Työasiaa. Jaksaisitteko tälläisessä projektissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskaduuni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paskaduuni

Vieras

Minun kuppini alkaa olla jo pahasti täynnä. Olen ollut vastuuhenkilö eräässä projektissa, ja olen ainoa koulutettu ihminen tämän projektin puitteissa. Siis projektiin liittyvän koulutuksen saanut, onhan noilla muilla sitten jotain koulutusta.

Oikeastaan koko ajan tässä tämä projekti on takkuillut. Kukaan projektissa oleva ei tee tätä kokopäivätyönä, en minäkään. Ongelmia on ollut paljon. Suurin minun mielestäni se, että muut työntekijät eivät kunnioita minun osaamistani, vaan tekevät mutu-pohjalta ohjeiden vastaisia päätöksiä ja tekoja, kun sitten nämä otetaan esille niin asia käännetään niin, että minä en ole alkujaankaan heidän mielestään kertonut mitään. Vaikka olen hyvin selvästi kertonut. Luulen, että tämä auktoriteettiongelma johtuu osin siitä, että olen nuori ja nainen, ja nyt vielä raskaana. Tai sitten lähestymistapani on täysin väärä, kun oletan että asiallisesti keskusteleminen ja perustelu riittää, eikä minun tarvitsisi käyttää voimasanoja että asia menee perille asti.

No, tätä on ollut koko projektin ajan. Ja esim sitä, että delegoin jonkun tehtävän eteenpäin, sen pitäisi olla ihan ok. Ja sitten kuitenkaan kukaan ei tee tätä tehtävää, mutta minä saan haukut kun en ole sitä tehnyt.

Ammattitaitooni ei luoteta yhtään. Olin antanut ohjeet erääseen toimintaan, kuulin ulkopuoliselta että muut olivat ottaneet yhteyttä johonkin "asiantuntijaan" ja saaneet eri neuvoja, ja päättäneet toimia toisin. Minä en siis ole tuolla paikanpäällä, vaan teen tätä työtä etänä. Otin asian tiimoilta sitten taas yhteyttä, ja minut siinä samalla sitten haukuttiin kun olen niin nuori, enkä voi tietää mistään mitään. Sanoin jo siinä vaiheessa, että minulle taitaa tämä projekti jo pikku hiljaa riittää. Siitä meni pari päivää, kun otetttiin yhteyttä että tehdään sittenkin minun ohjeiden mukaan. Olivat ottaneet yhteyttä johonkin toiseen "asiantuntijaan" joka olikin minun kanssani samaa mieltä.

Ainoa syy, miksi olen roikkunut tässä projektissa on se, että minä olen todellakin ainoa jolla on mitään koulutusta tai kokemusta tästä alasta. Ja se, että olen vain sisuuntunut siitä kun eräs projektissa mukana oleva on koko ajan vain jankuttanut sitä, että hän ei usko että minusta on tähän. Nyt alan olla valmis pesemään käteni koko työstä. En siksi, että en osaisi tätä työtä mutta en jaksa enää tätä tappelua. Jos se tekee minusta luuserin, ja tarkoittaa että "minusta ei ole tähän", niin olkoon sitten niin.

Nyt sain sitten taas viestiä työmaalta, jossa kiiteltiin hyviä ohjeitani (jotka eivät ensin kelvanneet) ja pyydettiin käymään paikalla. Mä en edes tiennyt mitä olisin vastannut.

Ja siis en tee tätä täyspäiväisesti työkseni, vaan kyse on mulla sivuprojektista, jota mun on pitänyt vetää ja johon olen lupautunut, teen sitä etätyönä nykyisin ja itse asiassa oon jo äitiyslomalla.

Yhteistyössä