Työkkärin työnhakusuunnitelma.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilinäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vilinäiti

Aktiivinen jäsen
28.01.2006
9 137
3
38
Tuollaiseen ois aika huomenna.
Piti etsiä joku työpaikka mihin aikoo hakea.

Entäs jos ei ole mitään sopivaa? Miten se homma käytännössä menee. Tää on mulla ensimmäinen kerta kun tällaiseen joudun. Viimeks olin töissä viime viikolla ja nyt tää viikko ollu "lomaa" ja töitä on taas tiedossa.

Mulla on yks työpaikka missä teen sijaisuuksia kaikki kesät, lomat, sairaslomat....
töitä riittää.

En haluis millään jonnekin uuteen paikkaan tekemään jotain kuukauden sijaisuutta.

Eikös työkkärin kannattais keskittyä niihin, joilla ei oo töitä ollenkaan tai tosi vähän.

Juu ja tietty menisin heti sellaiseen paikkaan töihin jossa ois heti pitkä sijaisuus tai vakipaikka. Mut parin päivän tuurauksiin en haluis lähteä.

No mulle ei ainakaan vastaavassa tilanteessa työkkäristä minkäänlaisia osoituksia tullut. Mulla on siis myös työ, jota teen "tarpeen mukaan". Nyt tosin olen lisänä hoitovapaalla ja äitini hoitaa lapsia kun olen töissä, en ole työttömänä. Mutta kun hetken olin, niin huomasin etteivät juuri jaksaneet panostaa kun jonkinlaista työtä kuitenkin oli... Että ilmeisesti keskittyivät niihin joilla ei työtä lainkaan?

Työhönhakusuunnitelma oli mulla sellainen, että työkkäritäti kyseli, mistä ja miten haen työpaikkoja. Sanoin että netistä ja lehdistä etsin ilmoituksia ja pistän avoimia hakemuksia paikkoihin, joista tykkään. Kyseli lisäksi työtoiveista yms yms. Ei siinä kovin kauaa kestänyt kun sen täytti, eikä tarvinnut olla mitään työpaikkaa mielessä mihin tahtoisi hakea. Kyseli myös osaanko tehdä työhakemuksen. Vastasin että kyllä osaan, eikä tarvinnut sitten mennä hakemuksentekokurssillekaan.

Tsemppaukset jatkoon sinulle =)

Tää on kuulemma joku uus juttu ja kuulemma sitten joka kerta kun on ollu jonkun aikaa töissä.
Hittolainen.
Toivottavasti huominen on vaan sellainen "muodollinen" kun on kerta uus sääntö.
Töitä kuitenkin on sanotaan n. 9kk vuodessa et se määrä mitä työttömänä olen niin on aikas vähäistä. Välillä ollu töis koko vuoden.

Oletko miettinyt, että jos et hakisi työttömyysrahaa niiltä hajapäiviltä kun et ole töissä? Näi pääsisit rumbasta. Vai onko rahallinen erotus merkittävä? =)

Nyt toivon itse entistäkin enemmän, ettei tarvitsisi työttömäksi ryhtyä, vaan suoraan hoitovapaalta pääsisin kokoaikaisiin töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Onaha:
Oletko miettinyt, että jos et hakisi työttömyysrahaa niiltä hajapäiviltä kun et ole töissä? Näi pääsisit rumbasta. Vai onko rahallinen erotus merkittävä? =)

Nyt toivon itse entistäkin enemmän, ettei tarvitsisi työttömäksi ryhtyä, vaan suoraan hoitovapaalta pääsisin kokoaikaisiin töihin.

Useinpina kuukausina en ansiosidonnaista saakaan tai sit parilta päivältä :D
Nyt ollu tässä syksyllä vähän hiljaisempaa että tuo liiton päiväraha on tarpeen. Kuiteskin sen verran enenmmän kuin Kelan päiväraha niin ei kannata jättää hakematta:)
Keväällä olinkin ainoastaan työtuloilla kun en halunnu olla työkkärin pompoteltavana.

Mut juu, meen sinne huomenna ja katsotaan mitä sanotaan. :D
Oon jo 2 kertaa käyny huusis, taitaa jännittää vaan :D

ei sitä kannata jännittää, ihmisiä ne on! sanot just et oot katellu lehdet ja netit aktiivisesti, mutta kun sulla on tuo työpaikka jo, niin vaikee kuvitella mitä ne oikein ajattelee.... :D

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
ei sitä kannata jännittää, ihmisiä ne on! sanot just et oot katellu lehdet ja netit aktiivisesti, mutta kun sulla on tuo työpaikka jo, niin vaikee kuvitella mitä ne oikein ajattelee.... :D

Tulostin tuohon pari paikkaa. Toinen osa-aikatyö ja toinen joku kasvisjutska. En tosiaankaan haluu kumpaankaan :D
Mut puhun sitten vaikka sen virkailijan pyörryksiin.
Se kans kun töitä on jo tiedossa ja kohta alkaa syyslomat, joululomat......:D
Plääh.

Yks juttu vielä :D
Poika tän viikon kotona. Miehel piti olla iltavuoroviikko ja siten sit olla pojan kanssa.
Noh, vuoro muuttui ja onkin aamuvuoro.
Meni siis lapsenhoitosuunnitelma ihan poskelleen.
No, onneks pikkuveli lupas vahtia reissun ajan. Miten sit koko homma voi niin levitä käsiin :D
Ois kyl voinu päästä työkkäristä liukkaasti ulos kun poika ois voinu järjestää esityksen :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä alan töitä teet? Jos tuollaisia pätkiä tarjolla. Tarjoaako ne yleensä koulutusta vastaavaa vai ihan muitakin?

Oon suurtalouskokki. Sellaiset paikat mitä haen niin paikat menee puskaradion kautta, niitä ei juuri ilmoitella missään.
Pizza-kebab paikat hakee mut ei ihan vastaa mitä mä haen. Sit haetaan alle 11 päivän sijaisuuksiin yms. mihin mä en taas haluis.

No niin työkkäris käyty.
Huh, hellettä. Nokialle Saloon ois laitettu. Sain puhuttua itseni siitä pois ainakin TOISTAISEKSI. Ei siis antanut työhönkutsua. Nokialla tarvetta.
Mut mä en vaan halua sinne, ei työtä vastaan mut matkat ja työajat. Mies meillä jo tekee 3 vuoroa. Suuri ongelma tulis lapsen hoidosta.
Mutta, entiseen tapaan mennään toivottavasti.

Yhteistyössä