työhakemus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairaanhoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairaanhoitaja

Vieras
voinko laittaa työhakemukseen että olen kahden lapsen äiti ja yhden miehen vaimo ;)?

entä "Luonteeltani olen iloinen, reipas ja joustava." Miltä kuulostaa, mikä olisi parempi?

Ei tarvi laittaa työhakemukseen perheestäsi. Paitsi jos on aukkoja CVssä, voit laittaa "hoitovapaalla" tms. Jos haluat perheesi mainita, ei ehkä kannata laittaa "yhden miehen vaimo". Hakemuksen lukijan huumorintaju voi olla huono.. Varmempaa pysyä asialinjalla.

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Tuo eka lause on sellanen, että sopii vapaamuotoiseen hakemukseen jos sellaista pyydetty.
Toinen lause kuulostaa hyvältä.

Siis mitään ei ole pyydetty, mutta ihan vaan laitan hakemuksen menemään netin kautta. Miten tuon sanoisi sitten järkevästi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Tuo eka lause on sellanen, että sopii vapaamuotoiseen hakemukseen jos sellaista pyydetty.
Toinen lause kuulostaa hyvältä.

Siis mitään ei ole pyydetty, mutta ihan vaan laitan hakemuksen menemään netin kautta. Miten tuon sanoisi sitten järkevästi?

Olen avo-/avioliitossa ja kahden lapsen äiti.

hmm, minä laittaisin jotenkin toisella tavalla. Turhan tavanomainen tapa vaan listata. Mitä sanoisit jostain tämän tyyppisestä?

"Työhöni ryhdyn iloisella ja reippaalla otteella, mikä näkyy suhteutumisessani asiakkaisiin ja muihin työkavereihin. Tarvittaessa olen myös joustava esimerkiksi työaikojeni ja -tehtävieni suhteen."

Itse en ole laittanut koskaan työhakemukseen mitään perheestäni. Ei kait sellaista tarvitse kirjoittaa? Ja vie turhaan tilaakin, varsinkin, jos yrittää yhdelle sivulle kaiken saada mahtumaan. Mietin myös, että miten esim. miehesi kirjoittaisi työsopparin, laittaisiko hän siihen, että "kahden lapsen isä ja yhden naisen mies"?

Yhteistyössä