Työhönottohaastattelu -ryhmähaastattelu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jänskättää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tilaisuudessa esitetään kysymyksiä joihin jokainen voi vastata tavallaan, porukasta poimitaan ne joilla vastaukset vaikuttaa fiksuimmalta ja jotka olemukseltaan sopii työhön. siitä vielä mahdollisuus yksilöhaastatteluun

Kuinka monta työnhakijaa on yhdessä haastattelussa ? Hakijoita paikkaan on ollut 25 sen tiedän .
Kuinka monta haastattelijaa?
Yllätyin niin paljon siitä että on täläinen ryhmähaastattelu etten tajunnut kysyä lähemmin.

[QUOTE="aapee";26372204]Kuinka monta työnhakijaa on yhdessä haastattelussa ? Hakijoita paikkaan on ollut 25 sen tiedän .
Kuinka monta haastattelijaa?
Yllätyin niin paljon siitä että on täläinen ryhmähaastattelu etten tajunnut kysyä lähemmin.[/QUOTE]

Luuletko että joka työpaikassa toimitaan samalla tavalla? Mistä helvetistä me voisimme tietää montako sun haastattelussasi tulee olemaan hakijoita ja haastattelijoita? Sun älykkyydelläsi tuskin sitä paikkaa saat joten ei tarvi stressta. Ja mitä väliä sillä on montako siellä on???

Tärkeintä on, että saat siellä suusi auki ensimmäisten joukossa. Etenkin jos kyse on myynti- tai asiakaspalvelutyöstä. Vastausten toki pitää myös olla fiksuja. Älä puhu toisten päälle, mutta älä anna muiden jyrätä myöskään omien mielipiteidesi ylitse.

Itse en ole ollut tälläisessä mutta mies oli vähän aikaa sitten ja saikin paikan:-). Hänen kanssaan oli ollut toinen tyyppi ja haastattelijana oli ollut hänen nykyinen esimiehensä ja olisiko ollut vielä yksikönpäällikkö myöskin. Ennen tätä ryhmähaastattelua hän oli käynyt normaalissa haastattelussa ja sitten siitä jatkoon päässeet kävivät tässä ryhmähaastattelussa. Voihan näitä olla varmaan työpaikkaan liittyen hyvinkin erilaisia tilaisuuksia, mutta luulen että ryhmähaastatteluun pääsee vaan parhaat hakijat.

Itse olin aikoinaan ryhmähaastattelussa, jossa taidettiin ensin kysyä jotain henk.koht. kaikilta, jonka jälkeen annettiin aihe, josta piti väitellä, toinen puoli pöydästä vastaan toinen. Meillä tais olla haastateltavana noin 10 henkilöä ja haastateltavia 3, mutta meidän ryhmän jälkeen tuli toinen ryhmä haastateltavia, joten kokonais haastateltavien määrään en kyllä tiedä ja aikaakin tästä haastattelusta on jo kolmisen vuotta, joten en kaikkea muista enää.

mä olen ollut kerran tuollasessa ja meitä oli kolme hakijaa siinä samaan aikaan. vuorotellen vastattiin kysymyksiin jotka esitettiin.
lopuks mut pyydettiin jäämään kun muut poistui ja tarjosivat paikkaa .lucky me :)

Onne haastatteluun, hyvin se menee :)

Ilmeisesti on paljon erilaisia käytäntöjä.
Tää on eka haastattelu ja ymmärsin niin että tästä pääsee jatkoon parhaimmat paitsi jos joku on selkeästi muita parempi ko. työhön.
Asikaspalvelutehtävistä kyse eli varmaankin testataan just ulosantia ja vastaavia jutuja .

Yhteistyössä