ts valtuutettu
No voi masentunut olla työssä, ei siinä mitään. Ja työuupunut pois, mutta kriteerien mukaan uupumus ei ole sairaus. Siksi käytetään muita diagnoseja sen tilalla. Tyhmää, mutta totta.
Kyllä se nyt vaan on niin, että joissakin tyoasioissa voi vain yksi henkilö tietää jotkut tietyt jutut.Alkuperäinen kirjoittaja häh;24703327:Juuri näin.
Työpaikalla ei voi sattua mitään sellaista, joka velvoittaisi saikkulaista vastaamaan työasioita koskeviin viesteihin tai puheluihin. Ja todennäköisesti ap on s.todistuksenkin jo saanut, koska tietää lääkärin sen määränneen!
Vaikka vammat eivät olisikaan "omaa syytä", ei työnantajan tarvitse maksaa palkkaa sairausloma-ajalta. Ystäväni loukkaantui vakavasti yleisötapahtumassa, kun hänet tönäistiin väenpaljoudessa maahan. Syyllistä ei koskaan saatu selville, mutta ystäväni ei saanut sairausloman ajalta palkkaa, koska tuon syyllisen olisi pitänyt maksaa korvauksia.Työnantaja ei ole velvollinen maksamaan palkkaa, jos sairasloma on itseaiheutettu esim. loukkaannut tappelussa, jonka olet itse aloittanut.
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24705283:Kyllä se nyt vaan on niin, että joissakin tyoasioissa voi vain yksi henkilö tietää jotkut tietyt jutut.
Kyllä mun miehellekin on soitettu työasioista joskus kun sen jalka oli murtunut.
Ja jopa silloin, kun hän oli sairaalassa. Eikä hän tosiaankaan pitänyt sitä pahana, että siitä projektista soitettiin ja kysyttiin.
Työtehtäviä on erilaisia.
Entä jos törmäät hirveen ja kuolet? Meneekö firma nurin koska sun työt tehdään "väärin"?Olin minäkin kuusi viikkoa sairaslomalla ja mielelläni neuvoin tuuraajaani. Muita vaihtoehtoja olisi ollut että työt tekemättä ja minulla edessä kun palaan tai väärin tehtynä ja minulla edessä kun palaan.
Ja erittäin arvostettu työntekijä olen yrityksessä.
Ei voi vaatia, on neuvoteltava asianomaisten kanssa.eikös uutisissa ollut jokunen vk takaperin, ettei esim tietyssä työssä oksennustauti ole peruste sairaslomalle? Sairasloma on VAIN lääkärin SUOSITUS joka ei velvoita työnantajaa maksamaan palkkaa. Lisäksi työnantaja voi vaatia, että työntekijä tekee työtä mihin kykenee saikun aikana...
Mä oisin halunnut leikkauksen jälkeen takas duuniin viikko ennen saikun loppumista. Pomo sanoi, että saikun aikana ei ole mitään asiaa töihin, oli saikku mistä syystä tahansa. Jos sattuu työtapaturma, niin vakuutukset ei korvaa yhtikäs mitään!eikös uutisissa ollut jokunen vk takaperin, ettei esim tietyssä työssä oksennustauti ole peruste sairaslomalle? Sairasloma on VAIN lääkärin SUOSITUS joka ei velvoita työnantajaa maksamaan palkkaa. Lisäksi työnantaja voi vaatia, että työntekijä tekee työtä mihin kykenee saikun aikana...
peesi. Antaa todella röyhkeän ja törkeän kuvan. Mikä ap luulet olevasi? Joku ylijumala joka saa tehdä mit vaan kun on pomo.Oletko siis työkaveri vai esimies? On ihan perusteltua laittaa tuollainen viesti, jos sairaslomalaiselle jatkuvasti soitellaan tai laitetaan viestiä, eikä anneta rauhassa levätä. Jos olet esimies, niin pidän jo kyyseenalaisena aiheesta tänne kirjoittelua, kertoo sinusta enemmän kuin työntekijöistä.
No tiedän "käytäntö" on aika lain vastainen.Alkuperäinen kirjoittaja pomo minäkin;24705903:Usein muuten on ihan käytäntö, että pomo soittaa sairaslomalaiselle ja vieläpä useampaan kertaan. Meillä ainakin ihan firman kirjattu käytäntö.
Tällä ei tietenkään ole tarkoitus "häiritä" tervehtymistä, vaan edistää paranemista ja helpottaa töihinpalaamista. Puheluissa työntekijällä on mahdollisuus kuulla työpaikan asioista ja arvioida pomon kanssa työkykyään.
Jos alaisesi on tuollaisen viestin lähettänyt, kertoo se aika paljon teideän esimies/alais- suhteesta. Meillä s-lomalaiset ovat kokeneet yhteydenpidon positiivisena asiana.
veit varpaat suustani..ja jotenkin tulee tuosta tekstarista mieleen että ap on tainnut häiritä oikeasti ennenkin saikkulaista.Kyllä tönanatajassa on jotain perustavaa laatua vialla, jos henkilö ei voi olla sairaslomalla rauhassa, vaan kokee, että joutuu erikseen pyytämään, että jätetään rauhaan.