Mistä ihmeestä tämmöinen johtuu, kun....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
näytöstä vastaava ohjaajani koko ajan ohjeistaa, että "seuraavaksi pitää tehdä sitä tai tätä" tai "tee seuraavaksi sitä tai tätä..." tai tekisitkö seuraavaksi sitä tai tätä" eli siis suomeksi sanottuna vähän väliä alkaa ohjeistamaan, että mitä minun pitää tehdä.

Alkaa kyllä hieman nyppimään. Kun koko ajan minulla on selvät sävelet päässäni, että mitä teen seuraavaksi, kun yhden työtehtävän olen saanut valmiiksi. Mutta en minä niitä ala ohjaajalle luettelemaan, vai pitäisikö ihan kettuillakseen alkaa hänellekin hokemaan, että "seuraavaksi teen sitä tai tätä..." tai "taidampa seuraavaksi tehdä näin tai noin...."

Kun ei taas työssäoppimisen ohjaajan kanssa moista propleemaa ollut. Sai koko ajan tehdä töitä omien suunnitelmien mukaan (mutta mitkä kylläkin toki liittyivät esim; aamuvuoron tehtäviin tai iltavuoron tehtäviin) ja työnteko tuntui mukavalta. Eikä hänellä ollut pahaa sanottavaa työstäni.

Koko ajan vain pohdin tuota näytön arvioijaa, että miten hän sitten mahtaa minun työntekoni nähdä? Ja miksi hänen pitää olla tuollainen ohjeistaja ja ohjeiden antaja?

Kun kuitenkin olen aikuinen ihminen ja jo monta viikkoa tuolla paikassa ollut. Kyllä työtavat ja mitä tehdään milloinkin, ovat näiden viikkojen aikana tulleet tutuiksi.

Täällä on nyt jotenkin tosi vähän jengiä. Kannattaa varmaan nostella tämä ylös joskus tuonnempana? Itse en osaa sanoa muuta, kun että mulla on sellainen käsitys että noin kuuluisi sanoa, että nyt teen tuota koska...., ja sen ja sen vuoksi tein tätä...

Kenguru, kun en vain osaa olla tuollainen selittäjä. Toki juttelen hoidettavalle, mutta en sen kummemmin kommentoi tekemisiäni näytön arvioijalle. Teen työni ja sillä sipuli.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23733452:
Kenguru, kun en vain osaa olla tuollainen selittäjä. Toki juttelen hoidettavalle, mutta en sen kummemmin kommentoi tekemisiäni näytön arvioijalle. Teen työni ja sillä sipuli.

Niin, se on varmasti vaikeaa, monillekkin, mutta mun käsittääkseni mukaan olis tarkoitus. Joku oli tehnyt työn hyvin, mutta tuon selostuksen puutteen vuoksi arvosanasta tullut huonompi. Vaikka se kuinka tuntuu luonnottomalle, yritä. Aloita pienesti, ehkä se siitä sitten helpottuu. On kai sulla vielä 4 pv aikaa? Ja voithan vaikka jälkeenpäin kertoa mitä teit ja miksi, jos se tuntuu helpommalle. Mutta ymmärrän mitä tunnet.

Kenguru, ajatuksesi osuivat täysin nappiin. On se kyllä täysin omituista alkaa nyt höpöttämään ääneen että mitä tekee ja miksi? Sekin tänään myös hämmensi minua, kun kysyin näytön arvioijalta että teenkö jonkin listan tämän viikon tehtävistä, että näet mitä asioita näytän nyt näyttöviikolla. Hän vain tuumasi, ettei mitään listaa tarvitse alkaa kirjoittelemaan, kyllähän muutenkin näkee mitä näytän näyttöviikolla. Ja kun joka aiemmassa paikassa on tarkasti pitänyt tuollainen lista väsätä, että mitä asioita näytän minäkin päivänä ja joissakin jopa kellon ajatkin.

Yhteistyössä