Työtarjous - Tarkastaako työkkäri ottiko yhteyttä?

  • Viestiketjun aloittaja miten_on
  • Ensimmäinen viesti
miten_on
Työtarjous tuli työkkäristä. Kyseessä vuokrafirma ja otin yhteyttä sähköpostilla sinne.

Tarkastaako työkkäri näitä työtarjouksia, että onko työnhakija ylipäätään ottanut yhteyttä?
 
En tiedä.Mun osotuksissa luki että työkkäri saattaa tarkistaa. Tein kyllä käsketysti enkä ottanu riskiä ja karenssia sen seurauksena jos oisivat tarkistaneet. Ei mun pitäny ilmottaa eikä lukenu että paikkakaan ilmottas. Vain että tökäri voi olla yhteydessä työpaikkaan. Ehkä ne tarkisti sitten kun sain normaalisti rahaa eikä tullu ongelmia.
 
Juupajoopa
Minä hain joskus työntekijää työkkärin kautta. Jollekulle olivat sit antaneet tieten kehotuksen paikkaa hakea. Sain siis sähköpostiini "työhakemuksen" jossa luki suunnilleen näin.. "Voitko ilmoittaa työkkäriin että olen hakenut teillä avoinna olevaa työpaikkaa". Kopioin tämän saamani "hakemuksen" ja liitin työkkäriin lähettämääni viestiin. En tiedä kuinka tarina jatkui..toivottavasti otti opikseen..
 
jhngbrfe
Minä hain joskus työntekijää työkkärin kautta. Jollekulle olivat sit antaneet tieten kehotuksen paikkaa hakea. Sain siis sähköpostiini "työhakemuksen" jossa luki suunnilleen näin.. "Voitko ilmoittaa työkkäriin että olen hakenut teillä avoinna olevaa työpaikkaa". Kopioin tämän saamani "hakemuksen" ja liitin työkkäriin lähettämääni viestiin. En tiedä kuinka tarina jatkui..toivottavasti otti opikseen..
Työkkärin kirjoilla ei ole kuin lusmuja elämäntapatyöttömiä, jotka parhaansa mukaan yrittävät välttää työllistymisen. Nykyään onneksi useimmat työnantajat ovat tajunneet tämän, eivätkä hae työntekijöitä työkkärin kautta kuin äärimmäisessä hädässä.

Romanian mustalaiskerjäläisten leiristäkin kysymällä saa osaavampia ja motivoituneempia työntekijöitä kuin työkkäristä.
 
Luuuuulen
On ne työkkärin sivut hyvä kanava ilmoittelulle. Niitä seuraa myös tosissaan työtä etsiviä. Nämä ketkä työkkäri velvoittaa paikkaa hakemaan taitaa olla lähinnä toivottomia.
 
inf.
On ne työkkärin sivut hyvä kanava ilmoittelulle. Niitä seuraa myös tosissaan työtä etsiviä. Nämä ketkä työkkäri velvoittaa paikkaa hakemaan taitaa olla lähinnä toivottomia.
Työkkärin sivuissa on tosin se huono puoli, että satojentuhansien pääosin passivoituneiden työttömien lauma kuvittelee sen olevan ainoa kanava, minkä kautta voi Suomessa saada tiedon avoimesta työpaikasta. Tämä johtaa siihen, että vaikkapa siivoojan paikkaa koskevaan ilmoitukseen tulee herkästi 1000+ vastausta, joiden pelkkään lukemiseen saa käyttää nelinumeroisen summan euroja kustantavan määrän työaikaa. Vastaukset ovat vieläpä suurelta osin kelvottomia, eli arvontakaan ei oikein toimi valintamenetelmänä.

Mitä paikanhaun velvoittavuuteen tulee, niin ihan kaikki työkkärin työtarjoukset ovat velvoittavia. Vaikkapa työttömäksi ilmoittautunut vastavalmistunut sairaanhoitaja voi saada heti työttömyyden alussa ison määrän näitä työtarjouksia, joiden perusteella hän epäilemättä sitten työllistyykin.
 
Työttömänä
Työkkärin kirjoilla ei ole kuin lusmuja elämäntapatyöttömiä, jotka parhaansa mukaan yrittävät välttää työllistymisen. Nykyään onneksi useimmat työnantajat ovat tajunneet tämän, eivätkä hae työntekijöitä työkkärin kautta kuin äärimmäisessä hädässä.

Romanian mustalaiskerjäläisten leiristäkin kysymällä saa osaavampia ja motivoituneempia työntekijöitä kuin työkkäristä.
Mä olen työkkärin kirjoilla, mutta en todellakaan ole mikään lusmu ja elämäntapatyötön! Ottaa päähän tuollainen typerä ja lapsellinen yleistäminen.

Itse olen hakenut töitä useasta paikasta, välillä päässyt haastatteluun asti, mutta töitä ei ole löytynyt kuin kuuden viikon pätkäksi nyt kesällä. Lisäksi teen satunnaisia keikkatöitä aina kun niitä vain on tarjolla.
 
On ne työkkärin sivut hyvä kanava ilmoittelulle. Niitä seuraa myös tosissaan työtä etsiviä. Nämä ketkä työkkäri velvoittaa paikkaa hakemaan taitaa olla lähinnä toivottomia.
Itse olen ollu korkeintaan vuoden työttömänä ja silti saanu osotuksia. Olen ollut aktiivinen työnhakija ja saanu paikat aina muuta kautta kun tökäristä. Toki olen reagoinut osotuksiin asiallisesti, ne on olleet paikkoja mihin olisin voinutkin mennä. Ei me kaikki asiakkaat olla vaan lusmuja ja toivottomia.
 

Yhteistyössä