Työpaikan kahvitauot ja jonkinlainen kiusaajakyttä

  • Viestiketjun aloittaja V-tuuntunut
  • Ensimmäinen viesti
V-tuuntunut
Hei! Mitä te tekisitte tilanteessani.. työpaikallani on eräs nainen, joka kyttää muiden taukoja ja keskusteluja, puuttuu herkästi kaikkeen ja käy narppimassa esimiehelle. Minut on ottanut varsinkin "silmätikukseen". Käy mennentullen ja palatessa valittamassa esimiehelle esim. kahvitauoistani. Valehtelee, että pidän ylipitkiä taukoja, vaikka se on hän itse joka istuu taoilla tuplaten sen mitä saisi olla. Tämä on vain esimerkki. Valehtelee ja vääristelee asiat. Jäipä kerran kiinni asiattomasta käyttäytymisestä itseäni kohtaan, ei hoksannut että on muitakin kuuntelemassa. Vein esimiehelle asian ja on keskusteltu jo asiat, mutta siinä keskustelussakin kehtasi kääntää sitten puheen noihin kahvitaukoihin. En enää jaksaisi jauhaa näitä, esimies on sitä mieltä että ei tarvitsisi kytätä toisten kahvitaukoja.
Tämä kyttääjäakka itse on melkein viikottain pois töistä, milloin oman, milloin lapsen sairauden takia, muut joutuu tekemään hänenkin työnsä, sijaisia ei oteta. Siis todellakin työkaveri from hell.
 
kirvi
Ehkä peloissaan oman työpaikkansa suhteen, jos niitä poissaoloja kerran on paljon, ja yrittää näin saada sinut näyttämään vielä huonommalta jolain keinoin.
Yritä pysyä itse asialinjalla (hän ei saa sinua näyttämään tyhmälle vain itsensä). Ja ota asia uudelleen keskusteluun pomon kanssa. Jos pomoa ei kiinnosta ja tämä jatkuu niin onhan teillä työsuojeluvaltuutettu olatava -> hänelle asia tietoon. Ymmärtää akka, missä menee raja, kuulostaa jo työpaikkakiusaamiselle.
 
Halikati
Olet hänestä selvästikin ärsyttävä, tosi ikävää joutua jonkun kyttäämäksi ja pahansuopuuden kohteeksi. Toisaalta ei hänelläkään varmaan helppoa ole. Miksi mahdat ärsyttää häntä, oletko miettinyt ilman kiihtymystä? Vaikeaa antaa neuvoja tilanteeseen. Jos missään, mitä hän kyttää ei ole mitään perää, sinun on koitettava kestää tai tehtävä vastavalitus siitä, että hän kyttää sinua.
 

Yhteistyössä