työkkäri antoi mulle 2kk karenssin, voinko jäädä kotihoidontuelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anneli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anneli

Vieras
siis mulla kotona 2 vuotias lapsi, liiton rahat o nyt katkastu 2kk ajaksi, voinko jäädä kotihoidontuelle ja kuluuko karenssi sit pois niiden aikana vai siirtyykö?

ihanaa jos karenssi kuluu alta pois!!! tiedän että voin saada kotihoidontukea liitonrahojen aikaan mut en ole sitä hakenu kun se vähennetään heti mun liiton rahoista. mut ihanaa jos saan edes sen kotihoidontuen ja karenssi sit menee ohi!!!

siis ajattelepa vaikka niin että olisit vuoden hoitovapaalla nyt niin ei se karenssi siellä vuoden päästä odota, kyl se on kulunut pois. sama pätee lyhyemmässäkin hoitovapaassa.

et tietenkään saa kotihoidontukea. Miksi sait karenssin, omaa tyhmyyttäsi? Haloo jos hankit karenssin niin ajattelit sitten nyhtää sen ajan kelalta? työkkäriltä menee ilmoitus kelalle ja liitosta myös eli toivottavasti et saa mitään

aina saa alle kolmivuotiaasta jos kotona hoitaa...sitä ei kukaan pois vie, saahan sen vaikka töissä kävisi ja lapset kotihoidossa. Jos karenssi niin et saa mitään rahaa mikä liittyy työllistymiseen ja työnhakuun eli työttömyyskorvauksia.

karenssi oli työkkärin moka, hain kahteen koluun joista toisen sitten peruin koska en sinne haluakkaan, ja toiseen koluun pääsy selviää vasta heinäkuun lopussa mutt olen melko varma että pääsen sinne, siksi peruin toiseen koluun menon tietämättäni että saan siitä karenssi heti

Mä aikanani irtisanouduin eräästä työpaikasta, karenssi 3 kk tuli. Sain toisen työpaikan melkein heti ja karenssi kului siinä "sivussa". Kun taas jäin työttömäksi ei karenssia enään ollut.

Jos kuuluu liittoon niin voi hakea karenssiaikana ja myös koko työttömyysaikana Kelasta kotihoidontuen, kun on siihen oikeutettu. Kun karenssi on kulunut pois, liitto vähentää maksamastaan työttömyyskorvauksen kotihoidontuen pois. Liitto saa Kelalta tiedon, että sulle maksetaan kotihoidontukea, mutta sinne kannattaa karenssin loputtua kuitenkin lähettää Kelan päätös kotihoidontuesta. Jos Kela maksaa lisäksi hoitolisää, niin pitää Kelalla lähettää vastaavasti liitosta saatu päätös työttömyyskorvauksen määrästä, koska se vaikuttaa hoitolisän suuruuteen. Jotta saisit kotihoidontuen ei lapsi saa olla kunnallisessa päivähoidossa kirjoilla työttömyysaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
karenssi oli työkkärin moka, hain kahteen koluun joista toisen sitten peruin koska en sinne haluakkaan, ja toiseen koluun pääsy selviää vasta heinäkuun lopussa mutt olen melko varma että pääsen sinne, siksi peruin toiseen koluun menon tietämättäni että saan siitä karenssi heti

En nyt tajunnut tuota, että miten karenssi oli työkkärin moka?

Yhteistyössä