Työkkärin kursseista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
montako tuntia se yleensä on päivässä, onko mitään tietoa? Onko 8-16? Voihan ne tietysti vaihdellakin, mutta jos joku on ollut niin voisiko ystävällisesti kertoa :) Itse aloittamassa ensi kuussa niin olisi kiva tietää...

[QUOTE="vieras";26787818]montako tuntia se yleensä on päivässä, onko mitään tietoa? Onko 8-16? Voihan ne tietysti vaihdellakin, mutta jos joku on ollut niin voisiko ystävällisesti kertoa :) Itse aloittamassa ensi kuussa niin olisi kiva tietää...[/QUOTE]

Nää aikuisten ammatilliset koulutukset on huuhaata, ainakin se teoria opetus.

Opettajat ovat turhautuneita ja odottavat että päättyis tääkin päivä nopeasti ja kurrsit alkaa
yleensä noin 8.15 välitunnit pitkiä, ruokatauko tunnin ja päivä päättyy 14-15 välillä.

Näin helppoa se on.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Riippuu siitä miten kouluttajan kanssa sovitte pidettäväksi päivään kuuluvat tauot.Jätättekö jonkun tauon vaikka pois tai pienemmäksi ja pääsette siten aiemmin.Meillä on ollut 8-14.45 tai 8-14.30. Omaehtoisessa opiskelussa 10-17 ja 8-16.

[QUOTE="vieras";26788103]Se on just tuolleen, itse en menisi kirveellä uhatessakaan sinne höpöhöpö kursseille, sekin oli demareiden keksimä juttu koko kurssittaminen.[/QUOTE]
Kieltäytyäkään ei voi.

[QUOTE="vieras";26788120]Kieltäytyäkään ei voi.[/QUOTE]

Aina voi kieltäytyä, mutta sitten paukahtaa karenssi jos ei pätevää syytä ole.Omaehtoisen koulutuksen voi keskeyttää ilman sanktioita.

Aina voi kieltäytyä, mutta sitten paukahtaa karenssi jos ei pätevää syytä ole.Omaehtoisen koulutuksen voi keskeyttää ilman sanktioita.

Jos on muutenkiin siinä tilassa että pitää mennä niille höpöhöpö kursseille niin ei yks satku paljoa paina tuleeko karenssia vai ei. Parempi olla sekaantumatta koko kursseihin, niin alentavia ja turhia ne on.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="vieras";26788145]Jos on muutenkiin siinä tilassa että pitää mennä niille höpöhöpö kursseille niin ei yks satku paljoa paina tuleeko karenssia vai ei. Parempi olla sekaantumatta koko kursseihin, niin alentavia ja turhia ne on.[/QUOTE]

Töihin, töihin, niin ei tartte alentua! Itse kävin kursseja, 10v kotiäitiyden jälkeen, kunnes hokasin että töitäkin on tarjolla.

[QUOTE="äiti";26788182]Töihin, töihin, niin ei tartte alentua! Itse kävin kursseja, 10v kotiäitiyden jälkeen, kunnes hokasin että töitäkin on tarjolla.[/QUOTE]

Niinpä, töitä vaan ei aina ole tarjolla jos ei omaa mitään koreampaa ammattitutkintoa. Siivoojan duunitkaan ei elätä sen kummemmin kuin olisi työttömänä.

[QUOTE="Mia";26788077]Aikuisten päiväkerhoja joissa 9-15 teitä opettaa ihmiset jotka pitää teitä luusereina ja vajakkeina joita on turha opettaa mutta pakko kun siitä saa palkan[/QUOTE]

Kyllä se on just noin. Tiedän kokemuksesta. Teoriaopetuksesta ei saa mitään irti, heidän asenne meihin työttömiin paistaa läpi. Työharjoittelussa opin enemmän, mutta eipä siitäkään mitään sitten poikinut.

[QUOTE="vieras";26788234] Siivoojan duunitkaan ei elätä sen kummemmin kuin olisi työttömänä.[/QUOTE]

Nyt päästiin asiaan. Tämähän se on suurin syy työttömyyteen: työttömänä tienaa saman verran kuin jos tekisi töitä. Toivottavasti vastikkeettomat tulonsiirrot lopetetaan mahdollisimman pian.

Tuohon kurssiin kuuluu työharjoittelu ja tarkoitus onkin kurssin jälkeen jatkaa siinä työ(harjoittelu)paikassa. Pitkä pitkä sairasloma takana ja nyt tarkoitus palata työelämään, vaikka se ei näyttäisi kaikkien mielestä viisasta olevankaan. Kotiinko siis olisi parempi jäädä :O

[QUOTE="vieras";26788497]Tuohon kurssiin kuuluu työharjoittelu ja tarkoitus onkin kurssin jälkeen jatkaa siinä työ(harjoittelu)paikassa. Pitkä pitkä sairasloma takana ja nyt tarkoitus palata työelämään, vaikka se ei näyttäisi kaikkien mielestä viisasta olevankaan. Kotiinko siis olisi parempi jäädä :O[/QUOTE]

No ei todellakaan, tietenkin otat vastaan sen hyvän, tuetun mahdollisuuden.
Kommeteista paistaa aika pitkälti läpi epätietoisuus ja ennakkoluuloisuus, tuskin on kauhesti omakohtaista kokemusta.

[QUOTE="vieras";26788516]Omaehtoinen opiskelu on ihan eri asia kuin työkkärin kurssit.[/QUOTE]

Kyllä se oli ihan työkkärin kurssi, työkkäri sen maksoi oppilaitokselle ja teki päätöksen oppilaaksiottamisesta.

Kyllä se oli ihan työkkärin kurssi, työkkäri sen maksoi oppilaitokselle ja teki päätöksen oppilaaksiottamisesta.

No minä opiskelen ihan omaehtoisesti, hain ihan itse kyseiseen oppilaitokseen ja sen jälkeen hain työkkäristä rahoituspäätöksen ja olen omaehtoinen opiskelija. Työkkäri myös järjestää näitä koulutuksiaan ja kurssejaan, joihin laitetaan sitten pakosti ellei muuten tule täyteen ja taso on ihan jotain muuta kuin oikea opiskelu.

[QUOTE="vieras";26788548]No minä opiskelen ihan omaehtoisesti, hain ihan itse kyseiseen oppilaitokseen ja sen jälkeen hain työkkäristä rahoituspäätöksen ja olen omaehtoinen opiskelija. Työkkäri myös järjestää näitä koulutuksiaan ja kurssejaan, joihin laitetaan sitten pakosti ellei muuten tule täyteen ja taso on ihan jotain muuta kuin oikea opiskelu.[/QUOTE]

Voin kertoa, että kyseessä oli työvoimapoliittinen koulutus jonka opetus oli taatusti aivan samaa luokkaa kuin saman oppilaitoksen omaehtoisessa koulutuksessa.
Tiedän, koska olen nauttinut molempia, sekä työskennellyt myös kouluttajana kyseisella koulutusalalla samassa oppilaitoksessa.

Voin kertoa, että kyseessä oli työvoimapoliittinen koulutus jonka opetus oli taatusti aivan samaa luokkaa kuin saman oppilaitoksen omaehtoisessa koulutuksessa.
Tiedän, koska olen nauttinut molempia, sekä työskennellyt myös kouluttajana kyseisella koulutusalalla samassa oppilaitoksessa.

No sepä ihmekurssi sitten on, yleensä työkkäri ostaa mahdollisimman halvalla jotain pilipalikursseja, että saa työttömät johonkin kirjoistaan opiskelemaan. Tätini oli juuri sellasella, pelasivat korttia ynnä muuta yhtä fiksua...

[QUOTE="vieras";26788574]No sepä ihmekurssi sitten on, yleensä työkkäri ostaa mahdollisimman halvalla jotain pilipalikursseja, että saa työttömät johonkin kirjoistaan opiskelemaan. Tätini oli juuri sellasella, pelasivat korttia ynnä muuta yhtä fiksua...[/QUOTE]

Ihan tavallinen ammattitutkintokoulutus =)

Meidän alalla ja alueella on kyllä sellainen "onni", että työkkärin koulutuksissa hakijoita on huomattavasti enemmän kuin tarjolla olevia aloituspaikkoja, ja oppilaitoksen edustaja osallistuu oppilasvalintaan. Näin ollen koulutuksiinkin yleensä valikoituu motivoitunutta porukkaa, muutamia tuulihattuja lukuunottamatta. Hekin ovat yleensä lopettaneet heti alkuunsa =)

Mä käytin tätä mahdollisuutta häikäilemättömästi hyväkseni opiskelemalla haluamani tutkinnon mieluummin työmarkkinatuella+ylläpitokorvauksella, kuin pelkällä opintotuella.
Ja ihan samaa opetusta samassa oppilaitoksessa sain kuin ne muutkin.

son ihan eri mitä se että kurssille valitaan 12kpl opiskelioita kestää 8kk ja oelt valmis siihe naj siihen. kouluttaja jok ueläänsä kyllästyny tai jotain.

tuo amikseen meno työkkärin koulutus päätöksellähän on hyvä ei nuo kurssitetaan kauniiksi systeemit :D

Yhteistyössä