TYÖTÖN JA LUUSERI?

mitä mieltä olette seuraavasta tilanteesta. Olen nyt hieman yli vuoden seurustellut miehen kanssa, joka tavatessamme oli vielä töissä, mutta sai kenkää "jostain syystä" koejakson aikana...toki hän itsekin sanoi, että oli huono paikka :x
koulutukseltaan hän on korkeakoulututkinnon suorittanut, kaupallinen tukinto.
Nyt sitten on vuosi mennyt niin, ettei ole töitä löytynyt ja minä eletän meidän perhettä....hän saa aivan minimi päivärahaa kelalta. Toisinaan hän tosissaan etsii töiä tai aiankin tekee hakemuskia, mutta mitän ei vaan "löydy"...kummalakin miellä on edellisestä avioliitosta lapsia, hänen ovat luonamme joka toinen viikonloppu.oma palkkani on juuri suht sopiva ollut perheeni elättämiseen, nyt vain alkaa tuntua, että lun mies vaan on pienellä rahalla, alkaa minun talous mennänurin...siis alan velkaantua. mitään rahaa hän ei ikinä pyydä minulta, mutta titenin syö ostamaani ruokaa ja juo juomia.... Hänellä on edelleen ns oma asunto, missä ei enää asu, Asumme epäävirallisesti minun asunnossani.
Sitten kun tulee päiävrahat, hän uesimmiten menee jo päivällä ostamaan olutta...on siis jo huppelissa kun minä tulen kotiin....arvaako ottaako päähän?! siis alko-ongelmaakin on! Olemme puhuneet näisät asioista sata ja yksi kertaa...aina hän sanoo samaa, että tottakait etsii työtä jne ja voi lopettaa tisuttelun koska vaan...noin puoli vuotta olen ollut aikas kypsä!
Silti ns roikun häness....hän on rakastava, hellä ja huomioiva, älykäs ja hauskaa seuraa. Olen ns rakastunut tähän meiheen..vai mitä tämä on??
Hän ei käy baareissa vaan tissuttaa yksin kotona. Päivisin hän katselee telkkua ja enimmäkseen vaan on....toki siivoa ym sellaista kotona. Mutta tämä alkaa käydä kukkarolle ja hermoille....ja puhuessani tästä hän harmittelee ja taas muutama päivä menee töitä reippaammin hakiessa. mutta mitkään "hanttihommat"hänelle eivät kelpaa. Vaikka olen itkua vääntänyt pahan taloudellisen tilanteen vuoksi.
Aiemmin miehet ovat maksaneet minulle kaiken....nyt tilanne on aivan outo, en olisi ikinä uskonut että olen tällaisessa tialneteessa. Ihana mies, jonka elämänarvot ihan pyllystä...
mikä on tällaisen suhteen tulevaisuus?
 
peesiä edelliseen
Peesi.

Nainen saa olla se kotihiiri ja työtön yms.
Sitten selitellään että kotiyö on raskasta ja raskas on äidin osa.

Omaisuutta ja rahaa ja taloa vaaditaan mieheltä.


Mutta entäpä kun mies on kotona tai työtön niin kyllähän rupee naiset parkumaan.

Johtopäätökseni on että
naisia kiinnostaa vain ja ainoastaan raha loppupeleissä.

Eli lyhyesti mies maksaa pimpistä rahaa - näin olen sen tajunnut ja tuskin olen väärässä.

Ottakaa kantaa...


 
Ongelma on tässä että mies juo eikä halua olla kotona. Lisäksi kyseessä on lapseton pariskunta eikä mikään koti-isä. Mies kuulostaa liian nirsolta, on tainnut tottua saamaan kaiken ponnistelematta. KTM:t aloittavat yleensä sihteerin hommista tai avustavia töitä tekemällä. Palkka alussa ei ole kummoinen, mutta parissa kolmessa vuodessa tapahtuu suurta kehitystä.

Tosin minullakin pisti silmään tuo lause, missä ap sanoi tottuneensa, että miehet elättävät hänet. Hän saattaa kannattaa perinteisiä arvoja, mutta toisaalta vaikuttaa ettei hän ole vastoin tahtoaan töissä. Ei kaikki naiset ole tasa-arvon kannattajia, vaikka se valtavirtaus onkin. Minullakin on tuttavapiirissä muutama, jotka haluavat olla kodinhoitajia, eivätkä edes halua miehen sotkeutuvan kodinhoitamiseen. Näissä perheissä miehen työttömyys on kova isku, varsinkin jos nainen joutuu vastoin tahtoaan menemään töihin.
 
ei oo ilmaista sitä
Niinhän se on.

Mies tekee työt, rakentaa talot ja maksaa laskut.

naiset käy töissä jos haluavat ja eivät jos eivät halua.
Miehen rahat on yhtesiä ja naisen tienaamat naisen ikiomia.

Mies sietää tätä jos on hyvä emäntä petissä.

Ku saanti loppuu niin ongelmat alkaa.

Eli koko maailma pyörii sen yhden ja saman asian ympärillä.

Eli aina se kuulkaa maksaa.
Ilman ei sitä saa kukaan mies...


:LOL: :LOL:
 
suksikuuseenluuseri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 10:09 ei oo ilmaista sitä kirjoitti:
Niinhän se on.

Mies tekee työt, rakentaa talot ja maksaa laskut.

naiset käy töissä jos haluavat ja eivät jos eivät halua.
Miehen rahat on yhtesiä ja naisen tienaamat naisen ikiomia.

Mies sietää tätä jos on hyvä emäntä petissä.

Ku saanti loppuu niin ongelmat alkaa.

Eli koko maailma pyörii sen yhden ja saman asian ympärillä.

Eli aina se kuulkaa maksaa.
Ilman ei sitä saa kukaan mies...


:LOL: :LOL:
Mä en jaksa näitä tämän imbesillin kommentteja. Joka ketjussa on tämä sama lahopää m.unaton luuseri valittamassa tuosta raha-asiasta.

Herran omassa "parisuhteessa" tuntuu olevan kaikessa kysymys vain siitä, että naisen pitäs olla mahdollisimman paljon jalat levällään. Normaaleilla ihmisillä parisuhteisiin liittyy vähän muutakin kuin p.aneminen. Kannattaa vaan tyytyä omaan käteen ja huorissa käyntiin jos nainen ei merkitse mitään muuta kuin tökkimisreikää. Ja oma käsi ei edes maksa mitään :\|
 
Täytyy sanoa että aina on noita asiattomia kommentoijia, joiden oma elämä on syvältä jostain...

Aloittajan purkaus on ihan aiheellinen, ei kalja ole mikään työn vastine vaikka työttömyys ottaakin aika ajoin varmaan päähän... Siinä käy pian niin, ettei enää pääse/haluakaan töihin kun on niin kiva vaan kännätä kotona!

Ei ole reilua tuollanenkaan.

Ja monet meistä pitkään kotona olleista naisista on tehny ihan täyttä työpäivää kotona aamusta iltaan, osin yölläkin ja miehet tekee vaan sen päivätyönsä ja sitten sohvalle...!

Yleensä mies on se jolla on parempi palkka ja sen vuoksi ennemmin eukon kannattaa jäädä kotiin jos lastenhoidosta puhutaan. Työttömyys on tietty eri asia, eikä sitä voi aina väistää.

Ja kyllä se on arvokasta lapsille jos ei tarvi aina olla yksin iltaan asti kotona kun molemmat luo uraa. Että kyllä siinäkin on tietoisesti valittu ura molemmilla vanhemmilla. Tuskin monetkaan kotiäidit kaljoittelevat pitkin päivää, ehkä korkeintaa kerran tai pari vuodessa ja senkin jossain muualla kuin kotonaan. Vai kuinka!?

Toki alkkiksia löytyy kaikenlaisista ihmisistä ja kaikista ikäluokista ja sukupuolista...

Kannattaa yrittää saada äijä kuntoon ennen kuin on myöhäistä!! Miehille se kalja taitaa olla sellanen äijä-juttu, mutta siinäkin liika on liikaa! Onhan lapsillakin yleensä määritelty herkku/karkkipäivä... Miks ei sit aikuisille vastaavaa!?

tsemppiä vaan!

Tällä hetkellä meillä ollaan äijän kanssa molemmat töissä ja rahat on aina olleet yhteisiä olipa ne sitten kumman vaan tienaamia!! Yhteen hiileen puhalletaan.
 
Ymmärrän hyvin aloittajaa.. Tottakai voi ottaa päähän tuo tilanne ja ainakin jos se kestää liian kauan. Mutta tähän on toinenkin näkökulma eli se että jos kaksi ihmistä rakastaa toisiaan ja ovat ns.pari niin elämässä on useanlaisia tilanteita ja silloin mielestäni ei ole väliä kuka elättää ketäkin vaan vuoroin vieraissa. Rahat pitäisi aina olla yhteisiä koska on yhteinen petikin, ei silloin mietitä kumpi maksaa tai kumpi ostaa.. Yhdessä kun eletään niin rahat, tuli ne mistä vaan on molempien. Olen kai vanhanaikainen kun ajattelen näin, nauraaaa.. Mutta näähän onkin vain mielipiteitä.

Koita vaan patistaa miestä töihin, mutta tee se siten että korostat hänen hyvinvointiaan mitä työelämä antaa, eikä siten ett enää en jaksa elättää..

Kaikkea hyvää teille, ja kaljat kaada viemäriin!
 
Jopa näin naisena ihmettelen hieman
ylempänä kirjoittelevien agressiivisuutta.

Ilmeisesti mies ei saisi epäonnistua missään
erityisesti työnsaannissa.

Jos joku ei löydä töitä tai tienaa vähemmän kuin nainen on hän välittömästi alkoholisti yms.

Itse tiedän parikin miestä, joille on tullut ongelmia työnsaannin suhteen.
Vaimot ovat olleet tyytyväisiä siihen asti kun miehillä tuli rahaa.
Kun homma kääntyi toisinpäin, laittoivat kummatkin näistä naisita
lompsat kiinni ja alkoivat välittömästi haukkua miehiään
siivelläeläjiksi ja toinen jopa juopoksi.

Toisella ero toiset kituuttaa.
Onneksi meillä tienataan kutakuinkin yhtä paljon.
Täytyy rehellisyyden nimissä sanoa että
tätä asiaa useat naiset sietää vain toiseen suuntaan.


 

Yhteistyössä