Työkysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WorkingGirl1978
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

WorkingGirl1978

Vieras
Siirryin töissä osastollani uuteen työtehtävään, joka on vastuultaan laajempi kuin nykyinen. Palkkani nousi vain nimellisesti (150 euroa), mutta ajattelin, että tästä saattaa tulevaisuudessa seurata parempia mahdollisuuksia. Tilalleni palkattiin uusi henkilö minun vanhoihin tehtäviin. Vuosi sitten tapahtui nämä.

Mulle sitten selvisi, että tämä uusi työntekijä on ylempi toimihenkilö. Itse olen "tavallinen" toimihenkilö (eli alempi, missään ei taideta tuota termiä tosin käyttää). Käsittääkseni tämä uusi työntekijä saa jopa hieman huonompaa palkkaa kuin minä. Eli hän saa tasana 3000, mä sain hänen tehtävässään 3350, nykyään siis 3500.

Mulle tittelit on se ja sama. Usein sanotaan, että duunarin asema on kaikkein paras, jos vaan palkka kohdillaan. Mutta osaako joku sanoa, että onko tuolla ylempi toimihlö/alempi toimihlö missään asiassa mitään merkitystä.

Ja miksiköhän työnantaja on menetellyt noin. Yksi syy voi olla se, että tulin tähän duuniin aikoinaan 6 kuukauden pätkään ja siirryin siitä sitten suoraan tuohon tehtävään.

Tehtävä on kaikin puolin vastuullisempi kuin tämä aikaisempi tehtäväni. Teen esimerkiksi tuhansien eurojen hankintoja viikottain, joskus vielä paljon arvokkaampiakin.