"Työnimestä" kutsumanimi?

Taikka onko valmiiksi mietitystä kutsumanimestä tullutkin työnimi?

Meillä mummokin jo kutsuu tulokasta Tiuku nimellä, koska me itse puhumme aina Tiukusta. Nyt kun sitten vielä selvisi että tulokas on tyttö niin aloin tätä asiaa pohtimaan että voisko tää oikeasti olla nimeltään Tiuku :heart:

Mulla on ollut jo vuosia tytölle nimi takataskussa valmiina. Nyt en vaan osaa oikein kuvitellakaan sitä nimeä oikeaksi nimeksi tälle tytölle kun on niin paljon tuosta Tiukusta puhuttu :whistle:

Saa nähdä mikä tästä nyt sit tulee...

Toisilla lapsilla ollut "työnimi" on jäänyt sinne raskausajalle.
 
Tiukuhan on oikein söpö nimi. :) :flower: :heart:

Pakko kertoo tähän meidän "työnimi" tarina. Meidän pojan työnimi oli Aapo, ihan alusta alkaen. Puolessa välissä raskautta huomasin, et Aapon nimipäivä on kymmenen päivää lasketun ajan yli. Silloin sanoin miehelle, et jos poika syntyy sinä päivänä, niin sittenhän on nimi valmiina...

Ja kuinka kävi? Synnytys sattumalta käynnistettiin 10 päivää yli lasketun ajan eli työnimen "nimipäivänä". Lähti vähän nihkeästi käyntiin ja iltaysiltä kätilö sanoi, että menee reilusti seuraavan vuorokauden puolelle. Totesin sit ääneen, et hänestä ei sit tulekaan Aapoa. Ja mitä teki poika? Otti kamalan loppuspurtin, sisuuntui vissiin kätilön puheista et muka seurravana päivänä syntyis, ja putkahti maailmaan klo 23.10. :LOL:

Mutta, pojasta ei kuitenkaan tullut Aapoa. :( Oltiin niin kulutettu nimi loppuu, ettei sitten tuntunutkaan hyvältä ja itse asiassa poika ei näyttänyt yhtään sen nimiseltä.

No nyt odotellaan pikkukakkosta ja kas kummaa, työnimenä on tytön nimi (nimipäivää ei ole). :whistle:
 
:LOL: :LOL: :headwall: :LOL: :headwall: :headwall: :LOL:
Tuskin mä vaavilleni Tirriä annan nimeksi... :LOL: :LOL: :LOL:
Voimia muuten Huolesta Harmaa. Olen seurannut miten menee. Peukut on täälläkin pystyssä! Tiuku ei olis paha nimi ollenkaan, mutta tietty viikkojen vieriessä voi joku toinen nimi vallan saada.
Tsemppiä koitoksiin! :hug:

NullPoints ja Tirri 24+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
:LOL: :LOL: :headwall: :LOL: :headwall: :headwall: :LOL:
Tuskin mä vaavilleni Tirriä annan nimeksi... :LOL: :LOL: :LOL:
Voimia muuten Huolesta Harmaa. Olen seurannut miten menee. Peukut on täälläkin pystyssä! Tiuku ei olis paha nimi ollenkaan, mutta tietty viikkojen vieriessä voi joku toinen nimi vallan saada.
Tsemppiä koitoksiin! :hug:

NullPoints ja Tirri 24+6
Kiitos kiitos =) Päivä kerrallaan mennään... Välillä tällai uskaltaa miettiä jo asioita pidemmällekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyypin äippä:
Meil ei taida tul vaavin nimeksi Iitu-Einaria! :LOL: :LOL:

Tiukuhan olisi hieno nimi!

Iso halaus sulle! :hug: Oon seurannu sivusta miten teil menee! Tiuku on kova sissi!! =)
Sisu ois tästä sissistä tullut jos ois poika ollut, mutta ei olla keksitty tytölle yhtä sisukasta nimeä-
Kiitos myös sinulle =)
 
Minusta Tiuku olisi aivan ihana nimi, mutta ajattelin kyllä heti samoin kuin Joanna, eli eikä Sissi tai Sissy sopisi noin kovan taistelijan nimeksi, olihan kuningatar Sissylläkin sitä sisua ;)

Toivon ja rukoilen täällä teidän puolesta, että lapsenne saavat pikkusiskonsa syliin! :heart:
 
huolesta harmaa: Tiuku on mielestäni suloinen nimi ja tyttö tuntuu varmasti jo nyt niin todelta, että kun olette häntä tuolla nimellä kutsuneet, en yhtään ihmettele, että nimi säilyisi jatkossakin. Sissi on historiassa ollut hirmuinen taistelija, mutta toisaalta tehän voitte luoda omaa historiaanne, teidän elämänne historian tekijä onkin vain toisen niminen.

Mahtavaa jatkoa ja paljon enkeleitä tiellenne :hug:
 
Meillä oli aluksi työnimenä potkuri, kun on jo rv 14 asti potkinut niin vimmatusti (tai siis, jo sitäkin ennen ultrissa, mutta tuolloin rupesivat tuntumaan). Sitten kun tyttöys 4d:ssä varmistui, muuttui työnimi potkurineidiksi. Nimi tosin on mietitty ihan erikseen, eikä liity potkimiseen mitenkään :D

HH: Tiukuhan on tosissaan ihan söpö nimi, vaikkakin itse tykkään tuosta Sissistä enemmän. Sisua teidän pakkauksella kyllä on ihailtavan paljon, niinkuin vanhemmillaankin :) Minunkin ajatuksissani olette, toivon teille kaikkea hyvää ja vahvaan perheeseenne yhtä taistelijaa lisää, isän ja äidin prinsessaksi sekä lapsille pikkusiskoksi :heart: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna78:
Minä myös olen seurannut vierestä sinun Huolesta harmaa taivaltasi ja iso :hug: sulle täältäkin. Eikös Sissi olisi vastaava kuin pojan Sisu. Sitkee sissi, you know...
No juu, Sissi vois olla nimenä muuten mutta kun kissalla oli aikoinaan se nimenä niin :/
Kiitos sinullekin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja lentoemo-76:
Minusta Tiuku olisi aivan ihana nimi, mutta ajattelin kyllä heti samoin kuin Joanna, eli eikä Sissi tai Sissy sopisi noin kovan taistelijan nimeksi, olihan kuningatar Sissylläkin sitä sisua ;)

Toivon ja rukoilen täällä teidän puolesta, että lapsenne saavat pikkusiskonsa syliin! :heart:
Kiitos =) Kyllä täälläkin kovasti asiaa toivotaan ja kummasti sitä on tullut rukoiltuakin tässä näiden kuukausien aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:
Meillä oli aluksi työnimenä potkuri, kun on jo rv 14 asti potkinut niin vimmatusti (tai siis, jo sitäkin ennen ultrissa, mutta tuolloin rupesivat tuntumaan). Sitten kun tyttöys 4d:ssä varmistui, muuttui työnimi potkurineidiksi. Nimi tosin on mietitty ihan erikseen, eikä liity potkimiseen mitenkään :D

HH: Tiukuhan on tosissaan ihan söpö nimi, vaikkakin itse tykkään tuosta Sissistä enemmän. Sisua teidän pakkauksella kyllä on ihailtavan paljon, niinkuin vanhemmillaankin :) Minunkin ajatuksissani olette, toivon teille kaikkea hyvää ja vahvaan perheeseenne yhtä taistelijaa lisää, isän ja äidin prinsessaksi sekä lapsille pikkusiskoksi :heart: :hug:
Voi että teitä. Tehän saatte mut kyyneliin vallan näillä ihanilla tsemppauksilla =)

Tuli tosta Tiukusta mieleen vielä että kun puhuin siitä äidilleni että osaakohan sitä lasta muulla nimellä kutsuakaan tämän kaiken jälkeen enää, että entäs jos siitä tuleekin ihan oikeasti Tiuku. Niin äitini kauhistui ja sanoi että ajatteleppas kun tytöstä tulee vanha mummo ja sukunimikin on saattanut muuttua vaikka Ylöseksi niin johan kuulostaa oudolta > Tiuku Ylönen :D :D

No joo, eihän se kovin houkuttelevalta kuulosta juu... :whistle:
 
Voi kamala, jos meidän tyttö olis työnimensä saanut, hän olis Mooses! :LOL: :LOL:
Ja nyt tästä tulis Villahousu! Vaan, kun ulkomailla asutaan, niin menis varmasti ihan täydestä tuo Villahousu... ihmiset päättelis vaan, että onpa eksoottinen nimi!

Kyllä mä ainakin tykkään valtavasti Tiuku-nimestä... varmasti ainakin osaksi siksi, että oon niin ihastunut nimen kantajaan! :heart: Mäkin ajattelen teitä usein, ja kiitän Taivaan Isää siitä pienestä taistelijasta, joka jo nyt on opettanut meille monille elämästä paljon...

Leidi ja Villis 17+4
 

Yhteistyössä