Työkkärin "täti" tyrmäsi heti kättelyssä mun haaveet päästä lähihoitajakoulutukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei todellakaan tarvita mitään työkokemusta lähihoitajakouluun. Jos vaan ala kiinnostaa, siitä vaan rohkeasti hakemaan. Tulevaisuudessa varmasti töitä riittää, varsinkin vanhusten puolella. Itse valmistuin kaksitoista vuotta sitten lähihoitajaksi ja koulun aloitin 16v: nä ei siinä kokemusta ollut juuri mistään. Valmistumisen jälkeen ei yhtään työtöntä hetkeä ja virkakin löytyi viidessä vuodessa.

Haluat siis tehdä raskasta pätkätyötä ja vielä vuorotyötä. Et yhtään pahempaa ammattia enää keksinyt.

Ensi vuoden alusta työttömät voivat hakeutua mihin tahansa aikuiskoulutuksen piirissä, ei tarvitse enää olle mikään työkkärin järjestämä työvoimakoulutus. Älä usko sitä työkkärin tätiä. Tee, kuten itse haluat.

Metsola:
"no sitä dieettikokkia olen käynyt jonkun verran. kun rahoitua järjestyy niin jatkan"

Eli EIKÖ sulla metsola olekkaan tutkintoa :o Käy nyt joku koulu loppuun asti!

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Sinne taitaa päästä lähes kaikki halukkaat...?? Et yrittämään vain.

No joo ei todellakaan pääse jos hakijoita on reilusti yli sata joka koulutukseen ja 16 pääsee. Ja täällä Satakunnassa myös koulutukseen pääsee vain jos on työkokemusta hoitoalalta. Jos siis ei ole niin ei mitään saumaa kyseisiin koulutuksiin. Ja kyseessä siis työvoimakoulutus.

Yhteistyössä