Työkkärin kurssista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitenhän on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitenhän on

Vieras
Joo, ihan höpöhöpöä nämä työkkärin kurssit, mutta kun sellasella nyt olen ja työhärjottelussa tällä hetkellä. Niin miten se on, että jos ei pysty sitä työtä tekemään (on raskasta) selkäkivun takia ja saa karenssin sen takia että joutuu keskeyttämään työharjoittelun, niin kuinka pitkä se karenssi on?

Ota työkkäriin yhteyttä ja kysy, karensi voi olla yleensä 1- 3 kk jossain tapauksessa jopa 5kk
Onko sulla lääkärintodistusta ettet pysty tekemään työharjottelua tai sairaslomatodistusta ?
Jos on pätevä syy, niin voi olla ettei tule karensia.

[QUOTE="Hmm";26984302]Itse sain 3kk karenssia, kun lähdin lätkimään työharjottelupaikasta, missä oli seksuaalista ahdistelua.

Hae saikkua[/QUOTE]

No ei tuollaisesta lähdetä lätkimään, vaan otetaan puheeksi harjoittelupaikan vastaavan kanssa tai tarvittaessa otetaan yhteyttä ihan työsuojeluun.

Työharjoittelupaikkaa on yleensä mahdollisuus vaihtaa. Lääkärintodistus sulla pitää kuitenkin olla eli kai olet kuitenkin sairaslomalla, kun et pysty työtä tekeen?

[QUOTE="vieras";26984397]No ei tuollaisesta lähdetä lätkimään, vaan otetaan puheeksi harjoittelupaikan vastaavan kanssa tai tarvittaessa otetaan yhteyttä ihan työsuojeluun.

Työharjoittelupaikkaa on yleensä mahdollisuus vaihtaa. Lääkärintodistus sulla pitää kuitenkin olla eli kai olet kuitenkin sairaslomalla, kun et pysty työtä tekeen?[/QUOTE]

Tämä äijä oli harjottelupaikan vastaava. En halunnut olla ko paikassa päivääkään enempää.

Mä sain karenssia 5 kk, kun keskeytin työharjoittelun sillä perusteella että työpaikassa ei noudatettu mitään työsuojelumääräyksiä. Laitettiin kantamaan ja nostelemaan jatkuvasti 25-30 kg painavia tavaroita, paivavia esineitä piti myös nostaa hyllyiltä mitkä oli niin korkealla ettei sinne ylettynyt kuin tikkailla.
Ja ne tikkaat olivat tosi huonoja, lähes lahosivat alle. Toisen työntekijän piti pidellä niitä, kun toinen kiipesi.

Kun lähdin siitä työpaikasta ja sain karenssia, niin kului ehkä 3 viikkoa niin se sama työpaikka oli taas haussa MOLin sivuilla.

Työkkäri ei hyväksynyt selitykseksi työsuojelumääräysten rikkomuksia, eikä viitsinyt edes selvittää työnantajan kanssa oliko sellaisia tapahtunut.

Tein myöhemmin ilmoituksen tosta työpaikasta

Yhteistyössä