden ison pöytälevyn jätelavalle ja purin junnun vanhan sängyn. Vielä pitäisi viedä ne sängyn osat jätelavalle ja lakata keittiön päytä ja tuolit toiseen kertaan. Ei jaksais \|O \|O Mutta jos en tänään tee, niin sitten ne odottaa huomenna työpäivän jälkeen :/

Onneksi pääsee huomenna töihin lepäämään. :D Kyllähän tässä monta kotihommaa tuli tänään tehtyä ja vielä pitäisi tuo hitsin kirjaprojektikin saada kirjoitettua loppuun.

Mutta kivaa oli laittaa kasvimaahan vähän siemeniä, nyt sitten jännätään tuleeko niistä mitään. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:16 Keittiönoita kirjoitti:
Mä olen maalannut eilisen ja tän päivän. Äsken kävin viemässä yhden ison pöytälevyn jätelavalle ja purin junnun vanhan sängyn. Vielä pitäisi viedä ne sängyn osat jätelavalle ja lakata keittiön päytä ja tuolit toiseen kertaan. Ei jaksais \|O \|O Mutta jos en tänään tee, niin sitten ne odottaa huomenna työpäivän jälkeen :/

Minä sain juuri silitettyä, siihenkin meni yli tunti, tosin katsoin toisella silmällä telkkua, eli se vähän hidasti hommaa. Nyt sitten nautitaan hetki koneella ja sitten unten maille.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:17 evita kirjoitti:
Onneksi pääsee huomenna töihin lepäämään. :D
Peesi tuohon. :D Tosin mulla on tämä päivä ollut kyllä aika leppoisa - juu, pesin pyykkiä ja imuroin ja siivosin 3 akvaariota suodattimineen, laitoin ruokaa jne. mutta sain sentään olla koko päivän kotona. Eilinen oli hirveää juoksentelua päänsärkyisenä ympäri Etelä-Suomea.

\
Onneksi pääsee huomenna töihin lepäämään. :D Kyllähän tässä monta kotihommaa tuli tänään tehtyä ja vielä pitäisi tuo hitsin kirjaprojektikin saada kirjoitettua loppuun.

Mutta kivaa oli laittaa kasvimaahan vähän siemeniä, nyt sitten jännätään tuleeko niistä mitään. :)
Mä en koe huomista työpäivääkään lepona...ainakin 10 tuntinen työpäivä edessä ja siihen matkat päälle. Ja sitten jatkamaan tätä remonttia. Plaah. Mulla taitaa tänä vuonna piha jäädä kokonaan laittamatta, ensin kun pitäisi saada sisäpuoli asumiskelpoiseen kuntoon. Noh, kesä se on ensi vuonnakin =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:20 Keittiönoita kirjoitti:
\

Mä en koe huomista työpäivääkään lepona...ainakin 10 tuntinen työpäivä edessä ja siihen matkat päälle. Ja sitten jatkamaan tätä remonttia. Plaah. Mulla taitaa tänä vuonna piha jäädä kokonaan laittamatta, ensin kun pitäisi saada sisäpuoli asumiskelpoiseen kuntoon. Noh, kesä se on ensi vuonnakin =)

Ei ole lepoa täälläkään, ollut aika rankkaa töissä viime aikoina. Mutta pihaa on ihana laittaa kuntoon, oikein jo odotan omaa satoa :p tulossa chilejä, paprikaa, tomaattia, kurkkua, kesäkurpitsaa, sipulia, yrttejä, hernettä ja sen sellaista. Niin ja 10 kyssäkaalia =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:23 Ihamieli kirjoitti:
Ei ole lepoa täälläkään, ollut aika rankkaa töissä viime aikoina. Mutta pihaa on ihana laittaa kuntoon, oikein jo odotan omaa satoa :p tulossa chilejä, paprikaa, tomaattia, kurkkua, kesäkurpitsaa, sipulia, yrttejä, hernettä ja sen sellaista. Niin ja 10 kyssäkaalia =)
Nams, kuullostaa hyvältä :p Täytyy mun yrtit saada tänäkin kesänä pihaan, muuten ei mistään tule mitään. Noh, eipä tässä olla pahemmin viimeaikoina kokkailtukaan, kun ei ole keittiössä edes pöytää :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:24 Narkissos kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:19 Ihamieli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:18 Narkissos kirjoitti:
onneksi mä en ole noin uuvuttavan ahkera... :whistle:

No jos yhtään helpottaa, niin viikolla en tee mitään, astianpesukonetta täytän ja pesen jos täyttyy, siinä kaikki :whistle:

helpottaa mikä? B)

Siis kun ajattelee koko viikon saldoa, niin eihän tässä pitäisi mitään uuvuttavaa olla?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:26 Ihamieli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:24 Narkissos kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:19 Ihamieli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:18 Narkissos kirjoitti:
onneksi mä en ole noin uuvuttavan ahkera... :whistle:

No jos yhtään helpottaa, niin viikolla en tee mitään, astianpesukonetta täytän ja pesen jos täyttyy, siinä kaikki :whistle:

helpottaa mikä? B)

Siis kun ajattelee koko viikon saldoa, niin eihän tässä pitäisi mitään uuvuttavaa olla?

juu, niin... ihmettelin, että miksi mua pitäisi jonkun asian helpottaa, mutta puhuitkin itsestäsi... ;)

Höh. Minä kun sain lapset nukkumaan, mietin, mitä kaikkea taas pitäisi tehdä. Eilen imuroitiin, ja taas näkyi olevan sängyn alla pölyä, kun etsimme lasten kanssa iltasatukirjaa. En ole edes talvivaatteita uskaltanut viedä pois. Eli eteinen on aivan hirveä´ssä kunnossa. Kaikki pöytäpinnat koko talossa ovat aivan täynnä tavaraa, siis mikään ei ole omalla paikallaan. Keittiökin on sotkuinen.

Ja siis taas tulee huomenna ärsyttävä aamu. Haluaisi mennä ulos, mutta koko aamupäivä menee kiukkuisena siivoillessa viikonlopun sotkuja ja muuta ja lapset tietokoneella...

Meillä siis kauhea siivo koko talossa, ja tänään on vaan nautiskeltu kauniista sunnuntaipäivästä.
:ashamed:

Mutta siitä olen samaa mieltä, että jos on parikin lasta tehnyt, niin työleiriähän se elämä on. Mutta täytyy vaan yrittää nauttia siitä sellaisenaan, kun on tekemistä ja on tarpeellinen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 22:23 Ihamieli kirjoitti:

Minulla on aika pieni kokoelma kasvatettavia juttuja. Naapurin tädin antaman ruohosipulipehkon lisäksi yritän kasvattaa itse niitä lisää, ja vähän tilliä, porkkanaa ja lehtisalaattia.

Ja sitten minulla miljoona kappaletta kesäkurpitsan taimia kasvamassa täällä sisällä. Siemenestä asti ne olen kasvattanut, ja tajusin tässä vasta, että ne eivät ikinä tule mahtumaan meikäläisen mikroskoppisen pieneen kasvimaahan. :D Olen ihan noviisi kasvimaa-asioissa, enkä tajunnut, että kesäkurpitsa vie sairaasti tilaa. No, täytyy vaikka naapureille yrittää tarjota ylimääräisiä... :)

No siis vähän niinku siistiä ku meidän perheessä sunnuntai on lepopäivä B) Ei tarvi stressata mistään, sen kun nauttii vaan ulkoilusta ja kyläilystä.. Sunnuntai päivä siis on sellainen, ettei silloin tehdä isompia urakoita ja sillä sipuli. :D

Meillä kauhea siivo koko huushollissa. Mutta kun aurinko paistoi, päätettiin lauantaina perheen voimin laitella venettä kesäkuntoon, keiteltiin kahvit ja grillattiin makkarat veneessä ja illalla käytiin miehen kanssa "lenkillä" terassilla, jossa maistui pari siideriä.
Tänään nautiskeltiin ihanasta säästä tekemällä pihatöitä, ostamalla ja istuttamalla kesäkukkia...ja tietty grillaamalla ja herkuttelemalla ulkona!

Mutta...ne helvatun ikkunat on edelleen likaisina ja muutenkin kämppä kaipasaisi "hiukan" siivousta.

Yhteistyössä