Työkkärin vuoden kestävä koulutus ja ansiosidonnainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostunut

Vieras
Miten menee, jos olen nyt hoitovapaalla, ja tahtoisin mennä työkkärin koulutukseen? Olen siis ollut pari kuukautta työttömänä ennen äitiyslomalle lähtöäni, ja silloin karenssini olen jo kärsinyt. Miten nyt on, voiko hakea samantien jollekkin kurssille kun "palaa työkkäriin" vai pitääkö ensin olla työttömänä joku aika?
Entäs sitten tuo maksupuoli, saanko ansiosidonnaista tuon ajan vai mitä?
Kuulun siis liittoon ja ennen olen saanut ansiosidonnaista, mutta miten se menee koulutuksen kanssa?

Käy kysymässä työkkäristä tai soita liittoon tai käy liittosi sivuilla.
Turha täällä on kysellä,saat vain puolivillaisa vastauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostunut:
Miten menee, jos olen nyt hoitovapaalla, ja tahtoisin mennä työkkärin koulutukseen? Olen siis ollut pari kuukautta työttömänä ennen äitiyslomalle lähtöäni, ja silloin karenssini olen jo kärsinyt. Miten nyt on, voiko hakea samantien jollekkin kurssille kun "palaa työkkäriin" vai pitääkö ensin olla työttömänä joku aika?
Entäs sitten tuo maksupuoli, saanko ansiosidonnaista tuon ajan vai mitä?
Kuulun siis liittoon ja ennen olen saanut ansiosidonnaista, mutta miten se menee koulutuksen kanssa?

Ne päättää sen siellä työkkärissä oletko oikeutettu ansioisdonnaiseen päivärahaan koulutuksen ajaksi ja sitä päätöstä ei tehdä etukäteen vaan tapauskohtaisesti. Eli kysyin asiaa että kannattaako hakea kouluun, niin vastaus oli ettähaet ja voit saada ansiosidonnaista, jep jep, entäs jos en saisi??? Voi voi, etukäteispäätökisä ei tehdä.

Koulutus pitää olla työllistymissuunnitelmassasi, jotta voit saada koulutuksen ajalta koulutustukea ja kulukorvausta (en muista sen nimeä nyt), ansiosidonnaista ei koulutusajalta saa mutta suurinpiirtein saman verran saat tuota koulutustukea.
Uuden lain mukaan tuo koulutusaika kuitenkin kuluttaa myös niitä 500 ansiosidonnaispäivää.

Yhteistyössä