työmotivaatio pakkorokotusten jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Se taitaa lähennellä nollaa. Ennen korona showta annoin työlleni 110% ja pidin kynsin hampain kiinni siitä. Halusin tehdä työni niin hyvin ettei kellään ole valittamista. Sitten tuli rokotepakko ja siirto toisiin tehtäviin. Tai samoja tehtäviä ja sama palkka jne. No nyt olen taas "ajautunut" samaan kohteeseen jossa olin ennen rokotepakkoa. Enää kun ei kysellä mitään todistuksia. Siinä missä kohde oli ennen kuin toinen koti nyt se on ihan sama. Teen mitä ihan pakko on. Olenkin miettinyt mistä tämmöinen motivaation kadotus johtuu. Kaippa olen vaan tullut laiskaksi. Tai ehkä opein ettei työlle kannata antaa itsestään yhtään enempää kuin on pakko. Joku tai juotkut normaalista työstä täysin vieraantuneet ministerinhän loppupeleissä sanelee missä saat olla töissä ja missä et. Eihän sitä voi enää tietää mitä siellä sun puolesta seuraavaksi päätetään nii ei vaan kannata.
 
vierailija
Mitäs jos keskittyisit tekemään töitä ihan itse ilman ulkopuolisia vaikuttavia tekijöitä? Jos järjellä ajattelet niin yksi palkaton sairasloma ei ole loppupeleissä mitään. Olin töissä edellisessä työpaikassani 28 vuotta ja tuona aikana minulla oli 4 sairaslomapäivää.
 
vierailija
Ai sairasloman karenssipäivistäkö tässä on kyse?
Olen yrittäjä, mulla on 3 karenssipäivää ennenkuin saan eläkelaitokselta korvausta, eli käytännössä en koskaan kun ei normaali kuume kestä sen pidempään. Niin että revi siitä työmotivaatiota jos se sua helpottaa👍

Mutta ihan tosi, elämässä tulee muutoksia, elämänvaiheet vaihtuu, ja ikä vaikuttaa jaksamiseen. Jos Ap on kovin hankalaa niin etsi toinen työpaikka, se on helpottanut monia!
 
Sittenhän olet kuten suurin osa suomalaisista työssäkäyvistä. Ei täällä ole kuin harvoilla kunnianhimoa ja ambitioita työssä menestymistä kohtaan. Tästä kiitos kuuluu voimakkaan progressiiviselle tuloverotuksellemme. Annat itsestäsi 110% ja saat palkaksi aherruksesta ja omistautumisesta lähinnä tekemisen ilon. Ja vasemmistohegemoninen kansa ei ymmärrä nähdä tuossa edes mitään ongelmallista. Että hyvä vaan ettei menestyjät menesty ja ahkeratkaan ei viitsi. Ollaan sitten tasapuolisen kurjia kaikki ja kollektiivisen huonoja työssämme jokainen. Kun olemme kaikki laiskoja ja omistautumattomia työllemme, niin on helppo perustella se ettei kenellekään tarvitsekaan maksaa työstä enemmän. Tämä on sellainen vasemmistolainen itse-itseään ruokkiva ilmiö. Kukaan ei jaksa ja viitsi -> jos jaksaa ja viitsii, niin verotetaan se lisäarvo pois -> sitten ei varmasti jaksa ja viitsi. Kun henkilö valittaa, että paremmille työntekijöille pitäisi maksaa enemmän, niin voidaan osoittaa että ethän se sinäkään ole parempi työntekijä, kun et selvästi jaksa ja viitsi. Taivaallinen kurjuuden kehä.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Kyllä se motivaation puute johtuu ihan tuosta kyykyttämisestä. Ymmärrän täysin tuon. Meillä oli kova kohina ja uhkailu myös, että kaikki rokottamattomat huit hittoon ja rokotettuja tilalle, jos ei ole korvaavaa työtä. No, parille oli toimistohommia ja lopuille ei ollutkaan vaihtoehtoa ja uhkailtiin ties millä pakkolomilla ja irtisanomisilla. Mutta kun niitä korvaavia piikitettyjä ei tullutkaan ovista ja ikkunoista, niin hups - kaikki sai olla töissä kuten ennenkin ja uhkailu loppu siihen. Sen jälkeen asiaan ei ole palattu puolella sanallakaan. Meillä rokottamattomia oli n 30% työporukasta ja sellaisena se pysyi. Kukaan ei taipunut painostuksen ja uhkailun alla ja hyvä niin. Jos kaikki olis laitettu pois, niin toiminta olis tyssännyt just siihen paikkaan, etenkin kun ei rokotettuja saatu tilalle. Joten se oli työnantaja, joka joutui taipumaan. Ei purrut pakkorokotuslait meillä ja olen ihan hiton ylpeä siitä.
T: hoitaja vanhuspuolelta
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis

Yhteistyössä