Tympäisee maksaa suurperheiden lapsilisiä

  • Viestiketjun aloittaja "Minä"
  • Ensimmäinen viesti
"Minä"
Olisivat edes kiitollisia ja pitäisivät kakaransa kurissa vaan ei.
Olisi iihan käyttöä niillä rahoilla itselläkin. Meillä 2 lasta ja saadaan noin 200.

tympäisee koska vastahan oli hesarissa juttua että monta lasta tekevät nykyään ne, joilla on paljon rahaa jo ennestään, statussymboli lisää, tai sitten sossuperheet.
 
Minä olen paeriaatteessa samaa mieltä siitä ettei hyvätuloisten suur- tai pienperheidenkään tulisi saada lapsilisää. Toisaalta en käsitä miten siitä luopuminen voisi olla luomatta "välialueille" kannustinloukkoja...

Hauska ajatus kuitenkin että suurperhe olisi statussymboli.
Kiitos sen kirvoittamasta hymystä.

:)
 
"hmm"
jos ajattelisit että ne sun verorahat menee jonnekin muualle ja joku muu maksaa ne lapslisät. Helpottaisko? On varmasti paljon asioita kaikilla mihin ei haluaisi rahojensa menevän.
 
"vierailija"
Minä olen kiitollinen :)
Kiitos kaikille jotka maksatte minulle kohta kuuden lapsen lapsilisät. Auttaa kummasti kotonaoloa. Kohta summa pienenee kun esikoinen täyttää 17.
 
No sinuako niiden suurperheellisten sitten pitäisi erityisesti tulla kiittämään? Onhan sitä paljon kaikkia asioita, joista joutuu maksamaan, vaikkei mieli niin tekisikään... Tajusin kyllä pointtisi, mutta otatko tämän asian nyt liian raskaasti? :)

Olen minäkin sitä mieltä, että hyvätuloisen, olipa perheen koko mikä tahansa, tulisi saada lapsilisiä - tai sitten saisivat niitä vaikka hieman vähemmän.
 
[QUOTE="vierailija";26657325]Minä olen kiitollinen :)
Kiitos kaikille jotka maksatte minulle kohta kuuden lapsen lapsilisät. Auttaa kummasti kotonaoloa. Kohta summa pienenee kun esikoinen täyttää 17.[/QUOTE]

Hupsua, että se tuossa tilanteessa jää 17-vuotiaalta pois.
Eihän hänen kulunsa pienenemään päin ole vaan ihan päinvastoin.

:)
 
Kiitän minäkin:) Kohta meillä 4 lasta ja enempikin saa tulla. Kyllä minun lapsitani toivottavasti tulee sitten sinun eläkkeesi maksajia ja ehkä jopa sinun hoitajia kun olet vanha. Tällä 1-2 lapsen menolla veronmaksajat loppuu ja työntekijät.

Mutta ihan tosissaan. Jos palkka on todella hyvä (oli sitten lapsia 1 tai 11) niin ei silloin tarvitsisi maksaa lapsilisiä ollenkaan. Toisaalta taas päälle 300 ei kyllä kata nuiden 3 lapsen kuluja oikein millään. Että et sinä kyllä ainakaan meidän lapsiamme elätä. Mutta kiitos tuosta rahasta kuitenkin kaltaisillesi tunnollisille kansalaisille:)
 
[QUOTE="Minä";26657277]Olisivat edes kiitollisia ja pitäisivät kakaransa kurissa vaan ei.
Olisi iihan käyttöä niillä rahoilla itselläkin. Meillä 2 lasta ja saadaan noin 200.

tympäisee koska vastahan oli hesarissa juttua että monta lasta tekevät nykyään ne, joilla on paljon rahaa jo ennestään, statussymboli lisää, tai sitten sossuperheet.[/QUOTE]

Jaa, minua ei harmita yhtään. Meilläkin on kaksi lasta, mutta tiedätkös että sinä niinkuin minäkin voidaan hankkia se suurperhe. Tuskin ne lapsilisät kovin kauaa isossa perheessä lämmittää niitä menoja varmaan riittää.
 
  • Tykkää
Reactions: petite
"poikia3"
Onkos ap tullut koskaan miettineeksi, että ne suurperheelliset saattavat maksaa enemmän veroja kuin te, missä tapauksessa maksavat oman lapsilisänsä tai saattavat jopa maksaa sinun lapsilisäsi.

Kyllä minua tympii enemmän maksaa veroina esim. sossupummien elättämistä, niiden, joilla ei ole koskaan aikomustakaan mennä töihin. Ja niide, jotka kirkkain silmin selittävät, ettei kannata mennä töihin, kun tuilla elää paremmin. Silloin meillä on liian hyvät tuet, jos näin on!

Terveisin 3 lapsen äiti, joka maksaa veroja n. 1500 euroa kuussa.
 
"vieras"
Mikä muuten on nykyään suurperheen määritelmä? Kun yksi päivä leuka loksahti telkkua katsellessa kun jotain Renault Sceniciä mainostettiin, että mahtuu suurperhe kyytiin. Siis sehän on 5 hengen auto kun niiden nettisivuilta vilasin :O! Että kolme lasta olisi nykyisin suurperhekö? No, sitten mekin ollaan suurperhe :D.
 

Yhteistyössä