Työuupumus

Olen todella väsynyt tekemään töitä ja heti huomenna ajattelin soitella työterveyteen.Kysymys kuuluukin,että pitääkö pomolle sanoa syy sairaslomaan?!Onko sen pakko tietää saikun todellinen syy,jos se ei suoraan lääkärintodistuksessa lue tai kun soitan töihin sanon saaneeni saikkua?!Kuka tietää??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttara84:
Olen todella väsynyt tekemään töitä ja heti huomenna ajattelin soitella työterveyteen.Kysymys kuuluukin,että pitääkö pomolle sanoa syy sairaslomaan?!Onko sen pakko tietää saikun todellinen syy,jos se ei suoraan lääkärintodistuksessa lue tai kun soitan töihin sanon saaneeni saikkua?!Kuka tietää??

ei sinun tarvitse sanoa syytä, mutta jos joudut viemään heti ekasta päivästä todistuksen niin siinähän se lukee ja esimiehellesi sen toimitat.

minulla oli aika arkaluontoinen sairasloma tuossa taannoin ja työterveyshoitaja ihanasti sanoi, että "laitan tähän `jaksaminen`tms. joten todellinen ongelma ei tullut esille, vain se, etten sen ongelman kanssa painiessa jaksa olla töissä.


 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttara84:
Olen todella väsynyt tekemään töitä ja heti huomenna ajattelin soitella työterveyteen.Kysymys kuuluukin,että pitääkö pomolle sanoa syy sairaslomaan?!Onko sen pakko tietää saikun todellinen syy,jos se ei suoraan lääkärintodistuksessa lue tai kun soitan töihin sanon saaneeni saikkua?!Kuka tietää??

kannattaa miettiä, kuinka kauan työstään voi lintsata vain pomon vihaamisen vuoksi.. eihän se ole sairaus. ehkä työpaikan vaihto olisi paras vaihtoehto.
 
Jep!Aamulla sitten soitan..Meillä kun pomo ei jaksa etsiä työntekijää jos joku on poissa ja on kovin närkästynyt ja syyn haluaa tietää ihan varmasti..Heti on pelko persiissä,että saan potkut saikun takia..
 
Ei vaan siis,en voi sietää pomoani juuri näiden kasautuneiden asioiden takia,liiallisen työmäärän kiireen,jännittämisen,väsymyksen takia ja juuri kun tein 22 pvää töitä putkeen,niin nyt en jaksa..Meillä kun töissä jos kieltäytyy tarjotusta työvuorosta,on se joidenkin henkilöidden kohdalla näkynyt selvästi vähempinä työtunteina seuraavalla viikolla..Työvuorotkin saattavat muuttua milloin tahansa,mitään ei voi suunnitella.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttara84:
Ei vaan siis,en voi sietää pomoani juuri näiden kasautuneiden asioiden takia,liiallisen työmäärän kiireen,jännittämisen,väsymyksen takia ja juuri kun tein 22 pvää töitä putkeen,niin nyt en jaksa..Meillä kun töissä jos kieltäytyy tarjotusta työvuorosta,on se joidenkin henkilöidden kohdalla näkynyt selvästi vähempinä työtunteina seuraavalla viikolla..Työvuorotkin saattavat muuttua milloin tahansa,mitään ei voi suunnitella.
ota selvää työehtosopimuksestanne, siinä on määrätty tasoittumisjaksot töissä jne. jos kuulut liittoon, niin yhteydenotto sinne vaan. 22 pv putkeen töitä ei liene minkään työehtosopimuksen mukainen. tai sitten korvaukset ovat päätähuimaavia.

 

Yhteistyössä