Työeläke ote..

[QUOTE="joopa";24778394]Ihan perseestä tuo on.Minullakin onalle 23v töitä tehtynä melekin sivullinen.Tein välillä montaakin työtä yhtäaikaa ja keikkoja.Hyöty nolla.On tuo enää nykyään noin????[/QUOTE]

Mulla on kans paljon töitä alta 23vuotiaana.. Oletin et 18 vuotiaana sit ois menny mut ei näemmä silti lasketa niitä..
Ja sehä ketuttaa ku 15vuotiaast asti tehny töitä ku opiskelin ja tein töitä samalla ja mähä oon työalkkis ollu vuodest nakki..

[QUOTE="eee";24778454]Se juttuhan on muuttunut. Nykyään kertyy eläkettä kaikesta työstä, joka on tehty 18 ikävuoden jälkeen.[/QUOTE]

Jahas.. se on sit muuttun vissii sen jälkee ku mä oon täyttän 23 tjn :D
Koska mulla ainaki tossa paprus lukee et niit ei lasketa ku ollu alta 23 :whistle:

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24778415]Maksettavia työeläkkeitä oli 60-luvulla vähän ja töissä oltiin 15-vuotiaasta alkaen. Nyt chillaillaan kolmikymppisiksi ja jäädään eläkkeelle kuuskymppisinä ja eletään liki ysikymppisiksi: tää yhtälö ei vain toimi.[/QUOTE]
Aivan :) Mä en ainakaan uskalla laskea vanhuuttani noiden työeläkeotteiden mukaan, koska eläkkeitä nyt vaan ei voida enää maksella samalla tavalla kuin aikaisemmin.

Keittiönoita
[QUOTE="eee";24778454]Se juttuhan on muuttunut. Nykyään kertyy eläkettä kaikesta työstä, joka on tehty 18 ikävuoden jälkeen.[/QUOTE]
Näin on. En tosin muista, minä vuonna syntyneiden kohdalla eläke alkaa kertymään 18-vuotiaasta lähtien.

"vieras"
Minä odottelen sitä päivää, että noissa papereissa olisi kaikki eläkejutut samassa. Ei paljoa tule tuon paperin mukaan, mutta aina siinä on lisähuomautuksena, että tietojemme mukaan teillä voi olla kunnan ja valtion maksamaan eläkettä. Samaten harmittaa, ettei noita alle 23 vuotiaana tehtyjä hommia lasketa mukaan, silloiset vuorotyöt teollisuudessa olivat rahakasta hommaa.

• Tykkää
Reactions: Nanna85
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24778481:
Aivan :) Mä en ainakaan uskalla laskea vanhuuttani noiden työeläkeotteiden mukaan, koska eläkkeitä nyt vaan ei voida enää maksella samalla tavalla kuin aikaisemmin.
Yrittäjän kannattaa panna oma eläketurva kahteen koriin: toisena YEL ja toinen oma säästäminen vaikka osakerahastoihin.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24778516]Yrittäjän kannattaa panna oma eläketurva kahteen koriin: toisena YEL ja toinen oma säästäminen vaikka osakerahastoihin.[/QUOTE]
Näin mulla onkin. Ja jos asuntojen hinnat tosiaan alkaa laskea, harkitsen sijoitusasunnon hankkimista.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24778574:
Pikemminkin 70-75 v, jos numero nikkisi perässä on syntymävuotesi.
Tämä haarukka on lähellä totuutta.

Mä olen miettinyt et sitä vois varmistaa vanhuudenturvan tekemällä sellaisen rikoksen et joutuu vankilaan.Vangeilla kuulemma on paremmat oltavat kuin vanhuksilla laitoksissa.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24778611]Tämä haarukka on lähellä totuutta.

Mä olen miettinyt et sitä vois varmistaa vanhuudenturvan tekemällä sellaisen rikoksen et joutuu vankilaan.Vangeilla kuulemma on paremmat oltavat kuin vanhuksilla laitoksissa.[/QUOTE]
Perustetaan mummojen rikollisjengi :D Pankkiryöstöjä, lentokonekaappauksia jne

• Tykkää
Reactions: Nanna85
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24778676]Joutuiskohan noin pienistä jekutuksista vankilaan?[/QUOTE]
Hmm..niin, ottaisiko kukaan pankissa tai lentokoneessa todesta kurttuista mummelia? : /

[QUOTE="vieras";24778668]Pappoja on sen verran vähän ettei taida kaikille mummoille riittää kysyntää.

Sinuna tekisin pisnestä jo nyt vanhuuden varalle.;)[/QUOTE]

Ei ei ei.. jos nyt jää kii ni ei kyl kiven sisäl tahtois jäädä eihä siin nyt mitää järkee ois ;)

Yhteistyössä