Työaikani on 8-16, samoin pph:n. Mites tehdään?

  • Viestiketjun aloittaja "neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Ei ymmärtänyt.

"minä vaadin että minun lapseni voi olla hoidossa 15 minuuttia pidempään! Pph joustaa!"

-"no sitten minäkin vaadin joustoa, tarvitsen puoli tuntia ylimääräistä aamuin illoin! Pph joustaa!"

-"meidän perhe tarvitsee tunnin pidempään hoitoaikaa iltapäivisin, pph joustaa!"

-"no kyllä mekin sitten, tuodaan lapsi hoitoon joka toinen viikko tuntia aikaisemmin ja joka toinen viikko kaksi tuntia aikaisemmin ja haetaan sitten joka toinne viikko 45 minuuttia myöhemmin ja joka toinen viikko vasta klo 19, pph joustaa!"
Turha esittää tyhmää, ellet sitä oikeasti ole! Jos et ymmärrä että kun työaika on 8-16, ja siihen kuuluu myös työmatkat, niin väännä itsellesi vaikka rautalangasta, jos yhtään aukenee, jota epäilen sun tapauksessasi
 
ap. jälleen
No enhän minä ole "vaatinut" pph:lle pidempää työaikaa vaan sitä että kerkeäisin itse töihini ajoissa ja työn lopputtua käymään lapseni hoidosta mutta jos työaikani loppuu tasan klo 16 niin enhän voi samalla kellon lyömällä olla pph:n pihassa lapsia kyytiin ottamassa. Kun se työmatka. Tämän asian olisi ratkaissut hoitopaikka päiväkodista jossa porukka tekee töitä 2 vuorossa joten kenenkään ei tarvitse olla ylimääräistä töissä. Ja on auki klo 6.30-17.30.

Minä hölmö luulin että päivähoito tarkoittaa sitä että viet lapset hoitoon, menet itse töihin, töiden loputtua käyt lapset kotiin. Mutta ilmeisesti se onkin vain paikka minne voit lapsesi jättää päiväksi jos on ihan pakko sinne töihin mennä ja suostut järjestelemään ja luovimaan miljoona asiaa että se jotenkin onnistuu.
 
Perhis
[QUOTE="vierailija";24404215]Onkohan sulla edes koulutusta, kun näitä kouluttamattomiakin joukossanne piisaa.. Päiväkotiin suurinosa vanhemmista lapsensa haluaa. Pph on vaan välttämätön paha, kun muuta ei ole tarjolla![/QUOTE]

:D Koulutusta meiltä löytyy nykypäivänä kun on ammattitutkinnot ja koulutuksissa saa käydä aina kun siltä tuntuu, on sekä vapaaehtoisia että pakollisia koulutuksia. Ja kolmen vuoden välein myös tärkeä ensiapukoulutus.
 
hohhoi
[QUOTE="vierailija";24404238]Turha esittää tyhmää, ellet sitä oikeasti ole! Jos et ymmärrä että kun työaika on 8-16, ja siihen kuuluu myös työmatkat, niin väännä itsellesi vaikka rautalangasta, jos yhtään aukenee, jota epäilen sun tapauksessasi[/QUOTE]

Sinä et näytä ymmärtävän sitä että jos yhden perheen vaatimuksiin suostutaan, täytyy suostua kaikkien. Ja tuskinpa kaikki vaativat sitä 15 minuutin joustoa. Mikähän sulla nyt on tässä niin vaikea ymmärtää?????
 
Sinä et näytä ymmärtävän sitä että jos yhden perheen vaatimuksiin suostutaan, täytyy suostua kaikkien. Ja tuskinpa kaikki vaativat sitä 15 minuutin joustoa. Mikähän sulla nyt on tässä niin vaikea ymmärtää?????
Jos hoitoajat ja vanhempien työajat eivät natsaa niin eiköhän silloin ole vanhempien asia etsiä uutta hoitopaikkaa eikä esitellä vaatimuksia pph:lle.
 
Perhis
Ihan pakko tulla taas kirjoittamaan kun niin ihmetyttää väärät luulot. Siis näin meillä on nyt elokuun alusta ollut: pyydämme vanhemmilta listat lasten hoitoajoista. Lähetämme listat eteenpäin ja niiden pohjalta meille laaditaan työvuorolista. Päivä alkaa silloin kun eka lapsi hoitoa tarvii. Päivä päättyy silloin kun viimeinen lapsi haetaan kuten listaan on merkitty. Ja kuten varmaan ymmärrätte on työpäivälläni pituutta enemmän kuin se 8 tuntia.
Eikö kukaan kommentoi? Sitten asia taisi tulla vihdoin selväksi. :D
 
"vieras"
[QUOTE="...";24403937]Tuli vaan mieleen, että voishan se PPH vähän joustaa, ottaen huomioon, että hällä ei oo sitä työmatkaa lainkaan. Kuten melkein kaikilla muilla on, eikä siitäkään palkaa saa! Tai ainakin kooovin harva. Että tavallaan olis ihan reilua..... Jos mulla on työpäivä 8 tuntia, pakollinen lounastauko ½ tuntia (palkaton tietenkin) ja matkoihin menee noin tunti (palkatonta tämäkin) niin silloinhan mun ajasta menee 9 ½ tuntia töihin +matkoihin, mutta palkkaa saan vain 8 tunnilta. Sori, toivottavasti joku ymmärtää, mitä tarkotan? Mutta siis että kunta vois velvoittaa just vaikka ½ tuntia päivässä tekevän palkatonta työtä, juu, kivittäkää vaan, tää on vain mun mielipide![/QUOTE]

Entäs ne jotka vaikka kuntoilee juoksemalla töihin, pitäiskö niiden lahjoittaa päivittäin puolen tunnin palkka niille jotka kulkee hitaammin? Tai jos asuu lähellä työpaikkaa niin joutuu antamaan aina lomarahat niille jotka asuu kaukana työpaikastaan?

Voi luoja kun on fiksua porukkaa :D
 
"shihtzu"
Tätä lukiessa olen aika varma siitä, että mun lapset menee päiväkotiin ja luultavasti vielä tuohon ihan vieressä olevaan vuoropäiväkotiin, tosin on tuossa ihan lähellä pari tavallistakin päiväkotia onneksi, jos.
 
shizulle
[QUOTE="shihtzu";24404388]Tätä lukiessa olen aika varma siitä, että mun lapset menee päiväkotiin ja luultavasti vielä tuohon ihan vieressä olevaan vuoropäiväkotiin, tosin on tuossa ihan lähellä pari tavallistakin päiväkotia onneksi, jos.[/QUOTE]

niin jos ne mahtuu. Nehän voi "mennä" (hah moni oikeesti luulee että ne vaan menee minne halutaan) myös siihen kamalaan päiväkotiin 10 kilsan päähän.
 
"Vilukissa"
Ap, ota huomenna rivakasti ja napakasti yhteyttä alueesi varhaiskasvatuspäällikköön - tai millä nimikkeellä se ikinä liikkuukaan - joka vastaa päivähoitopaikoista ja keskustele asia hänen kanssaan. Täällä, tällä palstalla, et saa asiaasi eteenpäin hoidetuksia eikä tilanteenne siis helpotu, joskin sait hienon keskustelun aikaiseksi - kiitos sinulle :). Faktahan on se, että sinun on saatava tehtyä oma työsi ajallaan ja lapsillesi on saatava osoitetuksi oikea hoitopaikka vaatimallesi ajanjaksolle. Pysy lujana, älä horju - keskustelemalla asiat selviävät :).
 
"shihtzu"
niin jos ne mahtuu. Nehän voi "mennä" (hah moni oikeesti luulee että ne vaan menee minne halutaan) myös siihen kamalaan päiväkotiin 10 kilsan päähän.
Milläs minä ne lapset veisin sinne 10 kilsan päähän päiväkotiin, kun mulla ei ole autoa. Toisekseen mun työaika mahdollisesti alkaa ennen puol seitsemää, joten silloin ainoa mahdollisuus täällä on vuoropäiväkoti ja se on tuossa ihan vieressä.
 
"vieras"
Sinä et näytä ymmärtävän sitä että jos yhden perheen vaatimuksiin suostutaan, täytyy suostua kaikkien. Ja tuskinpa kaikki vaativat sitä 15 minuutin joustoa. Mikähän sulla nyt on tässä niin vaikea ymmärtää?????
Tottakai. Jos kaikille sanoo että 16.30 loppuu työt, siinä kerkee kaikki hakea muksunsa. Sulle tuottaa todella vaikeuksia tauta, että harva työaika työmatkoineen menee alle ton 8-16.

Mutta kannattaa ruveta pomppimaan pph pillin mukaan..Onneksi päiväkodeissa on joustavuutta ja aukiolot pidempiä. Siellä lapset ja vanhemmat ovat niitä asiakkaita. Ei suinkaan se, että vanhempien täytyy joustaa töistään vain hoitajien vuoksi
 
näin
[QUOTE="Vilukissa";24404418]Ap, ota huomenna rivakasti ja napakasti yhteyttä alueesi varhaiskasvatuspäällikköön - tai millä nimikkeellä se ikinä liikkuukaan - joka vastaa päivähoitopaikoista ja keskustele asia hänen kanssaan. Täällä, tällä palstalla, et saa asiaasi eteenpäin hoidetuksia eikä tilanteenne siis helpotu, joskin sait hienon keskustelun aikaiseksi - kiitos sinulle :). Faktahan on se, että sinun on saatava tehtyä oma työsi ajallaan ja lapsillesi on saatava osoitetuksi oikea hoitopaikka vaatimallesi ajanjaksolle. Pysy lujana, älä horju - keskustelemalla asiat selviävät :).[/QUOTE]

Päivähoidonohjaajaan yhteyttä päivähoitotoimistoon
 
shitzulle
[QUOTE="shihtzu";24404432]Milläs minä ne lapset veisin sinne 10 kilsan päähän päiväkotiin, kun mulla ei ole autoa. Toisekseen mun työaika mahdollisesti alkaa ennen puol seitsemää, joten silloin ainoa mahdollisuus täällä on vuoropäiväkoti ja se on tuossa ihan vieressä.[/QUOTE]

No, se millä sinä ne lapset sinne 10 kilsan päähän veisit olisi sinun oma ongelmasi. Kunta tarjoaa hoitopaikan mihin mahtuu.

Jos sun työaika siis alkaa ennen klo 06:30 niin siinä tapauksessa sitten tottakai se vuorohoitopäiväkoti, mutta jos ei nii sori hani, se hoitopaikka voi olla ihan missä vaan, ei todellakaan välttämättä siinä mukavasti kodin vieressä.

Ja jos sulla joskus se työaika muuttuu niin kyllä sun lapsi sitten siirretään "virka-aikaan" auki olevaan päiväkotiin.
 
"pph"
[QUOTE="vieras";24404448]Tottakai. Jos kaikille sanoo että 16.30 loppuu työt, siinä kerkee kaikki hakea muksunsa. Sulle tuottaa todella vaikeuksia tauta, että harva työaika työmatkoineen menee alle ton 8-16.

Mutta kannattaa ruveta pomppimaan pph pillin mukaan..Onneksi päiväkodeissa on joustavuutta ja aukiolot pidempiä. Siellä lapset ja vanhemmat ovat niitä asiakkaita. Ei suinkaan se, että vanhempien täytyy joustaa töistään vain hoitajien vuoksi[/QUOTE]

Tuo työaika pph:lla onkin mahdoton, ja kyllä varmasti niin käykin että kyseisessä kunnassa pph:n työt loppuvat.

Oma työaikani on 9 tuntia juuri siksi että on otettu huomioon tavallisen työajan pituus. Tällä hetkellä siis teen kuitenkin ylipitkää päivää joka sitten tasoitetaan vapailla.

Eikä siinä pompita pph:n pillin mukaan. Minkäs teet kun esimies nimenomaan kieltää ylityöt? Mitä siinä voi muuta tehdä kuin "olla hankala ja joustamaton".
 
"Vilukissa"
[QUOTE="shihtzu";24404432]Milläs minä ne lapset veisin sinne 10 kilsan päähän päiväkotiin, kun mulla ei ole autoa. Toisekseen mun työaika mahdollisesti alkaa ennen puol seitsemää, joten silloin ainoa mahdollisuus täällä on vuoropäiväkoti ja se on tuossa ihan vieressä.[/QUOTE]

Niin...vuoropäiväkoditkin toimivat, näemmä ja kuulemma, eri kriteereillä. Osa ei ota asiakkaikseen perheitä, joiden kummallakin vanhemmalla ei ole vuorotyötä - nämä kuuluvat automaattisesti "tavallisen" päivähoidon piiriin. Kymmenen kilometrin hoitomatka ei ole ongelma, sekään, aina voit pyytää kuntaa/kaupunkia hankkimaan teille kuljetuksen hoitopaikkaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vierailija";24404215]Onkohan sulla edes koulutusta, kun näitä kouluttamattomiakin joukossanne piisaa.. Päiväkotiin suurinosa vanhemmista lapsensa haluaa. Pph on vaan välttämätön paha, kun muuta ei ole tarjolla![/QUOTE]

No, kouluttamattomuus ei ole ongelma taas kellekkään muulle kun vanhemmille.. Eikä sekään ole muuta kuin vanhempian oma ongelma kuinka lapsensa hoitopaikkaa arvostaa.
 
pk/pph
[QUOTE="vieras";24404471]Eli päiväkotiin voi esittää vaatimuksia, mutta pph ei, miksi?[/QUOTE]

Eihän päiväkotiinkaan voi esittää vaatimusta että pitää olla joka päivä auki normaalia pidempään. Ja jos niin tekee, ja jos joku urpo siihne suostuu, tarkoittaa se sitten sitä, että ne kertyneet ylityöt otetaan vapaana pois, ja se taas tarkoittaa sitä, että ryhmässä voi olla joka päivä yksi aikuinen vähemmän, vaikkakin vain tietyn aikaa mutta vahinko ei tule kello kaulassa, tai sitten kokonainen päivä mennään alimiehityksellä.

Mutta senhän te, arvon palstamammat, hyväksytte täysin että päiväkodeissa jatkuvasti ylittyy lapset/hoitajat raja.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24404471]Eli päiväkotiin voi esittää vaatimuksia, mutta pph ei, miksi?[/QUOTE]

No ihan vaikka siksi, että päiväkodin on auki yleensä sen 7-17 ja siellä joku tulee 7 ja joku 9 jne.. Et eikös se oo hieman eri asia kun hoitoaika jakaantuu monen niskaan kun yhden.
 
lol
[QUOTE="vieras";24404499]No, kouluttamattomuus ei ole ongelma taas kellekkään muulle kun vanhemmille.. Eikä sekään ole muuta kuin vanhempian oma ongelma kuinka lapsensa hoitopaikkaa arvostaa.[/QUOTE]

Niin, miksi lapsia kelpaa kouluttamaton hoitamaan? Sun lapsia siis saa myös kouluttamaton ope opettaa?
Lääkäri hoitaa, millä ei pätevyyttä jne? Mitäpä sillä koulutuksella missään mitään tekee. Turhaa haaskausta!
 
"vierailija"
[QUOTE="vieras";24404515]No ihan vaikka siksi, että päiväkodin on auki yleensä sen 7-17 ja siellä joku tulee 7 ja joku 9 jne.. Et eikös se oo hieman eri asia kun hoitoaika jakaantuu monen niskaan kun yhden.[/QUOTE]

Jaa, lapseni päiväkoti on auki 7.30-16.15. Ei hirveän kohtuuton
 

Yhteistyössä