Työhaastattelu ja sairastaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tehdä

Vieras
Voi elämän kevät, tulin kipeäksi ja mulla ois työhaastattelu. Siis kurkunpääntulehdus, ja välillä ääni katoaa. Menenkö silti ja ilmoitan jo mennessä että olen kipeä, vai menenkö enkä sano mitään? vai soitanko ja ilmoitan että olen kipeä :/

Kuinka kipeä olet? Jos on vaan ääni flunssainen (mutta kuitenkin pystyt puhumaan) ja olet muuten kunnossa niin mene ja mainitse, että olet vähän kipeä. Jos taas olet ihan oikeasti huonossa kunnossa, niin soita ja kysy jos voivat järjestää jonkun toisen ajan.

Mä ottaisin buranan ja menisin, mainitsisin vaan haastattelun alussa että pientä flunssaa päällä, jos se ääni on vaarassa mennä. Muuten en sanoisi mitään. Ei anna kovin hyvää kuvaa jos haastattelun joutuu perumaan sairauden vuoksi, vaikka eihän sille mitään voi jos juuri silloin sairastuu, mutta arvaahan sen mitä työnantaja ajattelee tuossa vaiheessa... tietty jos on vaikka mahatauti niin pakkohan se on yrittää siirtää haastattelua, mutta flunssan vuoksi en siirtäisi.

Mä tulin juuri hetki sitten kipeäksi työhaastattelun aikaan. Kuumessa, nukuin yöni huonosti pari tuntia jne. Olisin ehkä buranan voimilla päässyt paikalle, mutta huono olo olisi kyllä varmasti ollut ja tuskin kovin hyvää vaikutusta olisin tehnyt. Koitin siirtää haastatteluaikaa, mutta kun ei sopinut niin en mennyt ollenkaan. En usko, että olisivat minua palkannut puolikuntoisen haastattelun perusteella. Haastattelijan vastaus oli kyllä tosi tyly, tasoa "harmi mikään muu aika ei käy, hyvää jatkoa"....

Alkuperäinen kirjoittaja mitä tehdä;25172347:
hmm, nenä on tukossa ja saan yskänpuuskia, lisäksi ääni on käheenä ja välillä katoaa, mutta siis mistä mä tiedän mitä se on huomenna.

Buranan voimalla menisin minä. Kertoisin haastattelun aluksi, että olen yskässä, jos on vaarana äänen menettäminen.

Vaikea juttu, itse menin. Seuraavana päivänä selvisi, että olin keuhkokuumeessa... Enkä päässyt toiselle haastattelukierrokselle... paha tietty tietää, vaikuttiko huonokuntoisuus vai joku muu... mutta antaa tietty se ajan venkslauskin huonon kuvan... varmaan toistekin kuitenkin kampeaisin itseni sinne haastatteluun, paitsi tosiaan vatsataudissa. Silloin voi hyvin "puolustella" ajan siirtämistä sillä, että ei halua tartuttaa haastattelijoille tautia.

Yhteistyössä