Työ ja vuosikausien äitiysvapaat.... plääh!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Confused
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Confused

Vieras
Pakko pikaisesti hiukan avautua tänne... Olin ensin esikoisen kanssa kotona 1½ vuotta, ja sitten töissä 8kk, kunnes jäin taas uudelle ä-lomalle. Tuosta 8kk pätkästä olin vielä sairaslomalla yhteensä pari kuukautta ennenaikaisten suppareiden takia. Vähän "hävetti" jo silloin, vaikka työnantaja ei mitään sanonutkaan, ainakaan päin naamaa. Nyt oon ollut kakkosen kanssa kotona 2 vuotta, ja syyskuussa pitäis palata töihin. No, nyt on pieni epäilys, että olenkin taas raskaana! Voi tsiisös! Totta kai olisin uutisesta iloinen (ekaa yritettiin 3 vuotta, sai alkunsa inssillä), vaikka se olisi todellakin puhdas vahinkolaukaus. Nyt en uskalla testata, koska en ihan oikeasti enää kehtaa soittaa työnantajalle, jos en menekään syksyllä töihin.

Aijaa. Mä olin kotona 4,5 vuotta ja arvelin jo lähteissäni, että "teen" toisen putkeen. 2v1kk on ikäeroa.
Enkä häppee yhtään. Mulla on tähän oikeus ja mitään palkintoa en saa jos jätän oikeuteni käyttämättä. Sen sijaan mun lapset olisvat kärsineet.

Just joo. Moni tälläkin palstalla on tällä hetkellä itse/puoliso on lomautettuna, ja työhaluja löytyisi vaikka muille jakaa. Sitten nämä, joita ei työ kiinnosta jumittavat vakkarihommissa, vaikka eivät käytännössä töitä tee vaan elävät meidän muiden kustannuksella. Sori nyt, mutta ärsyttää.

et tarttee hävetä yhtään! Jos lapsia ylipäätään haluaa, niin ei pikkuvauva-aikaan voi töissä olla ja on lapsen etu jos hoidetaan kotona hoitovapaallakin, joten hyvällä omalla tunnolla vaan lisää lapsia ja vapaata :). Työelämässä ehtii kyllä vielä olla, ja sähän ANNAT jollekin myös töitä eli sijainen tekee sun hommia :)

Yhteistyössä