työkkärin työkokeilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
onko täällä ketään työkkärin työkokeilussa? jos on niin missä olet ja oletko viihtynyt? olen kyllästynyt olemaan työttömänä kotona ja harkitsen tuota työkokeilua. saisi siitä ainakin vähän enemmän rahaa kuussa.

[QUOTE="mei";29097336]minä olen työnantaja, nyt toinen työkokeilija jo menossa.
orjatyötä en halua teettää,mutta meitähän on moneksi.valitse siis paikka huolella.[/QUOTE]

minkä alan työnantaja olet? ovatko työkokeilijat viihtyneet?

Työn ainoa tarkoitus ei ole viihdyttää sitä tekevää ihmistä. Peruspositiivinen asenne työtä kohtaan tuntuu olevan todella hakusessa. No, eipä tässä enää kauan nirsoilla, kun rahat loppuu, niin ne loppuu ja silloin jokainen tekee mitä vaan henkensä pitimiksi.

[QUOTE="mei";29097336]minä olen työnantaja, nyt toinen työkokeilija jo menossa.
orjatyötä en halua teettää,mutta meitähän on moneksi.valitse siis paikka huolella.[/QUOTE]

No mitähän työtä sitten teetät jos et kokeilijoille palkkaakaan maksa?

Tuttuni oli ½ vuotta, tykkäsi kyllä paikasta, mutta sanoi kyllä lopussa, että mukavaa, kun työ loppuu eikä tarvitse enää ilmaista työtä tehdä. Huomasin kyllä, että paikassa käytettiin aika häikälemättömästi hyväksi tuota ilmaista työapua ja heti perään haluttiin "kipeästi" uusi työkokeilija, koska ei pärjätä muuten. Mutta ei niin kipeästi kuitenkaan, että olisivat valmiita palkkaamaan jonkun.
Näissä työkokeilussa on tietysti hyvät puolensa, saa työkokemusta eikä syrjäydy työelämästä, mutta onhan se turhauttavaa, kun ei normaalista työstä makseta palkkaa ja valitettavasti näitä työkokelijoita työnantajat k'äyttävät hyväksi.
Tuo kulukorvaus, 9e, päivässä, on tavallaan se palkka työkokeilusta, mutta jos haluaa työaikana syödä tai paikka on automatkan päässä, työkokeilu voi olla helposti miinusta tuloihin.

Minua ei käytetty hyväksi ja työtehtäväni olivat oikeastaan kuin kenellä tahansa, lain puitteissa.
Tulin myöskin taloudellisesti oikein hyvin toimeen (lapseton, yksinasuva) työkokeilun aikana.
Itseasiassa "tienasin" enemmän kuin varsinaiset työntekijät. Enpä viitsi valittaa...

Mä olin täydet 6kk työkokeilussa.
Katson kuitenkin että jos muut työntekijät saa kuussa käteen osapäivähommista yli tonnin ja mä olemalla joka päivä 6 tuntia, hyödyn siitä 180 euroa se ei motivoi mua yhtään mihinkään.
JAtkossa otan siis mielummin karenssin ja nostan toimeentulotukea kuin raadan puolikuntoisena melkein koko työpäivän ja silti nostan sitä toimeentulotukea. Ei maksa vaivaa.

[QUOTE="akka";29097494]Mä olin täydet 6kk työkokeilussa.
Katson kuitenkin että jos muut työntekijät saa kuussa käteen osapäivähommista yli tonnin ja mä olemalla joka päivä 6 tuntia, hyödyn siitä 180 euroa se ei motivoi mua yhtään mihinkään.
JAtkossa otan siis mielummin karenssin ja nostan toimeentulotukea kuin raadan puolikuntoisena melkein koko työpäivän ja silti nostan sitä toimeentulotukea. Ei maksa vaivaa.[/QUOTE]

eikös tt laske 20% jos ottaa karenssin?

Työkokeilu!! voi hyvänen aika,eikö tälle työpaikkojen riistoille tule mitään stoppia.
Suomen työttömyys luvut ei laske niin kauan kuin tälläisia kokeiluja,tukityöllistymis ja muita ilmaistyöntekijöitä pyritellään työpaikoilla.

Työkokeilu!! voi hyvänen aika,eikö tälle työpaikkojen riistoille tule mitään stoppia.
Suomen työttömyys luvut ei laske niin kauan kuin tälläisia kokeiluja,tukityöllistymis ja muita ilmaistyöntekijöitä pyritellään työpaikoilla.

Valitettavasti tämä on totta. Tälläkin palstalla vaaditaan, että työttömät tekisivät jotakin korvauksien eteen, mutta kun se toinen puoli tulee vastaan tässä. Työpaikoille ei palkata työntekijöitä ja pahimmissa tapauksissa laitetaan vanhojakin pois, koska ilmaista työvoimaa on tarjolla. Tästähän tämä kierre vaan pahenee, työttömiä tulee lisää ja kohta moni täälläkin niin reteesti työttömiä haukkuvat ovat itse siinä tilanteessa, että saavat kenkää ja heidän paikkansa täytetään työkokeilijoilla yms. ja itse ovat työttömänä ja ennen kuin huomaavatkaan, joutuvat tekemään vaikka sille entiselle työnantajalle ilmaista työtä.

Ihan samoin sekin ehdotus aiheuttaa, että työtön tekisi vaikka vanhainkohdilla joka päivä 2h töitä ja saa sitten kenties pienen korotuksen työttömyyskorvaukseen.
Ok, työnantaja ottaa 4 tälläistä työtöntä ja kas vain, niin siinä on 8h työntekijä ja vielä ilmainen sellainen.

Olen ja kaikki on olleet ihan orjatyötä. Tein ilmaiseksi ja ihan yksin ihan samoja töitä kuin muutkin, vaikka työharjoittelijallahan pitäisi olla ohjaaja. Pyh mulla mitään ohjaajia ollut.
Päinvastoin, yhdessäkin paikassa kun huomasivat että mulla on kokemusta alan töistä, niin laittoivat minut opastamaan kesätyöläisiä ja sen lisäksi tein vielä omatkin työni.
Orjan hommaa, vaikka voihan niitä olla hyviäkin paikkoja.
Ikävä kyllä minä en ole sellaisiin törmännyt vaikka olen ollut monessakin tollaisessa paikassa.

Yhteistyössä