Työajoista ja niiden laillisuudesta kysymys paremmin tietäville

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Onko ihan taiteen sääntöjen mukaista tällainen; tänään klo 19-05, ja huomisaamuna alkaa uusi vuoro kello 10? Toisin sanoen miten pitkä väli kuuluu vuorojen välissä olla?
http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&q=lepoaika+ty%C3%B6vuorojen+v%C3%A4liss%C3%A4&aq=2&aqi=g3&aql=&oq=lepoaika&gs_rfai=&fp=131ad9ab8150291d
 
meillä kyllä jäänyt mitään 10 tuntia väliä kaupan alalla, lopetit illalla 21.15 ja aamulla takas töihin piti mennä 6.00, eihän tohon tuu ees 9 tuntia lepoaikaa.

tuo ei kyllä minusta ole mitenkään sallittua et jää vain 5 tuntia aikaa, noistahan jo tunti menee siihen et käyt kotona, syöt, lepäät, valmistaudut töihin ja menet sinne :eek:
 
vieras
Työaikalaissa on näin
* keskeytymätön vuorokausilepoaika on normaalisti vähintään 11 tuntia ja jaksotyössä 9 tunnin pituinen lepoaika työvuorojen välissä sekä viikoittainen lepoaika (kerran viikossa vähintään 35 tuntia kestävä keskeytymätön lepoaika).

Mutta näistä on TES kohtaisia poikkeuksia
 
--
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Työaikalaissa on näin
* keskeytymätön vuorokausilepoaika on normaalisti vähintään 11 tuntia ja jaksotyössä 9 tunnin pituinen lepoaika työvuorojen välissä sekä viikoittainen lepoaika (kerran viikossa vähintään 35 tuntia kestävä keskeytymätön lepoaika).

Mutta näistä on TES kohtaisia poikkeuksia
Mutta mikään TES ei voi olla huonompi kuin työaikalaki, toisin sanoen nuo tunnit on vähintään oltava työvuorojen välissä tai ENEMMÄN.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
juu se lepoaika on 9tuntia,ellei jopa 10.
eli sullahan jää 5 tuntia tuohoan aikaa hankkiutua kotiin nukkumaan sekä takaisin töihin.
aika tiukille menee
Mulla on onneks aikaa nukkua :saint:, nuo on miehen vuoroja :D

Yritin sille jo sanoa että laki ei salli tuollaista, muttei se uskonut mua :'( . Kun se kotiutuu niin voin kertoa olleeni oikessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mutta sunhan mies on niin huippukokki, että voi onneksi valita itse työpaikkansa :)
Ei mun mies ole kokkina missään töissä...kotioloissa on kyllä huippukokki, ja pizzeriavuosina sai itse valita minne menee :)
:LOL: :LOL:

siinäpä olikin sit pohtimista meneekö Ahmedin Pitsa&Kebabiin vai Kalubin Grilliin. :whistle:
 
Rollolainen
riippuu aika paljon siitä millä alalla on. Tietäkseni taksikuskeilla ei anakaan oel mitään työehtoa ja palkka tulee tasan sen mukaan miten monta kyyditettävää olet saanut ( ainkin mun tuntemalla taksikuskilla) eli hellä voi olal minkälaiset vuorot vaan, ei ole määritety työaikoja eikä ruokatsukojen pituuksia
 

Yhteistyössä