Työttömyyskassa vaatii lapsen syntymätodistusta, onko normaalia?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Olemme naimisisissa ja mieheni saa työttömyyskassasta päivärahaa. Kassasta sanoivat että mikäli haluamme että huomioivat toisen lapsen päivärahassa tarvitsee meidän lähettää lapsen syntymätodistus heille. Siis voiko nykypäivänä olla näin huonosti asiat ettei kassa näe tietoja muuten siitä että hän on lapsen isä?
 
qwer
Näkyykö syntymätodistuksessa lapsen isä? Esim. avoliittoon syntyneen lapsen isän isyys vahvistetaan sos. virastossa vasta viikkoja lapsen syntymästä, miten se tieto voisi olla syntymätodistuksessa?
 
vieras
Meillä on kaksi lasta, koskaan ei ole tarvinnut lapsista YTK:aan mitään ilmoittaa vaan aina ovat asian itse tarkistaneet ja oikein on lapsikorotukset olleet päätöksissä.
 
v
Muutama viikko lapsen syntymästä tulee kirje kotiin jossa ilmoitetaan lapsen syntyneen :) Ja minä laitoin kopion kelan tukipäätöksistä liitolle ja se riitti. Eli riittäiskö se jos sinun kelan päätöksestä laitatte kopion tai jos tuo kirje on tallessa niin se sit.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olemme naimisisissa ja mieheni saa työttömyyskassasta päivärahaa. Kassasta sanoivat että mikäli haluamme että huomioivat toisen lapsen päivärahassa tarvitsee meidän lähettää lapsen syntymätodistus heille. Siis voiko nykypäivänä olla näin huonosti asiat ettei kassa näe tietoja muuten siitä että hän on lapsen isä?
Ei kai kassalla ole mitään oikeuksia kenenkään henkilötietohin. Kelalla on.
Kyllä kassalle pitä itse toimittaa tarvittavat tiedot. Ei ne lapsien syntymiä kirjaa.
 

Yhteistyössä