Työhaastattelu ja raskaus

Mietin koko viime viikon että laitanko hakemusta vai en. No sitten laitoin vielä viimeisenä päivänä ja eilen soitettiin haastatteluun.
Haastattelu on huomenna! Ainut mikä tässä vähän ahdistaa on se että olen siis raskaana. LA on tammikuussa, 4kk kerkiäisin siis oleen töissä ennen mammalomaa.

Voin kyllä arvata että jos kerron että olen raskaana niin ei varmasti valita mua siihen paikkaan. Eikä mun edes lain mukaan tietenkään tartte kertoa.

Mutta mua hiukan epäilyttää että millaiset välit tulee mulle ja työnantajalle kun kerronkin parin kk päästä että jään sitten muuten äitiyslomalla.

Onko kellään kokemusta?
 
mä tein näin
hmm. sulla voi olla, ettei asiaa onnistu koko koeaikaa salaamaan... mä tulin raskaaksi vasta samoihin aikoihin kun menin töihin. kun koeaikani oli päättynyt, kerroin vasta samalla viikolla raskaudesta töissä. toisesta lapsesta kerroin sitten aiemmin, kun vakipaikka oli jo...
 
Minä jäin aikanaan puoli vuotta töissä oltuani äitiyslomalle. Sitä ennen olin kuukauden sairauslomalla raskausvaivojen takia. Työnantaja ei sanallakaan osoittanut olevansa pettynyt tai vihainen, vaan totesi vain ymmärtävänsä, että perhe on aina etusijalla.

En tosin ollut haastattelussa vielä raskaana, mutta vauva oli toiveissa jo silloin. Opetustyöstä oli kyse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suvinen:
No ei ole projekti mutta ns. päällikön paikka vasta avattavaan ravintolaan. Eli ei ihan liukuhihnaakaan!
Tuollaista paikkaa en kyllä kehtaisi hakea kertomatta totuutta. Juuri kun saa hommat jotenkin pyörimään, lähtee pois ja uusi tulee opettelemaan... ei olisi minusta reilua työnantajalle.

 
Tuota just ajattelen, itseni työnantajan housuihin. Enkä todellakaan olisi iloinen jos näin kävisi! Mutta taas toisaalta onhan mulla oikeus mennä töihin. Työpaikka olisi lähellä ja vastais mun koulutusta ja kokemusta, mä niin haluaisin sen. voih! No ehkä kannattaa miettiä siiten uudestaan jos edes valitaan :)
 
tytti
Mene haastatteluun äläkä mainitse raskaudesta mitään. Sitä voi miettiä sitten, jos tulet valituksi. Ikävä kyllä et voi myöskään olla varma, että raskaus jatkuu. Siksi pitäisin työ- ja perheasiat ihan erillään.
 
Menin haastatteluun rv12 ja sanoin haastattelussa olevani raskaana. Työnantaja vaan tuumas mitäväliä sillä on ja sain kuin sainkin paikan:)

Olin edellisen yön miettinyt kerronko vai en, hyvä mieli jäi
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Menin haastatteluun rv12 ja sanoin haastattelussa olevani raskaana. Työnantaja vaan tuumas mitäväliä sillä on ja sain kuin sainkin paikan:)

Olin edellisen yön miettinyt kerronko vai en, hyvä mieli jäi
mun serkku kans kertoi haastattelussa syövänsä hormoneja, että saisi kolmannen lapsen alkuun. Ja niin vain sai vakituisen työpaikan. Monet arvostavat tuollaista rehellisyyttä.

 

Yhteistyössä