Tykkäisittekö?!?! (anopin toiminnasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun lasten isällä oli synnytyskuvia, myös sellaisia missä "kaikki näkyy" , ja tää hyväkäs oli mennyt teettämään kuvasta kuvia ( tää oli siis ennen digikameroita ) , ja sit kun kerran kävin anopilla kylässä niin katselin ajankuluksi valokuvakansioita , siellähän ne synnytyskuvat oli kaikki.
Nykäisin ne mukaani ja luottamus mieheen meni täysin , albumissa oli muitakin kuvia,joista oli sovittu että ne on vain meille kahdelle , mm. kopioita ultrakuvista jne , erohan meille sitte luottamuspulan takia loppujen lopuks tuli.

mie olisin tosi tosi nolona jos olisin ap! ajatelkaa, jotkut tuntemattomat on nähny sellaisia "värikkäitä" synnytyskuvia...jaiks...
ei kiva! odottaisin että anoppi pyytäs anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mun lasten isällä oli synnytyskuvia, myös sellaisia missä "kaikki näkyy" , ja tää hyväkäs oli mennyt teettämään kuvasta kuvia ( tää oli siis ennen digikameroita ) , ja sit kun kerran kävin anopilla kylässä niin katselin ajankuluksi valokuvakansioita , siellähän ne synnytyskuvat oli kaikki.
Nykäisin ne mukaani ja luottamus mieheen meni täysin , albumissa oli muitakin kuvia,joista oli sovittu että ne on vain meille kahdelle , mm. kopioita ultrakuvista jne , erohan meille sitte luottamuspulan takia loppujen lopuks tuli.

No meillä ei miehen kanssa luottamusongelmia kyllä ole.
Vaan nähtävästi anopin.. Luotin häneen, nämä kuvat olivat hänen tietokoneellaankin hetken. Kukakohan on ne sieltä nähnyt. Väkisinkin tulee mieleen nyt että kaikki on nämä nähnyt..

Tämänpä takia meillä ei oo salista yhtään kuvaa,en todella halunnut ikuistaa sitä sotkua ja ihanaa hehkeää itseäni synnyttämässä. Niitä olis kuitenkin halunnu isovanhemmat onnesaan pällistellä jos niitä vaan olis ja varmaan tohkeissaan olis suunnilleen lehteenkin tunkenu! Olisin kyllä tosi kiukkunen. Mutta luulen että anoppi oli vaan tohkeissaan ja ei ollenkaan tajunnu että kaikki ei välttämättä halua että vieraat ihmiset pääsee pällistelemään ihan kaikenlaisia kuvia. Pitäisin anopille puhuttelun ja sitten varmaan varmistaisin ettei anopin käsiin pääse enää mitää materiaalia joka ei oo lehtijulkasu kelposta. Itse hermostuin jo siitä että anoppi julkaisi oman asuinkuntansa lehdessä (pieni paikka) hyvin yksityiskohtaisen ``onnittelu`` ilmoituksen ristiäisten jälkeen. Ja ilmeisesti ihan tutuille leuhkimis mielessä, sillä meillehän ei tätä lehteä edes tule! Ymmärrän vihasi, mutta jos se anoppi ei oo kovin vanha niin siinähän se pyörii ja parempi vaan pysyä väleissä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja as if:
Juu en tykkäis :laugh:

Tosin meillä ei ole olemassakaan synnytyskuvia joissa alapää näkyisi, en oo koskaan käsittänyt mitä iloa sellaisista on kenellekään.

Sama täällä. Itse synnytyksestäkään ei meillä ole kuvan kuvaa, en ymmärrä mitä iloa sitä olisi katsoa itseään kärsimässä. Ekat kuvat synnytyssalissa ovat kummallakin kerralla otettu vasta silloin, kun vauva on jo ulkona :) Ja näin tehdään myöt kolmannella kerralla :)

Tuollaisia höyrähtäneitähän nuo anopit ikävä kyllä on kun etenkin ensimmäistä kertaa mummoksi tulee :laugh: olisit ap vähän miettinyt otatko anopin sinne mukaan vai et,
hyvin siellä pärjää ilman anoppia ja miestä ym tukihenkilöitäkin ;)

Ihan vinkkinä, että älä anna ottaa kuvia ittestäs joissa olet "arveluttavassa asemassa". Edes itsellesi, ikinä! Ne kun voi päätyä vaikka minne.. Niin kun nyt kävi.

Jos se sun anoppis ajatteli, että kun ne on otettu niin sä hyväksyt ne. Ja kaiken lisäksi, jos sun anoppis on ne ottanu, niin sillä tekijänoikeudet niihin. Luottamus on nyt toinen juttu.

On tää nyt kyllä sun oma vikas. Turha anopille ikuisesti olla vihanen. Varsinkaan omasta mokasta. Vaadi nyt kaikki kuvat poistettavaksi niin tulee sun mielipide selväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Mun mieltä eniten tässä askarruttaa se, että miksi kukaan haluaa anoppinsa synnytykseen mukaan, ja miksi ylipäätään pitää ottaa niitä värkkikuvia.

Samaa mietin.. :whistle:

Ei olis kyllä tullu kumpikaan itselle edes mieleen.. vaikka läheisiä ollaankin anopin kanssa..

Mulla samanlainen anoppi. Olin esim. vauvaa imettämässä eri huoneessa kastajaisissa niin pukkas sinne koko sukunsa perässään kameroineen. Muka koettamaan vauvalle vauvasormusta. Jotkut tyypit on vaan niin...

Alkuperäinen kirjoittaja Impi:
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Mun mieltä eniten tässä askarruttaa se, että miksi kukaan haluaa anoppinsa synnytykseen mukaan, ja miksi ylipäätään pitää ottaa niitä värkkikuvia.

Samaa mietin.. :whistle:

Ei olis kyllä tullu kumpikaan itselle edes mieleen.. vaikka läheisiä ollaankin anopin kanssa..

En olis kyllä minäkään ottanu.

Mut ainakin mun anoppi on niin tungetteleva tapaus et varmaan ois ängenny synnärillekin mukaan, ei ees miehen kanssa kerrottu ennenkuin lapsi oli ollu toista tuntia maailmassa :)
Ja puhui pitkään mun vauvasta että voi kun on niin hänen näköisensä et voisi olla hänen lapsensa.. voi näitä juttuja ois hänestä paljon, rupeaa taas v*tuttamaan ku ajatteleeki

Auts. Kannattaisi nyt vielä ottaa asia anopin kanssa puheeksi ja sano että joku yksityisyys on oltava. Hän ei tosiaan varmaan ymmärrä ollenkaan että susta tuntuu tältä, kun kerta hänetkin otit mukaan todistamaan vauvan syntymään, joten et varmaan häpeile.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oli siis synnytyksessä mukana, ja pyysin ottamaan kuvia, ITSELLENI.
Ne oli sitten jäänyt hänen koneelleen.

Kyllä mää en sitten ottaisi mistään hinnasta anopiani synnytykseen mukaan, menisin mielummin yksin jos miestä ei mukaan olisi mahdollista saada!

Yhteistyössä