hoitovapaalta äitiyslomalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suvianna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suvianna

Vieras
Tietääkö joku miten menee kuvio jos hoitovapaan aikana tulee raskaaksi, saako silloin äitiyslomalle jäädä normaalisti? saako yleensä vielä sen 3kk palkan?

eli jos olen ilmoittanut töihin ja kelaan että olen hoitovapaalla kunnes lapsi täyttää 3v ja tulisinkin raskaaksi ja lapsi syntyisi ennen kuin hoitovapaa päättyisi niin saanko jäädä äitiyslomalle ja saanko samat rahat kuin edellisestä lapsesta, jos laskettu aika on ennen kuin esikoinen olisi 3v.

Vai pitääkö tässä jotenkin kikkailla että menee välillä töihin? Kakkonen olisi toiveissa mutta eihän sitä tiedä tuleeko ollenkaan, ekankin kanssa oli pitkään yritystä.

Saat saman päivärahan, mutta et sitä 3kk palkkaa, jio et ole välissä töissä. Tai no tääkin voi olla tes-riippuvainen (siis tuo palkka-asia) mut yleisimmin näin. Ja monilla aloilla on joku tietty aika mikä pitää olla töissä ennekuin saa sen palkallisen ä-loman. Yleensä 6kk.

Kyllä jäät äitislomalle hoitovapaalta, vaikka olisit ilmoittanut olevasi ekan kolmivuotispäivään asti. Palkan saat kolmelta kuulta. Mulle on käynyt noin jo useamman kerran. Joskus kyllä säälittää työnantaja!

Yhteistyössä