Työhakemuksen perään soittamisesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja?

Vieras
Laitoin viime viikolla hakemuksen yhteen paikkaa ja nyt olisi tarkoitus soitella sinne, kun olen monesta paikkaa lukenut, että niin kannattaisi tehdä.

Jännittää ihan hirveästi, enkä tiedä mitä sanoa! Onko teistä joku joskus soitellut työhakemuksen perään ja mitä olette sanoneet? Ihan vain kysyneet onko ne saaneet hakemuksen vai mitä?
Olen ihan hermona, haluaisin välttämättä just sen paikan!!

No, silloin harvoin kun olen soitellut, olen kysellyt työpaikasta lisää tietoja. Esim. työajoista, onko liukumaa, missä työpaikka tarkalleen sijaitsee, työntekjöiden määrä, työsuhde-eduista, omista mahdollisuuksista, milloin ilmoitetaan jos pääsee haastatteluun jne. Ihan luonnollisia asioita, jotka kiinnostavat mua oikeasti, ei mitään keksittyjä tekokysymyksiä.

Äläs ny hyvä ihminen turhia tressaa. Ajatteleppas näin, ettei sulla ole MITÄÄN hävittävää :D jos saat sen paikan se on mieletön onnenpotku ja jos et saa niin et sä siihen kuole ja elämä jatkuu..hieman toista rataa kuin olit suunnitellutkin..mutta jatkuu silti.
Soita ihmeessä!! Itse olen kans jännittäjä ja hakiessani erästä työpaikkaa ajattelin nuin ja jännitys hiipui..ei lakannut mutta hiipui niin, että kykenin ajattelemaan.

Soita ja kysele onko hakemuksesi saapunut ja milloin saat mahdollisesti tietää kutsun haastatteluun ja oliko hakijoita paljon.. KANNATTAA SOITTAA!! Mikäli et soita, et varmastikkaan paikkaa saa, näin vain on! Aktiiviset palkitaan ja soittamattomuus osoittaa sen, ettei ollutkaan kiinostunut.

Kannattaa valmiiksi miettiä jotain kysyttävää ettei sitten tule kiusallista tilannetta kun ei keksikään mitään sanottavaa. Aina parempi kuin soittaa vain kysyäkseen onko hakemus tullut perille, vähintäänkin sitten tiedustella hakuprosessin aikataulusta.

Minä pelkään että sieltä vastaa joku turhan tärkeä ja työkeä ihminen. Silloin menee oma päivä piloille. Mutta viimeksi kun hain töitä soitin heti ilmoituksessa olleelle henkilölle ja sen jälkeen laitoin hakemuksen. Pääsin haastatteluun ja sain töitä :) Töissä löysin oman projektini kansiosta oman työhakemukseni ja maininnan "innokas" :D

Yhteistyössä