työhakemukseen apuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja

Vieras
Eli siis paikkaan vaaditaan vain avoin hakemus, ei ole mitään että koulutustodistukset tai muuta sellaista..mutta laitanko ne silti, koska työkokemusta alalta on niin paljon että ne vievät tilan jos selitän ne työhakemuksessa. CV:tä eivät pyydä. Voinko laittaa siihen hakemukseen, että työkokemusta ja koulutustodistuksiin pääsette tutustumaan liitteissä 1 ja 2? Olisko huono?

Kyllä avoimeen hakemukseen voi mielestäni liitteet laittaa (CV), mutta laita avoimeen hakemukseen kuitenkin tärkeimmät työkokemukset. Koulutodistuksia ei tarvitse laittaa, näkyväthän koulutuksesi CV:ssä ja pyytelevät sitten haastattelussa niitä.

Minun ymmärtääkseni niitä todistuksia esitellään sitten haastattelussa. Eli mieluusti mahdollisimman tiivis hakemus, että kiireinenkin ihminen saa siitä selville pääpiirteet.

Ok, teen siis CV:n! Mites sitten kun ko on vanhuspuolen paikka jota haen, ja minulla on harjoittelut kouluajaltani useammasta vanhuspuolesta mainitsenko niitä hakemuksessa? Entäs sitä että toimin 2vuotta sitten pappani "omaishoitajana" kotona?

Ehdottomasti laitat sekä hakemuksen että CV:n ja toki myös kerrot omaishoitajuudesta. CV:hen voit halutessasi vaikka eritellä "opiskeluajan harjoittelut", eri otsikon alle kuin työkokemus. Laittaa jotkut samaankin, mutta ite oon laittanu erikseen, etteivät luule, että yritän huijata olleeni oikeesti töissä (vaikka sitä se olikin joissain paikoissa:)) Hakemuksessa en oo ite eritelly paikkoja missä oon ollut töissä. Oon vaan kertonu millasta työtä oon tehnyt ja minkälainen olen työntekijänä, ja sitte viitannu että CV:stä löytyy koulutus ja työkokemus.

oliko riittävän sekavasti kerrottu? ;)

jos pyydetään vain hakemusta niin laita Cv mukaan. Siitä ilmenee sun työkokemus ja koulutus. Ei todistuskopiota. Aidot todistukset sit mukaan haastatteluun. Onnea työnhakuun!

Yhteistyössä