Työhönosoitus ja sairasloma ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lh

Vieras
Aloitin tänään sairasloman, mutta ehti tulla pari päivää sitten työhönosoituksia kaksi joihin pitäisi hakea. Kävin tänään työkkärissä todistuksen kanssa että olen sairaslomalla ja lääkärin todistuksen mukaan en voi tehdä työtä johon osoitukset ovat tulleet. Työkkäri sanoi että minun pitää silti hakea niihin kahteen ja kertoa heille että olen sairaslomalla (joka luultavasti jatkuu), jos en hae niin saan karenssin...

Miten voi olla näin, ihan kiva soittaa työpaikkoihin ja sanoa, et joo haen teidän paikkaa työkkärin pyynnöstä vaikka olen sairaslomalla enkä voi edes tehdä kysistä työtä, mut haenpahan vaan etten saa karenssia... Onko tässä mitään järkeä. Toimiiko työkkäri nyt oikein ???

no ei varmaan ota jos sanon et on lääkärin todistus etten voi koko työtä edes tehdä. Mut nolottaa vaan soittaa niihin paikkoihin. Toinen on avustajan homma, niillä kun on muutenkin työntekijä pula, niin varmaan into piukeena kun sanot et haen paikkaa, mutta mutta....huoh...

Mihin asti sairaslomasi on? Se mitä sinun vähintään täytyy tehdä on soittaa sinne työpaikalle, ja kerrot ettet nyt lähipäivinä voi tulla sinne haastateltavaksi sairaustapauksen vuoksi. Työnantaja voi sillä perusteella "vapauttaa" sinut tai sitten pakottaa sinne haastateltavaksi sitten kun olet terve. Siellä paikanpäällä sitten sinun täytyy kertoa mikä rajoittaa(dokumentit mukaan) tulevaa työtehtävääsi, jolloin työnantaja päättää ottaako sinut töihin vai ei. Muu tapa tietää karenssia

Eihän siinä auta muu kuin hakea työtä, kun kerran on työnhakijana sairauslomasta huolimatta. Nykyisin työelämässäkään sairausloma tai terveydelliset vaivat eivät ole enää työnteon este, sillä sairausloman sijasta työnantaja voi tarjota korvaavaa työtä. Jos ei pysty esim. fyysisiin töihin sairauden vuoksi, niin työntekijä voidaan laittaa toimistotöihin. Koko ajan tuntuu tiukkunevan työelämä ja sen vaatimukset, kun ei enää voi sairastaakaan rauhassa.

Yhteistyössä