Käyttäytymään miten? Käyttäydytkö itse muka asiallisesti kirjottamalla nettiin työntekijästäsi? Et taida olla kummonen " esimies "no, se että on lääkärin määräämä saikku ei oikeuta työntekijää käyttäytymään näin. Paitsi mikäli on sitä mieltä ettei tarvi niitä rahoja mitä työnantaja maksaa... ja juu, en ole pomo, mutta olen lähin "esimies". Eli mä vastaan siitä miten muut hoitaa työnsä.
Siis MITÄ ASIAA sinulla olisi hänelle?no, se että on lääkärin määräämä saikku ei oikeuta työntekijää käyttäytymään näin. Paitsi mikäli on sitä mieltä ettei tarvi niitä rahoja mitä työnantaja maksaa... ja juu, en ole pomo, mutta olen lähin "esimies". Eli mä vastaan siitä miten muut hoitaa työnsä.
Juuri näin.Mutta lähtökohtaisesti sairas on sairas ihan lääkärintodistuksenkin perusteella, eikä hänellä silloin ole työvelvollisuutta.
Paremminkin palveluohjaaja tai palveluesimies, mutta kovasti siivousalan touhulta haiskahtaa minustakin...Ehkä joku hankalilla työajoilla ym loppuun kiusattu tunnollinen työntekijä on alkanut pitää puolensa ja se ärsyttää lähiesimiestä "tuosta pitää päästä eroon..."Anna kun arvaan, oot siivousfirman saman kohteen vanhempi siivooja ku tää sairastaja, ja haluut vaan kyykyttää duunikaveria kun joudut tekee koko kohteen ite. Kirjoitustaidostasi päätellen et voi ainakaan missään kummemmassa duunissa olla.
Minä en ainakaan sairaslomalla ala työpaikan puhelintueksi. Jos oon saikulla ja saan sairauspäivärahaa esim. kelalta, ei todellakaan ole mikään pakko vastata jos työpaikalta soitetaan. Minulla oli itsellä pitkä saikku ja muuan työkaveri soitteli melkein viikottain. Lopulta en enää vastannut sen puheluihin, sillä en halunnut sairauslomalla joka viikkoista selostusta, miten asiakkaat voivat ja mitä on tapahtunut. Kyllä sitä sairauslomalla haluaa irtaantua työasioista, oli saikun syy mikä tahansa.kyllä sairaslomalla on velvollisuus vastata työhön liittyviin asioihin, vaikka sitten puhelimitse, ellei nyt satu olemaan saikulla työuupumuksen tai puhekiellon vuoksi.
kesäloma,talviloma ja viikonloput ovat asia erikseen. jos sulta murtuisi jalka, niin työnantaja voisi määrätä jotakin muuta työtä, jossa voisit vaikka istua. ei sairasloma tarkoita sitä, että ei saa olla yhteydessä työpaikkaan ollenkaan.