Työhönosoitus tuli työkkäristä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22669990:
Aivan!!!! Kaiken kiireen keskellä kun koittaa käydä niitä hakemuksia läpi, niin ei paljon hymyilytä. Mä tiedän useita firmoja, joissa työpaikasta ei nykyisin enää edes ilmoiteta työkkäriin. Mun mielestä työnhakijalla pitäisi olla oikeus sanoa työkkärissä, että "hei, mä en ole se henkilö, jota nuo hakevat".

Itse sanoin työkkärissä, että turha minun on hakea tuota osoitettua työpaikkaa kun siinä on vaatimus ehdottoman hyvästä englanninkielen taidosta. Työkkäri vastasi, että työnantaja päättää itse mistä vaatimuksista voi joustaa. Tällä tavoin työkkäri haluaa pompottaa työnhakijoita ja aiheuttaa työnantajille turhaa työtä.

[QUOTE="vieras";22670006]Itse sanoin työkkärissä, että turha minun on hakea tuota osoitettua työpaikkaa kun siinä on vaatimus ehdottoman hyvästä englanninkielen taidosta. Työkkäri vastasi, että työnantaja päättää itse mistä vaatimuksista voi joustaa. Tällä tavoin työkkäri haluaa pompottaa työnhakijoita ja aiheuttaa työnantajille turhaa työtä.[/QUOTE]
Ja tuosta pompottamisesta pitäisi päästä eroon. Me just hiljattain töissä puhuttiin, että ensi vuonna on varmaan pakko palkata lisää väkeä, mutta enää ei haeta työkkärin kautta. Isoissa firmoissa, joissa on henkilöstöosasto ja rekrytoijat erikseen, ei varmaan ole niin väliä, vaikka hakemuksia tupsahtaisi pari sataa. Mutta pienessä firmassa, missä joku niitä hakemuksia käy läpi oman työnsä ohella, se ei onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22670030:
ai kauheaa. sulta meni varmaan yöunet, kun huomasit, että voit joutua raatamaan rahan eteen, ettei se tipahdakkaan tilille tuosta vaan. voi voi ja tuollaisia luusereita me yhteiskunta elätetään
Mutta eikö se kuitenkin olisi parempi, että työkkäri seuloisi työnhakijoista valmiiksi ne, jotka kuuluvat työnantajan etsimien henkilöiden joukkoon? En mä ainakaan halua palkata henkilöä, joka ei haluaisi meille tulla töihin. Palkkaisitko itse vaikkapa lapsiasi hoitamaan henkilön, joka ei halua hoitaa lapsiasi?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22670058:
Mutta eikö se kuitenkin olisi parempi, että työkkäri seuloisi työnhakijoista valmiiksi ne, jotka kuuluvat työnantajan etsimien henkilöiden joukkoon? En mä ainakaan halua palkata henkilöä, joka ei haluaisi meille tulla töihin. Palkkaisitko itse vaikkapa lapsiasi hoitamaan henkilön, joka ei halua hoitaa lapsiasi?

Kyllä he seulovat, he tarjoavat vuokratyömahdollisuutta, jolloin he seulovat ja hoitavat haastattelun

[QUOTE="Vieras";22669713]En lukenut koko ketjua läpi, mutta kyllä se työkkärin työhönosoituskirje on tosi törkeä. Mä ainakin loukkaannuin siitä, ikäänkuin kaikki työttömät olisi niitä, jotka ei edes haluaisi töitä.

Mä olin hakenut töitä ja olin innoissani työhon osoituksesta, mutt kirjeen sävy oli erittäin ikävä.

Mutta mulle kyllä tarjottiin alani työtä. Jos olisi osoitettu jotain ihan muuta, niin kirjoittaisin varmasti aivan kuin ap.

Kuinka moni teistä lusmuilijaksi haukkujista on ollut työtön? Olisitteko itse valmiita tekemään mitä työtä tahansa? Vai onko se vain helppo sanoa, kun itsellä on työ, jopa oman alan sellainen...?

Ärsyttää ihmisten kapeat ja mustavalkoiset aivot!!![/QUOTE]

Niin mustakin on tehty aika ikävään sävyyn ja uhkaillen. Ihan kun kaikilla lähtökohta ois töihin pakottaminen. Itse kyllä haen muutenkin ja olen halukas töihin, ilmankin noita osotuksia jollasiin paikkoihin haen jokatapauksessa. Ja haen muutakin siinä ohella.

Vuosia sitent kun olin työttömänä mulle annettiin osoitus hakea jotain ihmeen kokoonpanotyötä jossa vaadittiin jotain erityistä elektronista osaamista. En itseasiassa tajunnut työnkuvasta yhtään mitään, olen myynti- ja kaupanalan ihmisiä. Hain paikkaa ja haastatteluun kutsuttiin. Työhaastattelussa kyseltiin osaamistani ja hyvin lyhyeen loppui kun selvisi etten osannut työstä edes alkeitakaan. Välillä noi osoitukset on kyllä aika älyttömiä.

Alkuperäinen kirjoittaja järkeä niihin osoituksiinkin;22670268:
Vuosia sitent kun olin työttömänä mulle annettiin osoitus hakea jotain ihmeen kokoonpanotyötä jossa vaadittiin jotain erityistä elektronista osaamista. En itseasiassa tajunnut työnkuvasta yhtään mitään, olen myynti- ja kaupanalan ihmisiä. Hain paikkaa ja haastatteluun kutsuttiin. Työhaastattelussa kyseltiin osaamistani ja hyvin lyhyeen loppui kun selvisi etten osannut työstä edes alkeitakaan. Välillä noi osoitukset on kyllä aika älyttömiä.

Lisään vielä, että tein hakemuksesta tosi ympäripyöreän, jossa en maininnut puutteistani mutta toisaalta en antanut ymmärtää liikojakaan. Ajattelin että jos haastatteluun joutuu, niin saa työnantaja päättää haluuko opettaa mut alusta alkaen vai ottaako osaavamman töihin ;)

No, ap voisi ajatella asiaa niin että saa edes kokemusta työnhausta jos ei muuta. Mun mielestä on aika hyväkin juttu tänä päivänä että saa heti osoituksen työpaikasta, pysyypähän "mielenkiinto" yllä. Aika helposti näinä aikoina syrjäydytään ja sitähän noilla toimillla työkkäri haluaa ehkäistä. Ja tosiaan, tuskimpa tulee valituksi jos työstä ei kerran mitään ymmärrä eikä sitä osaa tehdä. Millainen työ on kyseessä? Olisiko se mahdollinen oppia töitä tekemällä vaikkei niin mieluinen paikka olisikaan?

Kyllä mä sen ymmärrän että saadakseen työttömyyskorvausta on velvollinen hakemaan töitä. Haastattelukokemuksistakin on etua, vaikkei omalle lempparialallekaan hae.

Totta tuokin, että jokainen kokemus työnhaastattelusta on tärkeä. Vielä tärkeämpi jos ei ole paras hakija. Joskus voi tulla tilanne, että haluu johonkin työhön mihin ei ole kauheasti kokemusta ja on sama tilanne taas edessä.

Kannattaa ottaa kaikki hyöty irti tilanteesta. Eihän se ole kuitenkaan läheskään varmaa, että sitä työtä saisi.

Hei ap. Tee niin että kirjoita työhakemuksesi erittäin huonolla suomen kielellä. Siis paljon yhdys_sana_virheitä ja paaljon kirotus_vireitä. Tuskin sen jälkeen haastatteluun kutsuvat, eikä työkkäri voi sua syyttää sun huonosta kirjoitus_taidosta.

Älytöntä tuo, jos ei ole edes alalle sopiva. Eikö olis järkevämpää osottaa paikat niille, jotka oikeesti alalle sopivat.

Voi jessus mitä porukkaa taas kommannu :O
Miettikää mä sain työkkäristä joskus käskyn hakea sairaanhoitaja juttuun VAIKKEI mitään kokemusta koko alalta!
sanoi nainen että kun olen vanhainkodilla ollut avustajana niin voin tohon hakee,olin vaan että no onko tässä järkee ettei voi edes verrata mummojen nostelua,pesua,syöttämistä yms hoitajaan joka häärii sairaaloissa :O
Jouduin paperit laittaan ja tunsin itteni tosi naurettavaksi siinä tilanteessa et mitähän ne on funtsinu siitä hakemuksesta..
Sama kun kaveri pistetiin hakeen paikkaa missä saksan kieli oli ehdoton vaatimus ja tää ikinä ollut edes sanaakaan opiskellut saksaa :D

Ompa kyllä aika outoa. Itse olin äitiyslomien jälkeen 2 vuotta työttömänä eikä kertaakaan työkkäristä tullu minkään sortin työhönosoituksia. Hain oman alani töitä eikä niitä ollut tarjolla. Kerran kysyivät haluisinko harkita jotain harjottelupaikkaa, mutta sanoin että en lähde kun saisin vähemmän rahaa mitä ansiosidonnainen oli. Enkä todellakaan olis edes harkinnu mitään siivoushommia, eihän mulla sellaseen olis mitään koulutustakaan enkä jaksais niin rankkaa hommaa tehdä. Sitä paitsi tollasten hommien tekeminen voi haitata omalla uralla etenemistä, esim vuorotteluvapaan sijaisuuksiinhan täytyy olla työtön työnhakija, siinähän menis hyvä tilaisuus sivu suun kun olisit just ottanu jonkun hanttihomman vastaan!

itse olen ollut pari kertaa työttömänä, molemmilla kerroilla 2kk jakson, olen kelpuuttanut lähes minkä työn tahansa, on ollut puhelinmyyntiä, siivoajaa, tiskaria yms. ainoa ehtoni on ollut että työ olisi päivätyö, sillä mieheni on vuorotyössä ja reissuhommissa osan kuukaudesta, ja lapsilla vakituinen kiva päivähoitopaikka.

kuinka moni teistä jotka väittää, että ottaisi väliaikaisesti ihan mitä työtä vain ajattelee lapsia? mulle ainakin ihan ykkösenä tulee lapset, työ vasta kakkosena.

Tee silleen mitä mulle tehtiin kun työnvälitystoimissa vastailin näitten lusmuujien puheluihin... "sain työkkäristä määräyksen että pitäis hakee tätä työtä, mutta kun en yhtään osaa enkä halua ja enkä kyllä pääse kulkemaankaan ja kun mulla on tuo rannekin vaivannut jne jne. mutta sanothan kuitenkin sinne työkkäriin että olen soittanut" Jep jep, sanoin kyllä ja joka ikinen kerta muistin kertoa että mitenkäs innokkaalla asenteella nämä "pakotetut" hakijat asiansa ilmaisivat :D Muahahahahahahaaa!

Voi jessus mitä porukkaa taas kommannu :O
Miettikää mä sain työkkäristä joskus käskyn hakea sairaanhoitaja juttuun VAIKKEI mitään kokemusta koko alalta!
sanoi nainen että kun olen vanhainkodilla ollut avustajana niin voin tohon hakee,olin vaan että no onko tässä järkee ettei voi edes verrata mummojen nostelua,pesua,syöttämistä yms hoitajaan joka häärii sairaaloissa :O
Jouduin paperit laittaan ja tunsin itteni tosi naurettavaksi siinä tilanteessa et mitähän ne on funtsinu siitä hakemuksesta..
Sama kun kaveri pistetiin hakeen paikkaa missä saksan kieli oli ehdoton vaatimus ja tää ikinä ollut edes sanaakaan opiskellut saksaa :D

No just :laugh: Ei ne taida miettiä jokakerta kelle mikä osotus lähtee. Mulla sentään omalta alalta.

itse olen ollut pari kertaa työttömänä, molemmilla kerroilla 2kk jakson, olen kelpuuttanut lähes minkä työn tahansa, on ollut puhelinmyyntiä, siivoajaa, tiskaria yms. ainoa ehtoni on ollut että työ olisi päivätyö, sillä mieheni on vuorotyössä ja reissuhommissa osan kuukaudesta, ja lapsilla vakituinen kiva päivähoitopaikka.

kuinka moni teistä jotka väittää, että ottaisi väliaikaisesti ihan mitä työtä vain ajattelee lapsia? mulle ainakin ihan ykkösenä tulee lapset, työ vasta kakkosena.

Työ kun työ kelpais. Kunhan sillä elää ja on realistinen ajatellen perheellisyyttä. Kyllä se asia tuo silti oman osansa asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja höpönlöpöä;22668862:
sä oot aina niin ihanan ymmärtäväinen :)
miksi pitäisi pakolla hakea työpaikkaa mikä ei kiinnosta? viedä toiselta työpaikka jota oikeasti kiinnostaisi ja olisi pätevä/kokemusta työhön..
ap hakee varmaan oman alan töitä mielummin

Siksi pitäisi hakea MITÄ TAHANSA työpaikkaa, että saisi palkkaa :) Sitähän voi hakea oman alan paikkoja vaikka muussa työssä olisikin :)

Minulle on tullut tämän syksyn aikana kolme työhönosoitusta ja olen kyllä hakenut joka paikkaan, vaikkei ne ole olleet niitä töitä mitä toivon. Yksi oli sen verran hankalan matkan päässä, että olisi pitänyt olla oma auto, jota minulla ei ole. Jokaiseen hakemukseen olen kyllä ilmoittanut, että kuulin tästä työstä työhönsoituksen kautta, enkä ainakaan vielä ole joutunut karenssiin. Minua ihan nolottaa lähettää hakemuksi paikkoihin, joihin en halua töihin. Seuraan kyllä joka päivä työkkärin ja isoimpien liikkeiden työpaikka-ilmoituksia, jos sieltä löytyisi paikka mihin haluaisin töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22670058:

On toi mahdollista, mutta kuuluu työkkärissä työnantajapalveluihin, joka on työnantajalle maksullista ja haluaako työnantajat ostaa tuota palvelua?! Joten rahalla saa ja hevosella pääsee.

Mutta paikkaa jättäessä työnantajat voi kyllä kertoa kuinka monta osoitusta paikkaan lähetetään (esim. 5) ja sitä sitten työkkärin päässä pitää noudattaa.

Niin mustakin on tehty aika ikävään sävyyn ja uhkaillen. Ihan kun kaikilla lähtökohta ois töihin pakottaminen. Itse kyllä haen muutenkin ja olen halukas töihin, ilmankin noita osotuksia jollasiin paikkoihin haen jokatapauksessa. Ja haen muutakin siinä ohella.

Valittakaa siitä ministeriöön! Ei ne työkkärissä sitä tekstiä siihen laita vaan se nyt sattuu olemaan siinä valmiina. Ja lakiinhan se teksti perustuu.

Mun on ihan pakko laittaa.. kommentteihin että "työttömät on lusmuilijoita ja ettei ymmärrystä piisaa niille, jotka on mielummin työttömänä kuin töissä".

Joskus kun vaan on pakko. Mulla on semmoinen tilanne, että on ihan pakko miettiä, onko mulla VARAA mennä töihin. Mun määräaikainen työsopimus päättyi ennen meidän muuttoa toiselle puolelle Suomea. Tuon työn myötä saan työttömyyspäivärahaa reilut 1200 euroa kuussa (miinus verot toki). Tällä uudella kotiseudulla ei ole tarjolla kuin hyvin matalapalkkaisia töitä, jos edes sitäkään, oletettavissa oleva palkka siis 1500e, alle tai päälle. Meillä on kaksi lasta, jotka pitäisi molemmat laittaa hoitoon, maksaa hoitomaksut heistä. Mieheni saa palkkaa tällä hetkellä 1600 euroa kuussa (miinus verot), vuokrataso on järkyttävän korkea tällä seudulla jne..

Ei ole varaa mennä töihin, jos mulle jää vähemmän käteen kuin mitä nyt jää, kun nytkään ei rahaa tuhlattavaksi asti ole. Olen kyllä hakenut vastaavanlaisia töitä, mitä tein aiemmalla kotiseudulla, mutta niitä on hirmu harvakseltaan tarjolla. Enkä ole niistä vielä onnistunut työpaikkaa itselleni saamaan.

Yhteistyössä