~TYKSILÄISET KYYTILÄISEN TOIVOJAT

Pupuvaimo lämmin :hug:
Itse soittelin tossa yhden tienoilla tyksiin varmistaakseni niistä määrätyistä kokeista.
Siis mä joudun käymään kaikki verikokeet uusiksi läpi koska lääkäri haluaa verrata onko tulokset paljon muuttuneet, kuulema voivat olla. Miehen ei tarvii uutta spermanäytettä antaa.
Eli kun seuraavat kuukautiset alkaa niin sitten menen niihin verikokeisiin kp3-7.
Oli oikein mukava se nainen kun vastasi puhelimeen. =) jäi hyvä fiilis.

Paljon onkin ehtinyt täällä tapahtua sitten viime poikkeamiseni! Ja paljon myös omassa elämässä. En olisi voinut kuvitella inssipäivän tullen, että molemmat kärsitään rimakauhusta, joka muuten olisi kyllä mennyt, mutta karmea migreenikohtaus sinetöi sen etten kyennyt raahautumaan paikalle ollenkaan.. Peittoa heiluteltiin kyllä urakalla seuraavat päivät. Parisuhteessa kuohuu nyt samalla kaikki mahdollinen, mikä vaan joskus on vaivannut ja sain itseäni niskasta kiinni ja soitin perheasiain neuvottelukeskukseen ja päästää sinne juttusille ehkä noin kuukauden kuluttua..
Kaiken kurjuuden on kruunannut ennen ja jälkeen ovulaation olleet alavatsa vihlaisut, kirpistelyt ja jomotukset, jotka huipentuivat pari päivää sitten jatkuvaan särkyyn ja jonkun sorttinen kystaruptuuran tynkä siellä kai vaivaa. Nyt viettelen saikkua odotellen kuumeisesti nestelammikon ja kipujen katoamista, jottei tarvitsisi heittäytyä leikkauspöydälle.. Blääh.. :/
Eipä taida olla paljon toivoa, että tästä kierrosta olisi läkkeiden avustuksella tärpännyt, kun tälläiseen tilanteeseen päätyi koko kierto.. :'(

Tsemppiä meille kaikille :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja PeePee77:
Pupuvaimolle :hug: . Toi on niin rankkaa, pettyä :'(

Koska teillä alkaa IVF? Älä yhtään jännitä sitä, ihan varmasti se vauva teille tulee, kun kerran sun kroppa osaa raskautua. Jos se alkaa pian, niin sitten voidaankin jännittää yhdessä.
Ollaan matkalla IVF:ään, punktio viikolla 43 ;) Kyllä tämä tästä taas iloksi muuttuu, pakkohan sen on :heart:
Mikäs teidän tahti on?

Jaahas, suosta taas osittain noustu, uutta matoa siis koukkuun vaan :snotty: =)
Eikös vaan tunnukin Piglet mukavalta, kun joiku vastaa puhelimeen ja saa asioita eteenpäin =)

sinivatukka; nuo luvut tuossa listan lopussa on kiertopäiviä, eli mikä päivä menossa tänään ja mikä on keskimäärin kierron koko pituus :wave:

Peppiina78, jaksuja!!! :hug:

Keskusteluanne jonkin aikaa seuranneena ajattelin liittyä joukkoonne, jos sallitte... Meillä odoteltu haikaran visiittiä noin puolitoista vuotta. Minulla PCO, mies ok, hoitoja takana vuoden verran yksityisellä (ensin clomit sitten ovulaatioinduktiot + inssit), ei mitään tulosta. Nyt ensi viikolla menossa ensimmäistä kertaa Tyksiin IVF-suunnittelukäynnille, jännittää hurjasti :eek:

Kierron päivä 18/40-50 (tämä kierto ilman lääkityksiä)

Tervetuloa mukaan velho ja tsemppiä ekalle käynnille!
Mulla ei ole tilanne muuttunut, sairasloma jatkuu tämän viikon vielä ja odotellaan, että kuukautiset veisi kivut mennessään, eivät halua leikata ainakaan toistaiseksi. Epäillään, että käyttämäni Tamofen olisi riehaannuttanut tilannetta ja siitä kivut, joiden pitäisi kadota kuukautisten myötä.. Ärsyttävää odottelua ja Tamofenin käyttö oli tässä, jatkossa kokeillaan jotain muuta.. Alan olla pian melkoinen kipulääke-ekspertti, kaikenlaista on kokeiltu eikä mikään oikein auta..
Jatkoa mietitään kunhan kivut saadaan katoamaan, joten pitäkäähän tytöt peukkuja!

Kertoilkaahan kuulumisia! :attn:

velho: tervetuloa mukaan jengiin! Kiva saada lisää porukkaa. Minun kokemukseni tyks:stä ovat pääasiassa positiivisia, henkilökunta ainakin on mukavaa, joten sitä ei tarvitse ainakaan jännittää.

Peppiina78: täällä peukut pystyssä, että kivut hellittää ja pääsette miettimään jatkoja.

Pupuvaimo: kiva kuulla, että olet käymässä kohti uusia haasteita. Tsemppiä IVF:n aloitukseen!

sinivatukka: minkälaisia uutisia tänään kuulit TYKS:stä? Pääsetkö aloittelemaan sumut tällä viikolla?

Omaa napaa: Mieliala on ollut kumman tasainen ja odottava. Ensi viikolla kuullaan, päästäänkö ihan oikeasti aloittamaan. Kovasti innostuneella mielellä kohti ekaa IVF:ää olen menossa, vaikka toisaalta, niin kuin joku täällä mainitsikin, vähän mietityttää se, että tämä on nyt se viimeinen oljenkorsi ja kohta voi olla edessä myös sekin vaihtoehto, että joudutaan kohtaamaan tosiasia, että meille ei biologista lasta voi tulla. Se kyllä kauhistuttaa :eek: Kun en ikinä koskaan ole päivääkään ollut raskaana, niin väkisinkin ajoittain mieleen hiipii ajatus, että elimistössäni on pakko olla jotain perustavanlaatuista vikaa, joten miksi ihmeessä se IVF:llä onnistuisi?? Mutta onneksi tiedän myös, että TYKS:ssä saadaan ihmeitä aikaan, toivottavasti sellainen osuu myös meidän kohdallemme :heart:

Mies on aika paljon matkoilla lähiviikkoina. Jos ensi viikolla pääsen aloittamaan sumut, niin saan ihan yksinäni räyhätä hormonihuuruissani. Miehen kannalta varmaan aika hyvä juttu =)

Tosi hauskaa, että kohta täällä monella alkaa ihan oikeasti tapahtumaan jotakin. Voikaahan hyvin kaikki! :wave:

Tyksistä tänään tosiaan soittivat ja huomenna alkaa Synarelan sumutus, hoitaja sanoi että remontti on aikataulussa, mutta yllättäviä viivytyksiä voi vielä tulla, joten kannattaa varautua, ettei kaikki mene suunnitelmien mukaan.
No huomenna kuitenkin alkaa sumutus ja ultra varattu viikolle 39.
En oikein ymmärtänyt, kun hoitsu sanoi että olen ensimmäinen jolle ivf tehdään, joten labra haluais tehdä mikrojotain (en saanu selvää ku just joku tuli töissä häiritsemään) olin siis taas puhelun jälkeen pihalla ku lumiukko vaan eiköhän ne hommat tästä selkiinny =)
Pääasia et pääsee aloittamaan!
T. Sinivatukka kp20/28

Hienoa sinivatukka! Pääset testaamaan ensimmäiseksi laboratorion ja mitä muuta uudesta hienosta labrasta voidaan saada aikaiseksi, kuin hieno plussa! Onnea matkaan! Kerrohan kuulumisia, miten sumut alkaa vaikuttaa. Mulla kun se on toivottavasi edessä ensi viikosta alkaen. Jännää, miten aika kuitenkin menee nopeasti.

Eka käynti Tyksissä takana. Hieman vastoin odotuksiani päätettiin jatkaa ovulaatioinduktio-inssi -linjalla. Ensimmäiseksi kuitenkin kohdunkaulakanavan laajennustoimenpide lokakuun alussa. Aikaisemmat inssit ovat jääneet hieman puolitiehen, kun kanava liian tiukka... Lääkäri mutisi remontista ja IVF-jonoista, mahtaako olla syy vanhan linjan jatkamiseen, kun kuitenkin viimeiset puoli vuotta jo induktioita/inssejä tehty... Toivottavasti teillä muilla hommat etenisivät ripeästi!

Tämä kierto meni ilmaan mitään hoitoja ja ultran mukaan olisin mahdollisesti ovuloinut. Luomuplussa tuntuisi kullä lottovoitolta...

Kaunista syysviikkoa kaikille

:wave:

Täällä aika kanssa lähenee, pyysin töistä sen päivän ehdottomasti vapaaksi.
Jännittää mitä siellä ekalla kerralla tapahtuu, ei varmaan mitään ihmeellistä mutta silti. Päiviä jo laskeskelen. :D Vähän päälle kuukausi jäljellä.

sinivatukka: Onko sumut aiheuttaneet jotain tuntemuksia? Minkähintainen Synarela muuten on? Iik, huomenna hoitaja sitten soittaa ja varmistaa että minäkin pääsen aloittamaan. Alkaa jo jännittää, että miten sitä oma kroppa reagoi hoitoihin ja osaanko minä pistää ja saadaanko hoito vietyä kunnialla loppuun vai tuleeko jotain komplikaatioita...

Oletteko muuten kertoneet hoidoista esim. vanhemmillenne? Minä en ole kertonut kuin lähimmille ystävilleni, äidille on monta kertaa tehnyt mieli kertoa, mutta jotenkin tuntuu liian vaikealta möläyttää sitä ulos.

Ihana viikonloppu ollut sään puolesta. Kyllä sitten tykkäänkin aurinkoisista syyspäivistä. Toivottavasti talvesta ei tule yhtä hirveä kuin viime vuonna... Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille! :heart:

Kevätesikko Ei ole vielä mitään tuntemuksia ollut, 6 päivä menossa. Aamuisin kannattaa syödä ensin ja sit vasta suihkutella, jos tekee toisinpäin niin kaikki maistuu oudolle :x
Hintaa oli tolle 60 pakkaukselle n. 88e pitää vielä hakea 30 satsin annos myöhemmin.

Hoidoista tietää vain 2 ystävää, joista toinen sai juuri toisen IVF lapsen ja toinen ei ole uskaltanut vielä hoitoihin.
Riittää, että ollaan miehen kanssa pettyneitä n. kerran kuussa, ei jaksa läheisten pettymyksiä lisäksi.

Mukavaa sunnuntaita myös täältä! Jaksoin pitkästä aikaa väkertää Tiramisua, mies on ollut niiin kiltti ja ymmärtäväinen, että ansaitsee välillä vähän hemmottelua

:heart:

Tervehdys!

Piipahdettiin tuossa "lomalla" Bulgariassa ja siksi tovin olen ollunna palstailematta.Meillä tosin tuo ns."loma" meni ihan reisille,kun mies sairastu paikalliseen vatsavirukseen heti kättelyssä.Meni niin huonoon kuntoon,et oli kaks kertaa tiputuksessa ja sit lähtöpäivänä iski vielä maailmanlopun migreeni joka meinas estää kotilennon.Itkua siinä jo ehdittiin vääntää,mut kolmas tohtorointi sai morfiinipiikkeineen aikaan sen et päästiin lentämään suunnitellusti takas kotiin.En ole kyl ikuna ollu loman päättyessä niin onnellinen laskeutumisesta Helsinki-Vantaalle!!!

No nyt sit päästiin uudelleen verikokeisiin ja mieheltä testataan myös MRSA varmuuden vuoksi.Pääsee siis jatkossa ruksaamaan et ompi saanut iv-hoitoa ulkomailla.:p

Tänään täällä mennään kp:ssä 4 ja toimenpidettä kaavaillaan vko:lle 44. ;) Aamulla juur sain ohjeistuksen sumuista ja lääkkeistä...alotan Primolutit tukena 26. pvä ja Synarea sumut 2.10.. Edelleen kai tuo solulabra toimii hiukan puoliteholla,mut hyvä et vihdoin päästään tositoimiin.

Täällä sumutellaan flunssaiseen nenään. Ihan järkky räkätauti ja kurkussa piikkipalloja, ei ainakaan tunnu sumut helpottavan kurkkukipua vaan päinvastoin.
Osaako kukaan sanoa, pidentääkö Synarela kiertoa? Tätiä kovasti odotellaan, mutta ei näy eikä kuulu oireitakaan. Ärsyttävää ku tietää et ultra on 22.9 ja sanottiin et täytyy tulla vaikka olis vielä vuotoakin. :snotty:

sinivatukka: mun mielestä meille sanottiin, että vuoto saattaa Synarelaa käyttäessä tulla vähän viiveellä, joten jos mun muistikuvaan on luottaminen, niin lienee ihan normaalia. Mulla alkaa sumuttelu huomenna. Kiva kuulla, ettei sulle ainakaan pahemmin ole tullut "hormonihirviöoireita". Pikaista paranemista flunssan kourista!

Hhmm... siis pitääkö tässä nyt ihan oikeasti lähteä kortsuostoksille? Hoitaja/lääkäri ei maininnut mitään ehkäisyn käytöstä hoidon aikana, mutta Synarelan pakkausselosteessa lukee että täytyy käyttää ehkäisyä.

Sisältääkö sumupullo sen 60 annoksen lisäksi myös tuon "pumpun aktivointisumun"?

Toivotaan Piglet, että sinäkin pian saat tietoa jatkosta. Voimia puuduttavaan odotukseen. :hug:

taria: kiitos, eiköhän ne sieltä ilmesty, ainakin tuttuja oireitakin on pikkuhiljaa alkanut ilmestyä ja hiukkasen kärttyisyyttä :kieh:
kevätesikko: Samaa ajattelin itsekin, outoa olis sadetakki- ostoksille lähteä monen vuoden jälkeen. No kysyn maanantaina ku käyn ultrassa, onko se oikeasti tarpeellista.
Uskoisin että sumuja on enemmänkin kuin se 60 kertaa, lukeehan ohjeessa myös, et jos aivastaa heti sumutettuaan, täytyy ottaa uusi annos.
piglet koskas sun pitäis klinikalle soitella? Toi odottaminen on just se pahin asia näissä hommissa!

Flunssa ei osoita laantumisen merkkejä, kiva sumutella tukkoiseen nenään, taitaa tulla niistäessä ulos koko satsi. Sais jo räkätauti lähteä muille maille.

Ei mun tarvii klinikalle soitella, meillä on ensikäynti siellä lokakuun lopulla. Seuraavista kuukautisista meen uuteen kierron kartotukseen et on vertailua alkuvuoden tuloksille.
Puuduttaa vaan odottaa kun ympärillä jatkuvasti raskausuutisia ja sitten jatkuvia uteluita että koskas teille tulee lapsia. :'( :( Olen niihin uteluihin vastannut että meinattiin parin vuoden päästä ajatella asiaa lähemmin. Hoitoihin menosta ei tiedä kuin mun äiti. Ei haluta puhua asiasta kun ollaan ainoita suvussa jotka lapsettomuudesta kärsii. Kauempana äidin sukua sitten löytyy äidin serkku.

Aiheuttaako muilla Synarela tajutonta aivastelua? Mulla ainoastaan aamuisin n. 15-20min sumuttamisen jälkeen alkaa aivastuttaa ihan tolkuttomasti ja vaikka kuinka yritän pidätellä, alan pärskiä ja nenä alkaa vuotaa. Onkohan tuosta jotain haittaa? Sumuttaessa ei aivastuta, iltaisin ei aivastuta ollenkaan. Ainoastaan aamuisin ja tuo 15-20 min sumuttamisen jälkeen. :eek:

kevätesikko: mulla on ihan sama juttu Synarelan kanssa. Heti sumuttelun jälkeen ei tunnu mitään, mutta joidenkin minuuttien kuluttua tulee aivastus ja nenä alkaa vuotaa. En ole kuitenkaan ottanut uutta sumutetta, kun ei se aivastus tule heti lääkkeen oton jälkeen.

:D Täällä yksi piina ohi! Ei onneksi osunut ovulaatio tälle päivälle, huomenna sais vaikka jo tulla! Eli PÄÄSTÄÄN inssiin ensi viikolla!! Oliko joku muu menossa ensi viikolla hedelmöitykseen? Tosi mukava se uusi lääkäri, oliko Sanna Salo tms. Teki eilen mulle ultran.

Piglet ymmärrän hyvin odottamisen tuskan! :hug: Ei tosiaan ole helppoa elää vauvauutisten ympäröimänä. Ei voi kun toivoa että meille kaikille se oma onni vielä suotaisiin!

Yhteistyössä