Tutkimuksista, mitä tarkoittaa alempi ja ylempi toimihenkilö ym?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "blondi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"blondi"

Vieras
Nolo kysymys mutta taas mietin kun vastailin johonkin tutkimukseen että mikäköhän se mun titteli oikeastaan on :) Eli osaako joku vähän avata noita työntekijä, alempi ja ylempi toimihenkilö yms termejä?

[QUOTE="vieras";23678965]Itse toimin asiantuntijatehtävissä, koulutus on DI ja olen ylempi toimihenkilö.[/QUOTE]

Mitäs toi alempi toimihenkilö sitten voisi esimerkiksi olla? Taidan olla ihan työntekijä ite vaan :D

[QUOTE="aloittaja";23678987]Mitäs toi alempi toimihenkilö sitten voisi esimerkiksi olla? Taidan olla ihan työntekijä ite vaan :D[/QUOTE]

Esim. tehtaissa on tavalliset työntekijät, jotka siellä tehtaassa ähertää. Sitten on ne toimistotyöntekijät eli insinöörit ja päälliköt on niitä ylempiä ja sihteerit sitten niitä alempia toimihenkilöitä.

Mä oon jotenki mieltänyt itseni projektipäällikkönä (asiantuntijatehtäviä kai sitte) alemmaksi toimihenkilöksi kun mulla ei ole alaisia, eli olen itse sillä alemmalla portaalla :D

[QUOTE="vieras";23679194]Esim. tehtaissa on tavalliset työntekijät, jotka siellä tehtaassa ähertää. Sitten on ne toimistotyöntekijät eli insinöörit ja päälliköt on niitä ylempiä ja sihteerit sitten niitä alempia toimihenkilöitä.[/QUOTE]

No mut mitä jos sä oot jossain insinööritoimistossa työntekijänä? Sit sä oot kuitenkin työntekijä vaan vai?

En mäkään ole näitä ikinä tajunnut....

Yhteistyössä