Tympii kun pitäisi aina peesailla (fb-asiaa)..

Minulla on fb:ssä eräs kaveri, jonka käytös ihmetyttää.. Monesti kun olen kommentoinut jotakin hänen kirjoitusta (esim. tilapäivitystä) omasta näkökulmastani, minut jätetään keskustelun ulkopuolelle. Eli jokaisesta asiasta tulisi olla samaa mieltä hänen kanssa, että on ns. mukana keskustelussa. Minusta tämä on outoa, kun en edes mitään ilkeää ole koskaan kirjoittanut. Itse otan omissa keskusteluissa huomioon kaikenlaiset kommentit, en vain niitä, jotka ovat minun mielestäni ne ainoat oikeat. Ja tämä ignooraaminen on sellaista, että ainoastaan minun kommenttini jätetään välistä ilman mitään huomiota, kun taas muiden kommentteihin vastataan, tai vähintään tykätään. Eikä tämä mikään suuri ongelma minulle ole, kuhan vaan kummastelen että mitä mieltä tuollaisessa "keskustelussa" on että asioilla on vain se oma puoli ja muuta ei suvaita. :D
 
^ No joo, olen kyllä ottanut huomioon senkin, että ei halua keskustella kanssani. Mutta kun komenttini kelpaavat kyllä aina silloin kun olen samaa mieltä. Phoebsi, kyseessä on ihan fiksu nuori nainen joten sillä tätä vähän ihmettelenkin..
 
Mä taas ihmettelen niitä, jotka alkaa jossain facebookissa vänkäämään julkisesti. Ja usein ihan mitättömistä asioista.
Minä taas ihmettelen ihmisiä, jotka pitävät normaalia keskustelua vänkäämisenä ja ihmisiä, joiden mielestä FacebookissaKAAN ei saisi keskustella mistään.

Ap, tiedän muutaman tuollaisen ihmisen ja en tiedä, mikä heitä vaivaa. Yleinen tajuamattomuus toisten huomioonottamisesta? Välinpitämättömyys, eli juuri se että jaa tuo ajattelee noin, joten ihan sama?

OT: minä rakastan keskusteluja, jotka ovat joko huumoripitoisia niin että saa nauraa vedet silmissä, sarkastisia älykkäällä, hyvällä tavalla tai sitten todellisia väittelyitä (ilman vyön alle lyömisiä ja henkilökohtaisuuksiin menoa).
 
  • Tykkää
Reactions: Elisa Day
vierasss
^ Ei ole sellaisestakaan kyse vaan melko neutraaleista asioista. En viitsi "vängätä" kovinkaan paljon kyseisessä paikassa, kun siellä kuitenkin omalla nimellä ollaan.
Kovin vaikeaa tietää mistä on kyse, kun ei ole esimerkkiä näkyvillä. Ehkä hänellä on eri näkemys kuin sulla ja pitää sun juttuja vastaan vänkäämisenä tms. Tai toinen jos vaikka joku asia vähän veetuttaa ja sit siitä hieman avautuu kavereille, niin joku viisastelija ilmestyy kommentoimaan muka nokkelia näkökulmia aiheeseen liittyen.
 
^ En viitsi kirjoittaa niitä asioita, kun tunnistaa, mutta ihan tavallisia asioita. Ei mitään kovin tunteita herättävää. Esim. "Mielestäni Libero on paras vaippa-merkki meidän vauvalle. Mitä mieltä te muut olette Liberon vaipoista?" ja vastaan siihen "Meille ei oikein sopinut Liberot, kun aiheuttivat lapselle vaippa-ihottumaa." Ei nyt tuollaista keskustelua ole ollut mutta tuon tyylistä arkista liibalaabaa.
 
vierasss
^ En viitsi kirjoittaa niitä asioita, kun tunnistaa, mutta ihan tavallisia asioita. Ei mitään kovin tunteita herättävää. Esim. "Mielestäni Libero on paras vaippa-merkki meidän vauvalle. Mitä mieltä te muut olette Liberon vaipoista?" ja vastaan siihen "Meille ei oikein sopinut Liberot, kun aiheuttivat lapselle vaippa-ihottumaa." Ei nyt tuollaista keskustelua ole ollut mutta tuon tyylistä arkista liibalaabaa.
No ehkä sitä ei sit tosiaan vaan kiinnosta sun lapsen vaippaihottumat, etenkin jos sulla on tapana olla useinkin "eri mieltä".
 
Reija
Eri näkökantojen esiintuominenhan on ihan normaalia, ellei siitä tule itseisarvo.

Serkkutytön piti aina, siis joka hemmetin kerta kommentoida asiaan kuin asiaan että "ei vaan..." ja heittää juuri vastakkainen mielipide.
Se oli oikein automaatio ja alkoi kyllä nostattamaan meissä muissa allergisia reagtioita aikaa myöden. Testattiinkin joskus esittämällä itse vuoroviikoin vastakkaisia kommentteja tyyliin:

"Mä tykkään eniten punaisista autoista"
Serkku: "Ei vaan punainen on autossa tosi huono väri, parempi olis...."
Ja sitten seuraavalla viikolla:
"Punaista autoa en ainakaan ottaisi"
Serkku: "Mitä, sehän on just iloinen väri!"
Blaa-blaa.

Joskus kun keskusteltiin ihmisten hyvistä puolista hän kertoi itsestään (yllätys) että hänessä on sellainen tosi hyvä puoli että hän löytää AINA toisenlaisen näkökulman jokaiseen puheenaiheeseen.

Joo-o. Näin on. Eri asia sitten onko tuo just hyvä piirre ihmisessä. Pidemmän päälle meinasi kyllä ajaa yhden jos toisenkin ihmisen hulluuden partaalle.
 
vierasss
^ Edelleen tuollaista keskustelua ei ole käyty. En minä osaa keksiä nyt mitään parempaa esimerkkiä tuohon. Oletin vaan että tuosta saa idean selville, kun kerran esimerkin halusit.
Tajusin. Siis ehkä sitä ei vaan kiinnosta mitä sinä olet mieltä tai miten teillä on asiat, etenkin jos olet usein eri mieltä tai sulla on usein ihan erilainen kokemus.

Ja turha nyt hermostua, ei itsekkään saa hermostua jos sua ei aina peesailla, kerta sinusta on ihan ok että et itsekkään aina peesaile muita ;)
 
^ Joo, todellakin on ärsyttävää jos pitää jokaiseen asiaan olla väittämässä vastaan. En kuitenkaan sellaista harrasta, vaan kommentoin sekä että. Yleensä kommentoin hänen lastensa kuvia (positiivisesti) enkä tod. vittuile fb:ssä. Ja edelliselle kommentoijalle: en sentään noin helposti hermostu. :D
 
tuli mieleen
En tiedä muista, mutta itse pidän FB:tä vähän semmoisena hyvän tuulen ja stemppauksen paikkana. Tai ainakin se omalla kohdallani ja kaveripiirilläni on muodostunut sellaiseksi. Jos esim. kaveri linkittää kuvan uudesta paidastaan niin kommentoin kyllä jos tykkään, mutta jos en oikeen tykkää niin luultavammin jätän vaan kommentoimatta.
Tämä ei ole tarkoittanut etteikö välillä syntyisi silti ihan mielenkiintoisia keskusteluja ja etteikö voisi olla myös eri mieltä neutraaleista asioista.

Tuli vaan tällainen asia mieleen, enkä tiedä liittyykö mitenkään ap:n aloitukseen... Jos siis myös ap:n kaveri hakee FB:stä hyvää mieltä eikä kritisointia? :)
 

Yhteistyössä