työkkäri antoi mulle 2kk karenssin, voinko jäädä kotihoidontuelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anneli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ihanaa jos karenssi kuluu alta pois!!! tiedän että voin saada kotihoidontukea liitonrahojen aikaan mut en ole sitä hakenu kun se vähennetään heti mun liiton rahoista. mut ihanaa jos saan edes sen kotihoidontuen ja karenssi sit menee ohi!!!

Tee just näin =) Ja karenssin jälkeen keskeytät liiton rahan . Ja nosteleppa kotihoidontukea vielä siihen asti kun lapsesi täyttää 3v. niin säästyy liiton rahat ja pystyt olemaan lapsen kanssa kauemmin kotona - jos haluat :D

Äh koko loppu viesti hävis johonkin, aloitetaan alusta:

Eli siis kannattaa hakeutua työttömäksi heti äitiysloman jälkeen jos saa liitosta paremmin rahaa kuin kelalta khtukea?
Jos ei ole tarkoitus edes mennä töihin ja saa karenssia niin silloin saa sit vaan normaalisti khtukea
Onko oikeesti näin?

en tienny että saan karenssia siitä että haen itse koulutukseen ja perun sen haastatteluun menon sit myöhemmin. mun mielestä mulle olis pitäny sanoa perumis vaiheessa ettei kannata perua haastattelua koska siitä tulee karenssia

kyllä mun pitää mennä siihen kouluun kun kerta mieluisan koulupaikan melko varmasti itselleni saan. mut siis jäi epäselväksi että vähennetäänkö karennsiaikana saamana kotihoidontuki sit mun liiton rahoista kun alan taas niitä saamaan? ei kai?

en tienny että saan karenssia siitä että haen itse koulutukseen ja perun sen haastatteluun menon sit myöhemmin. mun mielestä mulle olis pitäny sanoa perumis vaiheessa ettei kannata perua haastattelua koska siitä tulee karenssia

pystyisitkös ilmoittamaan koululle, että tulisitkin haastatteluun? Voi olla, ettei sua oltaisi edes valittu kouluun?

kyllä mun pitää mennä siihen kouluun kun kerta mieluisan koulupaikan melko varmasti itselleni saan. mut siis jäi epäselväksi että vähennetäänkö karennsiaikana saamana kotihoidontuki sit mun liiton rahoista kun alan taas niitä saamaan? ei kai?

vähennetään, jos saat niitä SAMALTA AJALTA PÄÄLLEKKÄIN

joo ja ymmärsinkin niin että saan karenssin ajalta kotihoidontuen ja sit karenssin jälkeen alan saada liitonrahaa mistä vähennetään mun kotihoidontuki mut jotenkin patin kirjotuksesta ymmärsin toisin..

Yhteistyössä