Tarkistettavaksi. Ettei sitten 40 vuoden päästä tarvitse alkaa kaivelemaan jonkun jo toimintansa lopettaneen yrityksen tiedoista, onko työnantaja maksanut eläkemaksusi vai ei.Jestas oonpa mä rikas
Ton mukaan sais työelälettä kuussa 117/kk
Kylläpä se on "paljon"
nooh onneks se ei kuites oo viel iha lopullinen
Minkäköhä takia ne aina lähettää moisii lappui joka vuos..
Ei niitä tarvitse säästää. Jos tiedot niissä ovat oikein, niin asia on ok. Jos tiedot ovat väärin, niin pitää pyytää korjaamaan ne. Muistaakseni siinä lapussa on ohjeet, miten korjauspyyntö tehdään. Tai sitten korjauspyynnöstä on niissä mukana oma lappunsa.Nooh tuo on vaa viimevuoden..
Sillon oliki työtilanne ihan eri mikä nykyään
Pitäiskö noi nyt sit säästää tjn??? joo mäki osaan joskus olla blondi
Oho.. aika kovat liksat ollu kotiäidillä.. Uskomatont et siit ei makseta enempää palkkaa ku sehä on työtä 24/7Alkuperäinen kirjoittaja ikäloppuki jo;24778053:Mä elelisin herroiksi 0,79 eurolla kuussa. Tein uran kotiäitinä ja nyt vasta pari vuotta työelämässä. Aika kauan saa puurtaa ennenku tuo summa nousee.
Tosiaan tuo ei ole sun lopullinen eläke, vaan sitäkin tarkistetaan vielä alaspäin...Jestas oonpa mä rikas
Ton mukaan sais työelälettä kuussa 117/kk
Kylläpä se on "paljon"
nooh onneks se ei kuites oo viel iha lopullinen
Minkäköhä takia ne aina lähettää moisii lappui joka vuos..
ei kerry ei. Mäkin tein töitä joka kesä kouluaikoina (ihan kersasta lähtien) ja sitten opintojen jälkeen täyspäiväisesti. Kotiäidiksi jäin 22 vuotiaana. Sittemmin kouluttauduin uudelleen. Nyt tosiaan vasta pari vuotta eläkettä kerryttämässä ja tuntuu, ettei mun aika edes riitä keräämään sellaista eläkettä, jolla vanhana voi oikeasti elää.Oho.. aika kovat liksat ollu kotiäidillä.. Uskomatont et siit ei makseta enempää palkkaa ku sehä on työtä 24/7
Mie en ees tienny et työeläkettä ei kerry niistä töistä kun olet ollu alle 23 :O
Aina oppii jotain uutta..
Alkuperäinen kirjoittaja ikäloppuki jo;24778120:ei kerry ei. Mäkin tein töitä joka kesä kouluaikoina (ihan kersasta lähtien) ja sitten opintojen jälkeen täyspäiväisesti. Kotiäidiksi jäin 22 vuotiaana. Sittemmin kouluttauduin uudelleen. Nyt tosiaan vasta pari vuotta eläkettä kerryttämässä ja tuntuu, ettei mun aika edes riitä keräämään sellaista eläkettä, jolla vanhana voi oikeasti elää.
Täytyisi kai alkaa eläkesäästäjäksi, mutta kuka takaa sen, ettei kyseinen firma mene konkkaan siinä vaiheessa, kun mulle sieltä jotain pitäis maksaa. Tai että maksan itteni kipeäksi nyt, ja kuolla kupsahdan ennen eläkeikää. Minäkö pessimisti? En suinkaan...
Tääh.. mite se noin korkee on??? :O ite oon syntyn siin vuon-85 ja mulla luki ainaki tos papruis luk et mul on vanhuuseläkeikä se 63-68.. ni mite ihmees sulla on se 84v?? vaik oot reippaast mua enne syntyn??? :OAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24778174:Näinpä. Mun pitäisi päästä vanhuuseläkkeelle 15 vuoden kuluttua. Ja laskelmien mukaan saisin sellaisen eläkkeen, jolla tulisin ihan hyvin toimeen. Vuonna 1961 syntyneiden naisten elinikäennuste on kuitenkin 84 vuotta ja mulle pitäisi siis maksaa 19 vuoden ajan ko eläkettä, vaikken enää hyödytä yhteiskuntaa millään tavalla. Ei tällä maalla ole varaa moiseen. Eläkkeitä on pakko laskea tai muuttaa koko eläkejärjestelmä vastaamaan paremmin yhteiskunnan mahdollisuuksia selvitä eläkkeiden maksusta.
Niinpä, suomalainen eläkejärjestelmä on puhdas pyramidihuijaus.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24778174:Näinpä. Mun pitäisi päästä vanhuuseläkkeelle 15 vuoden kuluttua. Ja laskelmien mukaan saisin sellaisen eläkkeen, jolla tulisin ihan hyvin toimeen. Vuonna 1961 syntyneiden naisten elinikäennuste on kuitenkin 84 vuotta ja mulle pitäisi siis maksaa 19 vuoden ajan ko eläkettä, vaikken enää hyödytä yhteiskuntaa millään tavalla. Ei tällä maalla ole varaa moiseen. Eläkkeitä on pakko laskea tai muuttaa koko eläkejärjestelmä vastaamaan paremmin yhteiskunnan mahdollisuuksia selvitä eläkkeiden maksusta.
Elinaikaennuste, ei eläkeikä Eli arvion mukaan elän 84-vuotiaaksi. Sitten lakkaan olemasta yhteiskunnan riesana.Tääh.. mite se noin korkee on??? :O ite oon syntyn siin vuon-85 ja mulla luki ainaki tos papruis luk et mul on vanhuuseläkeikä se 63-68.. ni mite ihmees sulla on se 84v?? vaik oot reippaast mua enne syntyn??? :O
Ei ittu sentään.Tääh.. mite se noin korkee on??? :O ite oon syntyn siin vuon-85 ja mulla luki ainaki tos papruis luk et mul on vanhuuseläkeikä se 63-68.. ni mite ihmees sulla on se 84v?? vaik oot reippaast mua enne syntyn??? :O
Nooh mut hyvä et sinne on matkaa ni voit viihdyttää täällä ja olemalla piikki yhteiskunnassa niinkuin moni muukinAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24778273:Elinaikaennuste, ei eläkeikä Eli arvion mukaan elän 84-vuotiaaksi. Sitten lakkaan olemasta yhteiskunnan riesana.
Toikin muuttuuAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24778288:Eläkejärjestelmä on luotu aikana, jolloin ihmiset olivat eläkkeellä keskimäärin 8-10 vuotta. Sitten kuolivat pois. Nyt ihmiset elävät paljon pidempään, joten eläkejärjestelmää on pakko muuttaa.
Minusta joka kolmas vuosi riittäisi ihan hyvin. Tai no, sitten kuuskymppisten jälkeen ei välttämättä enää muista, missä oli viime vuonna töissä ja paljonko tienasiAlkuperäinen kirjoittaja minä:Toikin muuttuu
Työeläkeote kotiin jatkossa vain joka kolmas vuosi - Sosiaali- ja terveysministeriö
Tiedote 166/2011
06.10.2011 13:33
Työeläkeotteen antamiseen ja otteella näkyvien tietojen oikeellisuuden selvittämiseen ehdotetaan muutoksia. Vuodesta 2013 alkaen yksityisten alojen eläkelaitokset lähettäisivät vakuutetuille kirjallisen työeläkeotteen vain joka kolmas vuosi.
Ei muuta ku vaatii et MÄ ku oon ollu niin lainkuuliainen kansalainen ni MÄ tahdon sen otteen JOKA vuos!!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24778332:Minusta joka kolmas vuosi riittäisi ihan hyvin. Tai no, sitten kuuskymppisten jälkeen ei välttämättä enää muista, missä oli viime vuonna töissä ja paljonko tienasi
Laittas valtio tuon maksulliseksi niin saisi vähän tuloja. Toikin rikostaustaote mikä tarvitaan kun lasten parissa työskentelee, niin sekin muuttuu maksulliseksi vajaa14 euroa joutuu pulittamaan siitä.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24778332:Minusta joka kolmas vuosi riittäisi ihan hyvin. Tai no, sitten kuuskymppisten jälkeen ei välttämättä enää muista, missä oli viime vuonna töissä ja paljonko tienasi
?!Mie en ees tienny et työeläkettä ei kerry niistä töistä kun olet ollu alle 23 :O
Ihan perseestä tuo on.Minullakin onalle 23v töitä tehtynä melekin sivullinen.Tein välillä montaakin työtä yhtäaikaa ja keikkoja.Hyöty nolla.On tuo enää nykyään noin????Oho.. aika kovat liksat ollu kotiäidillä.. Uskomatont et siit ei makseta enempää palkkaa ku sehä on työtä 24/7
Mie en ees tienny et työeläkettä ei kerry niistä töistä kun olet ollu alle 23 :O
Maksettavia työeläkkeitä oli 60-luvulla vähän ja töissä oltiin 15-vuotiaasta alkaen. Nyt chillaillaan kolmikymppisiksi ja jäädään eläkkeelle kuuskymppisinä ja eletään liki ysikymppisiksi: tää yhtälö ei vain toimi.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24778288:Eläkejärjestelmä on luotu aikana, jolloin ihmiset olivat eläkkeellä keskimäärin 8-10 vuotta. Sitten kuolivat pois. Nyt ihmiset elävät paljon pidempään, joten eläkejärjestelmää on pakko muuttaa.