Työhaastattelu + raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piipuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piipuli"

Vieras
Mitä mieltä olette, tulisiko minun kertoa työhaastattelussa raskaudestani? Nyt on rv 8 ja kyseessä olisi opiskelun oheen osa-aikainen työ. Joka tosin saattaisi jatkua myöhemmin valmistumisen jälkeen. Vielä en ole siis edes ekassa ultrassa tai neuvolakäynnilläkään ehtinyt käymään.Mutta tulisiko asiasta kertoa vai ei?

laki ei taida pakottaa kertomaan. minusta jossain tapauksissa olisi silti kerrottava. esim jos tyònantaja joutuu vaikeuksiin sinun jààtyàsi àitiyslomalle, olisi se mielestàni epàkorrektia. jos sinulle puolestaan lòytyy helposti tuuraaja (eli ei kyse mistààn tieteellisestà projektista tai erityistaitoja vaativasta tyòstà), voisin kuvitella ettà ei travitse kertoa

Ethän sä vielä voi ees oikeasti tietää jatkuuko raskaus- siis keskenmeno vaara jne. Tai et välttämättä vielä tietäisi olevasikaan......
Ehkä joskus 16 rvk paikkeilla vois olla fiksua mainita viimeistään asiasta, siis työhaastattelussa ollessaankin. Ei pakko, mut korrektia.

Jos on pieni yritys niin se voi olla yrityksen loppu jos et kerro. Minä palkkasin juuri ensimmäisen työntekijän ja jos hän jäisikin kohta äitiyslomalle niin joutuisin laittamaan pillit pussiin. Mieti siis tältäkin kannalta.

[QUOTE="jeh";27286894]Jos on pieni yritys niin se voi olla yrityksen loppu jos et kerro. Minä palkkasin juuri ensimmäisen työntekijän ja jos hän jäisikin kohta äitiyslomalle niin joutuisin laittamaan pillit pussiin. Mieti siis tältäkin kannalta.[/QUOTE]

No se valitettavasti on yrittäjän riski ja ongelma, ei niinkään työntekijän

[QUOTE="Hmm";27286953]No se valitettavasti on yrittäjän riski ja ongelma, ei niinkään työntekijän[/QUOTE]

Tuttu asenne. Se on ihanaa kun yrittäjä saa maksella veroja ja palkkaa joka suunnalle ja silti yrittäjän niskaan saa kaataa kaiken paskan. Ihan kuin yrittäjä ei olisi ihminen.

[QUOTE="jeh";27286982]Tuttu asenne. Se on ihanaa kun yrittäjä saa maksella veroja ja palkkaa joka suunnalle ja silti yrittäjän niskaan saa kaataa kaiken paskan. Ihan kuin yrittäjä ei olisi ihminen.[/QUOTE]

niinpà. hassua miten yritys ja ihminen ovat muka kaksi tàysin eri asiaa. luulen ettà semmonen joka sanoo ettà se on sitten yrittàjàn ongelma on perusluonteeltaan passivinen ihminen . jos yritys menee nurin ja tyòpaikka hàviàà, onhan aina tyòttòmyyskorvaus. tàmà tuntuu olevan varsin yleinen ja harmillinen ajattelutapa vai olenko vààràssà?

Yhteistyössä