Työajan pidennys risoo eniten, mikä teitä ärsyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt kuulkaa SÄÄSTETÄÄN, sillä matut on elätettävä!
Meidän on tingittävä eduistamme, jotta matu saa riittävän herkulliset aamiaiset, lounaat, päivälliset, ilta- ja välipalat sekä pehmoiset patjat!

Nyt kuulkaa SÄÄSTETÄÄN, sillä matut on elätettävä!
Meidän on tingittävä eduistamme, jotta matu saa riittävän herkulliset aamiaiset, lounaat, päivälliset, ilta- ja välipalat sekä pehmoiset patjat!

Ikävintä tässä on, että nämä säästöt ovat vain pisara siitä, mitä matuihin uppoaa. Suomalaisten vyönkiristys on vasta alkamassa. Tulevaisuudessa vain rikkaat porskuttavat ja köyhä duunariporras kärsii.

Kaikki kolahtaa pahasti. Lomarahan leikkauksen takia käytännössä palkasta putoaa yhden kuukauden palkka vuodessa, mikä on iso raha pienituloiselle duunarille. Samoin jokainen sairauspäivä tekee ison loven pienituloisen duunarin pussiin. Jos myös lasten sairauspäivät ovat palkattomia, niin sitten on jo helvetti irti, kun pienet sairastelevat paljon.

Pitkät lomat ovat olleet kompensaatiota pienestä palkasta, mutta jos sitäkään iloa ei enää ole, niin työmotivaatio laskee nollaan. Eipä ole enää väliksi, vaikka potkut tulisi.

Juu, noi päätökset tulee laskemaan omaa työmotivaatiota. Mulla on fyysisesti raskas työ ja nyt tuli lisä hommaa ja työpäivät kun pitenee, niin ei vaan kohta jaksa enää, eikä huvita tehä. Mua raivostuttaa tää touhu yli kaiket. Komppaan sua, että mulle on myös jo tässä kohtaa aivan sama vaikka potkisivat pellolle tuolta. En käsitä tota systeemiä, että annetaan lisää hommia ja samaan aikaan palkoista nipistetään ja työaikaa lisätään, mikä vitun järki tossa on?? Se on vaan semmonen juttu, että kohta rupeen työn tekee sieltä tännepäin, miks munkaan pitäis panostaa? Se aika minkä työpäivä pitenee, niin mä istun sen ajan tekemättä mitään. Ihan tarpeeks raskasta toi 8h painaa, niin siihen lisää, niin ei vittu!

Kaikki kolahtaa pahasti. Lomarahan leikkauksen takia käytännössä palkasta putoaa yhden kuukauden palkka vuodessa, mikä on iso raha pienituloiselle duunarille. Samoin jokainen sairauspäivä tekee ison loven pienituloisen duunarin pussiin. Jos myös lasten sairauspäivät ovat palkattomia, niin sitten on jo helvetti irti, kun pienet sairastelevat paljon.

Pitkät lomat ovat olleet kompensaatiota pienestä palkasta, mutta jos sitäkään iloa ei enää ole, niin työmotivaatio laskee nollaan. Eipä ole enää väliksi, vaikka potkut tulisi.
minä olen duunari mutten silti ymmärrä miksi työnantajan pitää maksaa flunssasta tai lapsen sairastelusta. eikö se maksu kuuluisi niille jotka repivät itsestään enemmän kun joku on pois. työtapaturmista ja ammattitaudeista toki joutavat maksamaan.

minä olen duunari mutten silti ymmärrä miksi työnantajan pitää maksaa flunssasta tai lapsen sairastelusta. eikö se maksu kuuluisi niille jotka repivät itsestään enemmän kun joku on pois. työtapaturmista ja ammattitaudeista toki joutavat maksamaan.
No suurin ongelma tuossa lienee se, että jonkun se sairausajan palkka pitää maksaa. Ihmisiä ei voi jättää ilman tuloja sairauden kohdatessa. Ja jos se maksaja ei ole työnantaja, on se yhteiskunta, eli veronmaksajat.

Sairastelusta on pitkä matka ammattitautiin. Esimerkiksi ennenkuin astma, joka voidaan katsoa ammattitaudiksi, puhkeaa, ehtii olla sadat flunssat, poskiontelotulehdukset, korvatulehdukset, silmätulehdukset ja vastaavat.

Yhteistyössä